این مقاله به اهداف اصلی آموزش کارکنان در سازمان ها می پردازد. در اینجا به توضیح اهمیت آموزش کارکنان و تاثیرات آن می پردازیم. با پیشرفت فناوری و بهبود شیوه‌ها و استراتژی‌های محل کار، ضروری است که دانش، مهارت‌ها، ارزش‌ها و توانایی‌های کارفرمایان و کارکنان همگام با این تغییرات باشد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش دانش و مهارت، آموزش کارکنان است.

به یک دوره آموزشی برای کارمندان یا سرپرستان سازمان خود نیاز دارید؟ صفحه آموزش مدیران داخلی ما را ببینید.

این مقاله اهمیت آموزش کارکنان را توضیح می دهد و فهرستی از مزایای بالقوه آموزش کارکنان را ارائه می دهد. هدف اصلی از ارائه آموزش صحیح و مستمر به کارکنان یک سازمان، بهبود عملکرد آنها و بهبود نتایج تجاری شرکت است.

اهمیت آموزش کارمندان

آموزش کارکنان مهم است. زیرا آموزش فرصت مناسبی برای توسعه پایگاه دانش و ارتقای مهارت های کاری کارکنان برای اثربخشی بیشتر در محیط کار است. آموزش کارکنان هزینه بر است، اما اگر آموزش به صورت مستمر انجام شود، بازگشت سرمایه می تواند بسیار بالا باشد.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کارفرمایان باید برنامه های آموزشی را برای کارکنان خود شروع کنند. مانند:

۱- آموزش کارکنان باعث ارتقای مهارت ها و دانش می شود

یکی از دلایل اهمیت آموزش کارکنان، ارتقای دانش و مهارت های کارکنان در راستای تغییرات مختلف در صنعت است. این پیشرفت ها تأثیر مثبتی بر بهره وری کارکنان دارد. بهبود بهره وری کارکنان باعث افزایش سود و کارایی سازمانی می شود.

چیزهایی که کارکنان از طریق آموزش یاد می گیرند شامل اخلاق کاری، روابط و ایمنی است.

۲- توصیه های داده شده در ارزیابی عملکرد کارمند را رعایت می کند.

اگر ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان نشان دهنده نیاز به بهبود در موضوعات یا مهارت های خاص باشد، می توان برنامه های آموزشی برای کارکنان ترتیب داد تا این نیازها را برآورده سازد. بنابراین، اگر مشکلی شناسایی شود، آموزش می تواند به آن مشکل شناسایی شده رسیدگی کرده و راه حل ارائه دهد.

ممکن است علاقه مند باشید:

۳- کارکنان را برای مسئولیت های بالاتر آماده کنید.

برنامه های آموزشی به آماده سازی کارکنان برای انجام وظایف و مسئولیت های بیشتری در سازمان کمک می کند.

این برنامه های آموزشی به شما کمک می کند تا مهارت های بیشتری را بیاموزید تا در نقش جدید خود به طور موثر عمل کنید. به عنوان مثال، ممکن است آموزش مهارت های رهبری یا استفاده از نرم افزار خاص مورد نیاز برای نقش جدید خود را دریافت کنید.

۴- ارائه آموزش به کارکنان خود به آنها نشان می دهد که آنها ارزشمند هستند.

داشتن یک برنامه آموزشی در محل کار به کارکنان کمک می کند تا احساس کنند شرکت آنها روی آنها سرمایه گذاری می کند. تداوم آموزش مهارت ها و توانایی های جدید به کارکنان نه تنها آنها را به کارکنان بهتری تبدیل می کند، بلکه باعث می شود احساس کنند اعضای سازنده سازمان شما هستند. این نه تنها روحیه کارکنان را بهبود می بخشد، بلکه عملکرد آنها را در محل کار نیز بهبود می بخشد.

ارمنی ها ۷۰ درصد از توانایی های خود را در محل کار، ۲۰ درصد از همکاران و همکاران و ۱۰ درصد از طریق جلسات آموزشی رسمی یاد می گیرند (Docebo, 2020).

۵- کمک به بررسی و آزمایش کارایی سیستم های مدیریت عملکرد جدید.

برنامه های آموزشی کارکنان به سازمان ها کمک می کند تا کارایی و اثربخشی سیستم های مدیریت عملکرد جدید را آزمایش کنند.

این به HR کمک می کند تا انتظارات عملکرد واضح تری ایجاد کند. آموزش کارکنان خود با این سیستم ها نیاز آنها را برای رسیدن به اهداف افزایش می دهد. سیستم های ارزیابی عملکرد به کارکنان کمک می کند تا بهتر بفهمند مدیران از آنها چه انتظاری دارند.

۶- مهارت های IT و کامپیوتر خود را ارتقا دهید

یکی از دلایلی که آموزش کارکنان بسیار مهم است این است که به آنها کمک می کند تا موضوعات فناوری اطلاعات مانند مهارت های کامپیوتری و نحوه استفاده از سیستم های نرم افزاری را بیاموزند. شرکت‌ها به کارکنان آموزش می‌دهند که چگونه نمودارها و صفحات گسترده ایجاد کنند، داده‌ها را در پایگاه‌های داده ویرایش کنند، و پیکربندی‌های شبکه را درک کنند تا عملکرد کارکنان در محل کار را بهبود بخشند و درک آن‌ها از مهارت‌های رایانه را عمیق‌تر کنند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد.

تقریباً ۵۹ درصد از کارمندان ادعا می کنند که هیچ آموزش حین کار ندیده اند و بیشتر مهارت های خود را به تنهایی یاد گرفته اند.

طبقه بندی آموزش و توسعه کارکنان

دسته بندی های مختلفی وجود دارد که کارکنان می توانند در داخل و خارج از کار آموزش ببینند. به شرح زیر است:

تحصیلات مدیر

هنگامی که کارکنان به سمت های مدیریتی یا بالاتر در یک سازمان پیشرفت می کنند، سطوح مختلف آموزش مدیریت را دریافت می کنند. این نوع آموزش به منظور آماده سازی شما برای مسئولیت های بالاتر در سازمان است.

۷۶ درصد از کارمندان می گویند که اگر شرکتی یادگیری و توسعه مستمر ارائه دهد، احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

آموزش فروش

کارمندان، به ویژه آنهایی که در موقعیت های فروش و بازاریابی هستند، ممکن است تمایل به آموزش فروش برای بهبود مهارت های خود در فروش و بازاریابی محصولات شرکت داشته باشند.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، لطفا به صفحه مشاوره بازاریابی و فروش ما مراجعه کنید.

ممکن است علاقه مند باشید:

آموزش حین کار

هنگامی که کارمندان برای اولین بار در یک شرکت شروع به کار می کنند، ممکن است در حین کار آموزش ببینند. آموزش در حین کار به کارکنان جدید کمک می کند تا آنچه از آنها انتظار می رود و مهارت های شغلی مورد نیاز برای موقعیت جدیدشان را بیاموزند.

از هر ۱۰ کارمند تقریباً ۶ نفر معتقدند که آموزش به آنها کمک می کند تا کار خود را بهتر انجام دهند. بیش از نیمی، ۵۱ درصد، معتقدند که تحصیلات آنها را اعتماد به نفس بیشتری می کند.

آموزش زیر نظر مربی

در برخی موارد، ممکن است از کارمندان (مخصوصاً کارمندان جدید) خواسته شود که زیر نظر یک سرپرست یا مدیر با تجربه کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل خود و کسب تجربه اولیه کار در یک سازمان.

آموزش درون سازمانی

اکثر سازمان ها سطوح مختلفی از آموزش های داخلی را برای کارکنان خود ارائه می دهند. یک گزینه این است که از اعضای با تجربه سازمان خود به عنوان مربی استفاده کنید. گزینه دیگر، آوردن مربیان خارجی برای آموزش مهارت ها و شایستگی های خاص به کارکنان و مدیران است.

۷۴ درصد از کارکنان مایل به یادگیری مهارت های جدید یا بازآموزی برای حفظ شغل خود هستند. ۸۷ درصد از هزاره ها معتقدند که یادگیری و توسعه در محل کار مهم است.

مطالعه شخصی

کارمندان همچنین می توانند بر یادگیری شخصی تمرکز کنند. یادگیری در مورد یک موضوع خاص و مورد علاقه. منابع آموزشی بسیار خوبی در این زمینه به صورت آنلاین موجود است.

آموزش ترکیبی

آموزش ترکیبی شامل کارکنانی است که در آموزش هایی شرکت می کنند که کلاس درس و یادگیری آنلاین را ترکیب می کند.

ممکن است علاقه مند باشید:

مزایای آموزش کارمندان چیست؟

کارفرمایان از سازماندهی برنامه های آموزشی برای کارکنان خود سود زیادی می برند، به خصوص اگر این برنامه ها را به صورت اختصاصی و منسجم اجرا کنند. در اینجا ۱۱ مزیت احتمالی آموزش کارکنان آورده شده است.

۱٫ بهبود بهره وری و عملکرد

یکی از دلایل اهمیت و فواید آموزش کارکنان افزایش بهره وری و عملکرد کارکنان است.

هنگامی که کارکنان آموزش ببینند، مهارت ها و دانش شغلی خود را بهبود می بخشند و اعتماد به توانایی های خود را افزایش می دهند. این عملکرد شما را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد کارآمدتر و موثرتر کار کنید. شما می توانید از سیستم ارزیابی عملکرد برای مدیران جدید برای بررسی عملکرد کارکنان خود استفاده کنید.

۲٫ روند کار یکنواخت

هنگامی که کارکنان در یک محل کار آموزش می بینند، به استانداردسازی فرآیندهای کاری در بین کارکنان کمک می کند. در نتیجه آموزش های مشابه، کارمندان برای رویه های مشابه درخواست داده و از آنها پیروی می کنند.

۳٫ کاهش زباله

هنگامی که کارکنان آموزش می بینند، یاد می گیرند که چگونه از مواد، ابزار و تجهیزات شرکت با موفقیت، ایمن و اقتصادی استفاده کنند. به حداقل رساندن حوادث و آسیب تجهیزات و کاهش ضایعات.

۶۸% از کارکنان معتقدند که فرصت های آموزشی و توسعه مهمترین خط مشی سازمانشان است.

۴٫ کاهش نظارت

یکی دیگر از مزایای آموزش کارکنان این است که نیاز به نظارت را کاهش می دهد. در حالی که آموزش کارکنان نیاز به نظارت را به طور کامل برطرف نمی کند، اما می تواند نیاز به نظارت بیش از حد در محل کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

Gen Z نسبت به نسل های قبلی ۵۰ درصد محتوای آموزشی بیشتری را تماشا و جذب می کند.

۵٫ ارتقاء از درون

هنگامی که یک سازمان به مهارت های جدید یا افراد حرفه ای با مهارت های خاص نیاز دارد، نیازی به استفاده از منابع خارجی در بازار کار برای استخدام متخصصان جدید نیست. آنها می توانند به درون سازمان خود نگاه کنند و کارمندان مورد اعتمادی را انتخاب کنند که می توانند پس از آموزش در این مجموعه مهارت های جدید که سازمان به آن نیاز دارد، ارتقا پیدا کنند.

ممکن است علاقه مند باشید:

۶٫ ایجاد ساختار سازمانی

شرکت هایی که یک سیستم آموزشی ساختاریافته برای کارکنان خود دارند به کارکنان خود کمک می کنند تا به طور منظم و سیستماتیک چیزها را یاد بگیرند. این کار باعث می شود که کارمندان نتوانند کار را از طریق آزمون و خطا یاد بگیرند.

بیش از ۸ نفر از هر ۱۰ متخصص منابع انسانی می گویند آموزش به آنها کمک می کند استعدادها را جذب و حفظ کنند.

۷٫ تقویت روحیه

یکی از مزایای مثبت آموزش کارکنان افزایش روحیه کارکنان است.

در سازمان هایی با برنامه های آموزشی، کارکنان احساس می کنند مورد قدردانی قرار گرفته اند و بخشی از یک محیط کاری حمایتی هستند. این باعث تقویت روحیه آنها می شود. این به آنها اجازه می دهد تا با اعتماد به نفس بیشتری به وظایف خود بپردازند.

۸٫ بهبود دانش در مورد سیاست ها و اهداف

یک برنامه آموزشی خوب همیشه به کارکنان کمک می کند تا اخلاق، ارزش ها، خط مشی ها، چشم انداز و ماموریت سازمان را درک کنند.

۶۸ درصد از کارمندان ترجیح می دهند در محل کار یاد بگیرند.

۹٫ بهبود ارزیابی مشتری

یکی از اهداف مهم آموزش کارکنان جلب مشتری است. هنگامی که کارکنان یک سازمان آموزش های مستمر دریافت می کنند، مهارت های خود را در محیط کار بهبود می بخشند و حرفه ای تر و سازنده تر می شوند. مشتریان تأثیر این خدمات برتر را احساس می کنند و نظر خود را نسبت به سازمان بهبود می بخشند.

ممکن است علاقه مند باشید:

۱۰٫ محیط کار بهتر

آموزش مداوم به کارمندان کمک می کند تا در کار موثرتر باشند. این باعث ایجاد فضایی در سازمان می شود که در آن همه کارکنان احساس ارزشمندی و خوشحالی کنند.

۱۱٫ فن آوری بهبود یافته و به روز

همانطور که فناوری در تمام صنایع تغییر می کند، قرار دادن کارکنان در معرض تکنیک های جدید فناوری پیشرفته می تواند به سازمان ها کمک کند تا کارآمدتر و مولدتر شوند.

نشان داده شده است که آموزش تاب آوری در محل کار علائم پریشانی روانی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

نتایج اهداف آموزش کارمندان

پس از مطالعه موضوعات مطرح شده در این مقاله، باید هدف و اهمیت آموزش کارکنان را درک کنید. امیدواریم نکات مطرح شده در این مقاله به شما در بهبود و تقویت سازمانتان کمک کند.

برای دریافت آموزش انحصاری سازمانی با ما تماس بگیرید یا از صفحه آموزش داخلی ما دیدن فرمایید.

سس: در واقع ، و هیئت تحریریه Medereno

11 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed