بازاریابی چریکی به روش های کم هزینه و کم هزینه ای اطلاق می شود که سود بالایی ایجاد می کند. این اصطلاحی است که جی. کنراد لوینسون در کتابی به همین نام در سال ۱۹۸۳ ابداع کرد. برخی از مهم ترین عناصر بازاریابی چریکی عبارتند از خلاقیت، نوآوری، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویروسی، هنر خیابانی، بازاریابی تجربی و دهان به دهان. این ابزارها اغلب برای ایجاد سر و صدا و جلب توجه برای برندی که به رسانه های سنتی متکی نیست استفاده می شود.
با استفاده از روشهای بازاریابی چریکی، کسبوکارهای کوچک میتوانند منابع در دسترس خود – به ویژه زمان و خلاقیت – را به حداکثر برسانند تا نسبت به رقبای سازمانیافته برتری پیدا کنند. بنابراین در حالی که یک شرکت می تواند ده ها هزار دلار برای تبلیغات برای دستیابی به مشتریان خود خرج کند، برای مثال، یک کسب و کار کوچک می تواند روی یک بازار هدف تمرکز کند و بخشی از آن را صرف خرید شگفتی کند. مثلا از طریق تبلیغات رایگان.
بخشی از بازاریابی چریکی
برای مؤثر بودن، بازاریابی چریکی باید:
- از بازار هدف خود محافظت کنید- سعی نکنید به کسی خدمت کنید. هدف گذاری بخش های بازار به خوبی کار می کند زیرا دسترسی به آن آسان است، هزینه کمتری برای شما دارد و به این دلیل که می توانید بلافاصله به نیازها و خواسته های آنها پاسخ دهید. بنابراین به جای تلاش برای فروش به قهرمانان، روی دوندگان ماراتن یا دوچرخه سواران تمرکز کنید.
- بر آن مزایا تأکید کنید – بسیاری از شرکت ها بر ویژگی های محصول یا خدمات تمرکز می کنند، در حالی که ارزش دلیل اصلی خرید مردم است. بنابراین، به جای اینکه در مورد نرمی کفش صحبت کنید، در مورد اینکه چگونه زخم ها را کاهش می دهد صحبت کنید. یا به جای سبکتر بودن خودرو، چه خبر است که رانندگان به دلیل مصرف کمتر بنزین، در پول خود صرفه جویی می کنند.
- به مشتریان آنچه می خواهند بدهید چرا محصول یا خدمات شما بهتر از آنچه در بازار وجود دارد است؟ آیا یک نیاز برآورده نشده را برطرف می کند؟ دقیقا چه کاری انجام میدهد؟ ایجاد یک تصویر واضح از آنچه ارائه می دهید به مشتریان بالقوه کمک می کند تا بفهمند چرا باید آن را بخرند.
- کسب سودهای بزرگ – بازاریابان چریکی به جای فروش یا درآمد بر سود تمرکز می کنند. هدف جذب مشتری مادام العمر است که به طور منظم خرید می کند و مایل است پول بیشتری و بیشتر در (محصول یا خدمات شما) سرمایه گذاری کند.
19 دیدگاه. Leave new
مطالب بی نظیر بود
مقالاتتون عالین واقعا!
بیشتری بنویسین لطفا
شما کانال تلگرام هم دارین؟
مطلب خوبی بود همکار گرامی
منابع این مطلب کجاست؟
چه مطلب خوبی
اکانت اینستا هم دارید؟
من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم
چقد خوبین شما
متشکرم
شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده
چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم
میتونم شماره شما رو داشته باشم؟
خیلی زیبا بود مهندس
هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته
چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم
مشاورینتون قابل اعتمادن؟
aaaaliii bood