آیا کسب و کار آفلاین دارید و می خواهید به مدل کسب و کار آزاد تغییر دهید؟ یا شاید شما شغلی ندارید، اما تجربه، مهارت و اشتیاق زیادی برای کار خود دارید و می خواهید آن را با افراد زیادی به اشتراک بگذارید. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانید دانش خود را به صورت آنلاین نشان دهید و در نتیجه سریع به اهداف خود برسید، از تمام وقت خود استفاده کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

روزهایی که مجبور بودید برای راه اندازی یک کسب و کار، برنامه ریزی طولانی و دقیق بنویسید، با بانکداران ملاقات کنید، وام بزرگی بگیرید، یک کسب و کار معمولی بسازید، و امیدوار باشید که افراد جامعه مشتری شما شوند، گذشته است.

در دنیای امروزی می توانید با استفاده از لپ تاپ و اتصال به اینترنت یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن کسب‌وکار شخصی و در عین حال افزایش نفوذ خود، شروع یک دوره تحقیقاتی یا آموزشی آنلاین در حوزه کسب‌وکارتان است.

چطوری انجامش بدهم؟

۱٫ بازار هدف خود را انتخاب کنید

شاید شما دقیقاً بازار هدف خود را بشناسید یا شاید بتوانید با تجربه آن را دقیق تر تعریف کنید. در مورد اینکه می خواهید به چه کسی خدمت کنید فکر کنید و مشخص باشید. آیا می خواهید به مادران و نوزادان کمک کنید؟ آیا می خواهید به مردان مجرد کمک کنید؟ آیا می خواهید به رهبران سازمان کمک کنید؟ به مراجع خوب خود فکر کنید.

اگر در حال حاضر این را به خوبی نمی دانید، اشکالی ندارد. وضوح از تمرین ناشی می شود. هنگامی که شروع به ارائه خدمات خود کردید، متوجه خواهید شد که واقعاً می خواهید با چه کسانی به عنوان ارجاع کار کنید و به تدریج برای شما مشخص می شود که دقیقاً به چه کسانی می خواهید خدمت کنید.

۲٫ مشکل خاصی را انتخاب کنید که می خواهید به بازار هدف خود در حل آن کمک کنید

مطمئن نیستید چه مشکلاتی را می توانید به مردم بدهید تا حل کنند؟ به زندگیت فکر کن مردم برای چه چیزی از شما کمک می خواهند؟ آیا اغلب از شما در زمینه خاصی راهنمایی یا کمک می خواهند؟

هنگام انتخاب مشکلی که می خواهید به مشتری خود در حل آن کمک کنید، هرچه خاص تر باشد بهتر است. دو دلیل برای این وجود دارد: اول، هنگامی که جایگاه خود را مشخص کردید، می توانید در کمک به آن افراد به یک متخصص واقعی تبدیل شوید. شما می توانید چیزهای زیادی در مورد بازار هدف خود بیاموزید و می توانید کار خود را برای حل یک مشکل خاص برای آنها تنظیم کنید. این کار آموزش یا مشاوره شما را موثرتر می کند. همچنین، وقتی دقیقاً مشخص می‌کنید که قرار است به چه کسی خدمت کنید یا مشکلی را برای کمک به مردم برای حل کردن آنها مشخص کنید، ابزارهای بازیابی و محتوای شما با آنها صحبت می‌کنند. شما می خواهید مشتریان بالقوه شما در مورد کار شما بشنوند و بدانند که شما مربی هستید که می توانید به آنها در حل یک مشکل خاص کمک کنید.

همچنین لازم است دوباره بگوییم که درک به دنبال عمل است. هنگامی که شروع به آموزش یا تعامل با مشتریان کردید، متوجه خواهید شد که دوست دارید در مورد چه چیزی به آنها کمک کنید و چه چیزی را دوست ندارید. شما کشف می کنید که از کجا نتایج شگفت انگیز به دست می آورید و چه چیزی به شما قدرت می دهد. کسب و کار شما با رفتن شما رشد خواهد کرد.

۳٫ نظر خود را بیان کنید

فقط به این دلیل که فکر می کنید ایده خوبی دارید، به این معنی نیست که مردم برای آن به شما پول خواهند داد. به دقت در مورد مشکلی که می خواهید به مردم کمک کنید تا حل کنند فکر کنید. آیا این مشکل به شما کمک می کند تا از توانایی های خود استفاده کنید؟ آیا دانشی در آن زمینه دارید؟ آیا می توانید برای دیگران ارزش ایجاد کنید و به آنها کمک کنید تا زندگی خود را تغییر دهند؟ آیا مردم اکنون برای رفع این مشکل پول پرداخت می کنند؟ آیا مشکل ارائه خدمات مربیگری یا مشاوره در زندگی آنها آنقدر بزرگ است که مایلند از شما کمک بگیرند؟

۴٫ افکار خود را مورد آزمایش قرار دهید

می توانید ایده های خود را با ارائه نکات ۱۵ دقیقه ای رایگان به مردم آزمایش کنید. کریس گیلبی ظاهر شد متولد شده برای هنر او آماده می شود تا به ۱۰۰ نفر مشاوره کوتاه و رایگان بدهد. نام خوبی برای سازمان خود انتخاب کنید که به مردم کمک کند بفهمند سازمان در مورد چیست. سپس با آنها تماس بگیرید، به آنها ارزش بدهید و بعداً برای درخواست بازخورد و پیگیری تماس بگیرید.

هنگام برگزاری یک جلسه رایگان به احساس خود توجه کنید. آیا با کمک به مردم برای حل این مشکل خوشحال و پرانرژی هستید؟ آیا بعد از این بحث ها خسته و فرسوده شده اید؟ آیا از کار با این مشتریان لذت می برید یا متوجه شده اید که باید بازار هدف خود را تغییر دهید؟ همچنین، آیا به افراد کمک می کنید تا به اهداف خود برسند؟

۵٫ مشتریان ایده آل خود را پیدا کنید

اکنون که ایده خود را آزمایش و اصلاح کرده اید و تجربه کسب کرده اید، زمان آن رسیده است که مشتریان مناسب را پیدا کنید. به مشتریان ایده آل خود فکر کنید. چگونه وقت خود را آنلاین می گذرانند؟ چگونه وقت خود را به صورت آفلاین می گذرانند؟ در چه گروهی هستند؟ در چه شبکه های اجتماعی وقت می گذارید؟ شما می توانید بهترین خدمات آموزشی یا مشاوره ای را در جهان ارائه دهید، اما کسب و کار قوی نخواهید داشت مگر اینکه بدانید چگونه پیشنهادات خود را برای مشتریان ایده آل خود بازاریابی کنید. هر چقدر هم که ترسناک به نظر برسد، باید به صورت آنلاین دیده شوید تا مشتریان بالقوه شما بتوانند شما و کار شگفت انگیزتان را پیدا کنند.

۶٫ کسب و کار خود را به صورت قانونی سازماندهی کنید

هنگامی که آماده هستید تا تجارت مربیگری یا مشاوره خود را به یک معامله واقعی تبدیل کنید، زمان آن فرا رسیده است که آن را به یک تجارت قانونی تبدیل کنید. من توصیه می کنم قبل از سرمایه گذاری پول و زمان زیادی برای ایده ای که در نهایت چیزی جز “سرگرمی گران قیمت” نیست، ابتدا آن را امتحان کنید.

من افراد زیادی را در کنفرانس های تجاری دیده ام که هزاران دلار هزینه می کنند تا یک وب سایت و کارت ویزیت برای آنها طراحی شود، اما هرگز محصول پیام خود را تولید نکرده اند یا به کسی خدمات آموزشی یا مشاوره ای ارائه نکرده اند. به نظر من بهتر است این کنفرانس ها را رها کنید و قبل از اینکه پول و زمان زیادی را سرمایه گذاری کنید تا به کسب و کار خود ظاهری «واقعی» بدهید و بعداً متوجه شوید که ایده شما غیرممکن است، کاری انجام دهید و ببینید آیا مردم آن را دارند یا خیر. فکر در مورد شما، آیا پرداخت می کنید یا نمی پردازید؟

هنگامی که می خواهید کسب و کار خود را به عنوان یک مربی یا مشاور تبلیغ کنید، می توانید یک وب سایت ساده ایجاد کنید که حرفه ای به نظر می رسد و نشان می دهد که چه کسی هستید، به چه کسی خدمات می دهید و چگونه به فروش شما کمک می کنید. همچنین ایده خوبی است که قراردادی داشته باشید که مشتریان هنگام فروش خدمات شما امضا کنند. این قرارداد قانونی ممکن است شامل شرایطی مانند سیاست لغو، سیاست بازپرداخت و انتظارات شما از مشتریان باشد. اما عاقلانه است که کسب و کار خود را مانند یک تجارت واقعی انجام دهید. یک سیستم برای پیگیری جنبه مالی کسب و کار خود اضافه کنید.

۷٫ کسب و کار خود را توسعه دهید

اکنون که به مشتریان خود کمک می کنید و از خدمات آموزشی یا مشاوره ای خود نتایج شگفت انگیزی کسب می کنید، می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. همچنین می توانید مشاوره انفرادی یا کلاس های خصوصی ارائه دهید و زمان خود را به دلار بخرید. یا برای استفاده بهتر از زمان، افزایش درآمد ساعتی و به اشتراک گذاری دانش خود با افراد بیشتری، می توانید خدمات خود را در قالب گروهی از افراد ارائه دهید. همچنین می توانید محصولات آنلاین مانند کتاب های الکترونیکی یا دوره های آنلاین ایجاد کنید. به این ترتیب، کار شما به طور موثرتری پخش می شود، به این معنی که شما کارهای بیشتری را از قبل انجام می دهید اما می توانید پول را در مدت زمان طولانی تری جمع آوری کنید.

هیچ زمانی بهتر از اکنون برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به عنوان مربی یا مشاور وجود ندارد. وقتی تخصص خود را به صورت آنلاین ارائه می کنید، می توانید آن را در دسترس مردم سراسر جهان قرار دهید و افراد بیشتری را نسبت به یک تجارت سنتی تحت تأثیر قرار دهید.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed