شاید شما هم جزو کسانی باشید که کار کردن و برقراری ارتباط با نسل جدید افراد مستعد برایتان سخت است. اما باید بدانیم که با ورود این نسل جدید به بازار کار، باید آنها را به کار بگیریم. این نسل بر خلاف نسل های گذشته، بسیار مشتاق کار و کسب درآمد بوده و در محیط کار، باورها، رفتارها و ترجیحات متفاوتی از خود نشان می دهد. به عنوان یک کارفرما یا مدیر یک سازمان، باید آماده رویارویی با چالش هایی باشید که ورود این نسل ممکن است به محل کار شما وارد کند. این مقاله ویژگی های این نسل، نحوه کار با آن ها و نحوه مدیریت نسل های مختلف در سازمان خود را شرح می دهد.

ممکن است علاقه مند باشید:

نسل جدید کیست؟

با توجه به اینکه نمی توان مرزهای مشخصی را بین نسل ها در نظر گرفت، نسل جدید در کشور ما را می توان نسل متولدین اواخر دهه ۷۰ یا اوایل دهه ۸۰ دانست. این نسل در عصر فناوری، اینترنت، شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال متولد و بزرگ شده است. زندگی این نسل با فناوری در هم آمیخته است و آنها را به افرادی عالی برای استخدام در مشاغل دیجیتال تبدیل می کند.

نسل های جدید آسایش و علاقه را شرایط کار می دانند و نسبت به نسل های قبلی کمتر به کار و محیط کار پایبند هستند. اگر شغل یا سازمانی آسایش و جذابیت خود را برای این افراد از دست بدهد، هیچ چیزی مانع از ترک شغل آنها نمی شود. دورکاری و ساعات کاری انعطاف پذیر از جمله معیارهای انتخاب شغل هستند و درآمد بیشتر شما را مجبور به انجام کاری که نمی خواهید انجام دهید، نمی شود. آزادی بیان عقیده و رسیدن به آنچه می خواهید یکی از ویژگی های افراد نسل جدید یا نسل Z است.

مهم ترین ویژگی های نسل جدید در کار

نسل جدید در یک سازمان خواهان موفقیت فوری هستند، اما اگر احساس کنند سلسله مراتب زیادی در راه آنها وجود دارد، قطعاً ناامید خواهند شد. برای مدیریت بهتر نسل جدید، باید انتظارات آنها را درک کنید و شرایط کاری را مطابق میل آنها تغییر دهید. شناخت ویژگی های این نسل در محیط کار می تواند راهنمای خوبی برای رفع نیازهای آنها باشد.

  • تنوع را دوست دارند.

شما نمی توانید نسل جدیدی از استعدادها را استخدام کنید و از آنها انتظار داشته باشید که کارهای تکراری را در یک محیط خشک و غیر قابل انعطاف انجام دهند. تا حد امکان از استخدام نسل های جدید برای این نقش ها خودداری کنید و اگر نمی توانید در شغل خود تنوع ایجاد کنید، افراد را به سمت های دیگر در سازمان خود سوق دهید.

  • آنها مخالف دیکتاتوری هستند.

با توجه به تربیت نسل جدید در دوران فرزندسالاری نمی توان انتظار داشت که مانند پیشینیان خود بدون دلیل دستور بپذیرند. برای نسل جدید، کار در ساختار سلسله مراتبی سخت و آزاردهنده است، اما کار گروهی راحت تر است. از یک طرف آگاه هستند و به حقوق خود واقفند، بنابراین چیزی به آنها تحمیل نمی شود. پاسخ به سؤالات این نسل و متقاعد کردن آنها با استدلال منطقی نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

  • زندگی برای آنها اولویت اصلی است.

نسل جدید برای زندگی بهتر تلاش می کند. به عنوان مثال، درآمد بالا اگر زندگی آنها را راحت تر و لذت بخش تر کند برای آنها جذاب است، اما در غیر این صورت تمایلی به کسب درآمد بالا ندارند. برای جذابیت بیشتر شرایط کاری برای آنها، می توانید به آنها پاداش هایی مانند سفر و تفریح ​​رایگان بدهید.

  • آنها بسیار انعطاف پذیر هستند.

نسل‌های جدید ماهیتی انعطاف‌پذیر دارند و از تغییر از طریق تنوع استقبال می‌کنند. بنابراین، اگر قصد دارید تغییرات اساسی در فرآیندها یا استراتژی های سازمان خود ایجاد کنید، حتما از این افراد کمک بگیرید.

  • آنها نیاز به توجه دارند.

اگر می خواهید با نسل جدید به بهترین شکل کار کنید، به نتیجه کار آنها نگاه کنید و آنها را تشویق کنید. آنها نیاز روانی شدیدی به دیده شدن و تایید شدن دارند که باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

  • آنها عاشق تکنولوژی هستند.

نسل های جدید نمی توانند مانند نسل های قبلی کارها را به روش سنتی انجام دهند. برای آنها، شرکت در یک ویدئو کنفرانس جذاب تر از حضور در یک جلسه حضوری است و استفاده از ایمیل یا شبکه های اجتماعی آسان تر از نوشتن نامه با دست است.

  • آنها محدودیت را نمی پذیرند.

محدود کردن نسل های جدید کارایی را کاهش می دهد. به عنوان مثال، اگر محدودیت هایی در مورد لباس پوشیدن یا ساعات کار وجود داشته باشد، احساس عصبی و خستگی خواهید کرد. آنها دوست دارند در یک محیط راحت کار کنند. بنابراین بهترین گزینه برای آنها کار از راه دور و ساعات کاری انعطاف پذیر است.

استعدادهای نسل جدید

چگونه نسل های جدید را جذب کنیم؟

استفاده از نسل های جدید نیروی انسانی برای جوان سازی سازمان ها و توسعه منابع انسانی کارآمد در آینده ضروری است. بسته به رفتارها و انتظارات این نسل و نسل های قبل، راه های جذب آنها نیز متفاوت است. راه های جدیدی برای جذب نسل های جدید پیدا کنید تا بتوانید استعدادهای جدید را حفظ کنید.

  • شیوه های استخدام را تغییر دهید

افراد این نسل حوصله شرکت در آزمون های سخت و چند مرحله ای را ندارند، روزنامه و مجله نمی خوانند و زیاد تلویزیون تماشا نمی کنند. آنها بیشتر وقت خود را صرف جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی می کنند. بنابراین، فرآیند استخدام را از ثبت نام تا مصاحبه دیجیتالی می کنیم. ارسال آگهی در سایت کاریابی آنلاین نیز گزینه خوبی است.

  • مزایای جذاب ایجاد کنید

مزایا بخشی از درآمد شماست و ممکن است غیر نقدی باشد. اما این مزایا همچنین می تواند شغل را جذاب تر و در اولویت افراد قرار دهد. به عنوان مثال، سفرهای کاری که توسط سازمان پرداخت می شود و آموزش رایگان در حین کار ممکن است برای نسل های جدید جذاب باشد.

  • زمان و مکان خود را محدود نکنید.

اگر می خواهید از نسل جدیدی از استعدادها در محیط کاری خود بهره ببرید، زمان یا مکان را در تبلیغات شغلی خود محدود نکنید. به عبارت دیگر، به افراد اجازه دهید بدون نیاز به حضور فیزیکی به روشی کار محور با شما کار کنند. این شرایط کاری ایده آل برای نسل جدید است.

  • فرآیندهای کاری خود را هوشمندتر کنید.

با هوشمند کردن فرآیندها و ایجاد تحول دیجیتال، سازمان‌ها نامزدهای بزرگی برای نسل جدید خواهند شد. آنها همه کارها را با کمک نرم افزار انجام می دهند و از فناوری های جدید برای انجام وظایف خود استفاده می کنند. این برای پویایی کسب و کار و همگام شدن با عصر دیجیتال بسیار مفید است.

  • از رشد شخصی آنها حمایت کنید.

برای جذب نسل جدید به سازمان خود، باید آنها را متقاعد کنید که مشاغل جدید منجر به پیشرفت و توسعه مهارت آنها می شود. آنها همیشه مشتاق یادگیری و به روز رسانی سریع خود هستند. هر شغلی که به نسل های جدید در این مسیر کمک کند، یک فرصت شغلی ایده آل خواهد بود.

چگونه نسل جدید استعدادها را مدیریت کنیم؟

نسل جدیدی از استعدادها با ذهنیتی متفاوت وارد بازار کار می شوند. تغییر طرز فکر و انتظارات یک نسل بسیار سخت و حتی غیرممکن است. در چنین شرایطی تغییر طرز تفکر و همسویی با نسل کارگر برای مدیران آسانتر و منطقی تر خواهد بود. با استفاده از روش های زیر می توانید نسل جدید استعدادها را به طور مؤثرتری مدیریت کنید:

  • بر نیازهای نسل جدید تمرکز کنید.

نسل جدید از بیان خواسته های خود در محل کار نمی ترسد. آنها خواسته های خود را مطرح می کنند و در صورت برآورده نشدن خواسته هایشان انگیزه ادامه کار را از دست می دهند. یک مدیر هوشمند با نسل جدید صحبت می کند و به درخواست های آنها بازخورد مناسب می دهد.

  • به آنها فرصت رشد بدهید.

اولویت نسل کارگر یادگیری بیشتر و ارتقای مهارت های خود است. این را همیشه در نظر داشته باشید و امکانات مناسب را برای شکوفایی استعدادهایشان در اختیار آنها قرار دهید. سود حاصل از این ابتکار در نهایت به سازمان باز می گردد.

  • انعطاف پذیر باشید.

استعدادهای Gen Z همیشه در این زمینه ایده های جدیدی دارند زیرا در طول زندگی خود از فناوری و فناوری دیجیتال استفاده کرده اند. بنابراین، به ایده های آنها گوش دهید و راه حل های پیشنهادی آنها را بررسی کنید. مدیرانی که نسل‌های جدید را استخدام می‌کنند باید آنچه را که از آنها می‌آموزند، عملی کنند.

  • پدرسالاری را رها کنید.

اگر می خواهید نسل جدیدی از مردم کار شما را به درستی انجام دهند، همیشه به آنها نگویید که چگونه این کار را انجام دهند. بگذارید کار را انجام دهند و نتیجه را بگیرند. بهترین راه برای همکاری با نسل جدید استعداد، تشکیل یک تیم و کار گروهی است.

  • لطفا از کارشون حمایت کنید

اگر نسل‌های مختلفی کار می‌کنید، به نسل جدید کارمندان احترام بگذارید و از ایده‌های آنها حمایت کنید. آنها را به دلیل نداشتن تجربه اخراج نکنید یا به آنها وظایف ناشایست ندهید.

  • کار و زندگی را متعادل کنید.

نسل بعدی کارمندان زندگی شخصی خود را در اولویت قرار خواهند داد. بنابراین، به جای اینکه کارکنان را مجبور به کار طولانی مدت کنید، در مورد ساعات کاری و روش های کاری انعطاف پذیر باشید.

  • آنها را تشویق کنیم.

استعداد ژنرال Z نسلی است که ایده های جدید و روش های جدیدی برای انجام کارها خلق می کند. تشویق انگیزه را افزایش می دهد و نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

اخرین حرف

پیشرفت تکنولوژی خیلی سریعتر از آنچه ما فکر می کنیم بر همه چیز تأثیر می گذارد. یکی از این تغییرات عمده تولد نسل جدیدی است که با تکنولوژی متولد شده است: نسل Z. بنابراین برای همگام شدن با دنیای جدید، نیازمند جذب این نیروی کار با استعداد، باهوش، با انگیزه و ایده پرداز هستیم. با تسلط بر رفتارهای این نسل، سازمان خود را در مسیر پیشرفت قرار دهید.

اگر با نسل جدیدی از استعدادها در سازمان خود کار می کنید و نیاز به آموزش یا مدیریت این کارکنان دارید، آموزش و مشاوره تجاری می تواند به تسهیل این روند کمک کند.

منبع: دپارتمان تحریریه مدلنو بلومبرگ

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed