انتخاب نام مناسب برای کسب و کار جدید می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. انتخاب نام اشتباه می تواند بدتر از عدم ارتباط خوب با مشتریان باشد. همچنین می تواند منجر به کارهای غیرقابل عبور و موانع قانونی شود. برعکس، یک نام واضح، قوی و جذاب می تواند برای تلاش های بازاریابی و برندسازی شما مفید باشد. در زیر در مورد آن یک نام تجاری باید چه ویژگی هایی داشته باشد و همچنین ۱۴ نکته برای انتخاب نام مناسب برای کسب و کار جدید شما نکات جالبی را می خوانید.

راهنمای کامل نام کسب و کار

۱٫ از نام هایی که املای آنها دشوار است اجتناب کنید

شما نمی خواهید مشتریان در مورد چگونگی پیدا کردن کسب و کار شما به صورت آنلاین سردرگم شوند. (هنوز نمی‌فهمم چرا فلیکر نام یک وب‌سایت اشتراک‌گذاری عکس را ارائه کرده است.) باید از تصحیح مداوم اشتباهات تایپی در نام کسب‌وکار خود اجتناب کنید. نامی را انتخاب کنید که به یاد ماندنی باشد و تلفظ آن آسان باشد. از نام های طولانی یا پیچیده خودداری کنید.

۲٫ در نامگذاری کسب و کار خود را به یک کشور یا محصول محدود نکنید

نامی را انتخاب کنید که ممکن است با رشد کسب و کار شما محدود نباشد. انتخاب نامی که خیلی باریک باشد می تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند. تصور کنید جف بزوس نام «کتاب های آنلاین» را به جای «آمازون» انتخاب کرده بود. بنابراین از انتخاب نام هایی مانند «لباس عروس تهران» خودداری کنید. شما نباید کسب و کار خود را به یک محصول یا کشور محدود کنید.

روانشناسی رنگ ها در تجارت: ۱۴ رنگ کلیدی در تجارت را بشناسید

۳٫ یک جستجوی کامل در اینترنت انجام دهید

هنگامی که نامی را که دوست دارید به دست آوردید، آن را به صورت آنلاین انجام دهید. همیشه باید دقت لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که نام انتخابی شما توسط شرکت دیگری استفاده نشده است. بیشتر اوقات، متوجه می شوید که شخص دیگری این نام را صدا می کند. اگرچه این یک مانع بزرگ تجاری نخواهد بود، اما باید شما را به این فکر کند که چگونه می خواهید به یک سیستم گوگل یا اینستاگرام با نام های مشابه تبدیل شوید.

۴٫ دامنه .comcom.) و نقطه ir (ir.) اون اسم رو بگیر

اولویت اصلی بسیاری از متخصصان مرورگر استفاده از دامنه “com” است. به جای گزینه های دیگر مانند qibil.net، .biz. به طور پیش فرض، مشتریان دامنه های .com را با مشاغل شناخته شده مرتبط می کنند. اما گرفتن دامنه محلی و ملی همیشه باید یکی از انتخاب های برتر شما باشد. به خصوص اینکه خرید این واحد ارزان و با تایید قانونی انجام می شود و بعدا برای هر نوع مجوزی مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که با نام کسب و کار خود و املای مختلف در سایت های فروش دامنه جستجو کنید تا ببینید آیا کسی این نام را خریداری کرده است. به عنوان سرمایه گذاری، نام دامنه .com را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. و اگر دامنه گرفته شده است، اغلب می توانید مالک آن را پیدا کنید و از ابزار “Whois” استفاده کنید تا ببینید آن شخص کیست و آیا قصد فروش آن را دارد یا خیر. همچنین مطمئن شوید که نام مورد نظر برای کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام دریافت کنید.

۶ گام آسان برای راه اندازی کسب و کار کوچک خود + ۶ ایده کسب و کار سودآور با پول کم

۵٫ از نام هایی استفاده کنید که ایده می دهند

در حالت ایده آل، نام کسب و کار شما باید چیزی مفید و مثبت در مورد کسب و کار شما بیان کند. آیا مردم می توانند بلافاصله بفهمند که تجارت شما در مورد چیست؟ اگرچه نام‌های تصادفی مانند «گوگل»، «یاهو» یا «زاپوس» ممکن است به دلیل حفظ آنها جذاب باشند، اما ثبت نام برای این نوع نام‌ها هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. هنگام انتخاب نام، مخاطبان استارتاپ خود را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که با مشتریان شما ارتباط برقرار می کند و ارزش های برند شما را منعکس می کند.

۶٫ باید یک نام جذاب و طراحی بصری در لوگو باشد

یکی از اولین گام‌ها در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، ایجاد یک بیانیه واضح و مختصر است که هدف استارت‌آپ شما و آنچه آن را از رقبا متمایز می‌کند را توضیح دهد، به این ترتیب می‌توانید هویتی قوی ایجاد کنید که شامل لوگو باشد. طرح رنگ و عناصر بصری که ارزش ها و ویژگی های شرکت شما را منعکس می کند و نامی که انتخاب می کنید باید در این مسیر به شما کمک کند.

۷٫ برای انتخاب نام تجاری مناسب، در اداره ثبت شرکت ها جستجو کنید

از آنجایی که ممکن است بخواهید کسب و کار خود را به عنوان یک شرکت سهامی خاص یا با مسئولیت محدود ثبت کنید، باید با ثبت شرکت ها اطمینان حاصل کنید که نام کسب و کار شما با نام کسب و کار ثبت شده دیگر اشتباه گرفته نمی شود. نه اگر خیلی شبیه به یک نام موجود است، ممکن است اجازه ثبت آن را نداشته باشید. وکیل شرکت شما می تواند به شما در انجام این تحقیق کمک کند.

گفتگوی تجاری: بازاریابی چریکی چیست؟

۸٫ بررسی کنید که آیا این نام جالب است یا خیر

بدیهی است که شما نمی خواهید نام کسب و کارتان خسته کننده باشد، اما در عین حال نمی خواهید نامی را انتخاب کنید که خیلی رایج باشد. نامی که انتخاب می کنید باید چیزی باشد که کارمندان شما بتوانند بدون تردید در جایی که کار می کنند بگویند و در ذهن مخاطبان شما منعکس شود.

۹٫ در مورد عنوان بازخورد دریافت کنید

۵ یا ۱۰ نام را انتخاب کنید و آنها را با دوستان، خانواده و همکاران مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارید. از مخاطبان خود بازخورد دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که نام هیچ معنای منفی نداشته باشد (به عنوان مثال، وقتی جنرال موتورز نام خودروی جدید خود را “Nova” گذاشت، نمی دانست که این نام در اسپانیایی به معنای “نمی رود” است).

۱۰٫ مطمئن شوید که وقتی آن را با صدای بلند می گویید، نام آن خوب به نظر می رسد

گاهی اوقات یک نام روی کاغذ خوب به نظر می رسد، اما وقتی با صدای بلند گفته می شود، افتضاح به نظر می رسد. و اگر آن را با صدای بلند بگویید، مطمئن شوید که مردم در مورد نحوه املای آن سردرگم نشوند.

۱۱٫ هنگام انتخاب نام از زمان برای فکر کردن استفاده کنید

برای به دست آوردن بینش، مشاوره و روابط بالقوه، به طور منظم با کارآفرینان و کارشناسان صنعت تبادل اطلاعات کنید.

۱۲٫ مطمئن شوید که نام خود را دوست دارید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما برای مدت طولانی با این نام زندگی خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که آن را دوست دارید و باور کنید که برای مشتریان شما مناسب خواهد بود. در ابتدا برای درست کردن آن وقت بگذارید.

نقش مدیران و کارکنان چگونه عملکرد کسب و کار را بهبود می بخشد؟

۱۳٫ از ابزارهای اطلاعاتی توصیه گر معتبر کمک بگیرید

این روزها هیچ کاری آنلاین نیست که به کمک هوشمندی انجام نشود. یک سوال خوب ایجاد کنید و از هوش انسان بخواهید نام هایی با ویژگی های مورد نظر شما و شرکت مورد نظر شما را پیشنهاد دهد. از نتایج شگفت زده خواهید شد.

۱۴٫ هنگام نامگذاری کسب و کار خود، بر حضور آنلاین خود تمرکز کنید

حضور آنلاین خود را بلافاصله تقویت کنید و از طریق رسانه های اجتماعی، طراحی وب سایت و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شهرت خود را به دست آورید. روی اهداف خود متمرکز بمانید و با شرایط متغیر بازار سازگار شوید. همچنین، تیمی از افراد با استعداد را استخدام کنید که دیدگاه و اخلاق کاری شما را به اشتراک می گذارند، و به طور مداوم برنامه کسب و کار خود را بررسی و اصلاح کنید تا از موفقیت بلندمدت اطمینان حاصل کنید.

موفق ترین کارآفرینان جهان کسب و کار خود را از چه سالی آغاز کردند؟

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed