مهارت‌های مردمی مهارت‌های اجتماعی هستند که افراد برای ایجاد روابط، توافق در گفتگوها و برقراری ارتباط با دیگران و همچنین درک نیازها و خواسته‌های اطرافیان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. وقتی مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید، به راحتی با دیگران کار خواهید کرد و استراتژی آکادمی کاری بالایی خواهید داشت. اگر متوجه شدید که فاقد این مهارت‌های بین فردی هستید، این مقاله می‌تواند فهرستی از ۲۰ مهارت، فعالیت و استراتژی ارتباط بین فردی را که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارید، به شما معرفی کند.

۱٫ توانایی برقراری ارتباط با دیگران

وقتی بتوانید با دیگران و موقعیت و نگرش آنها ارتباط برقرار کنید، در این صورت فرآیند بسیار جدی در تجارت خواهید داشت. به عنوان فردی با مهارت و تجربه زیاد، برقراری ارتباط با افراد زیادی برای شما آسان خواهد بود. گاهی اوقات، توانایی برقراری ارتباط با دیگران صرفاً به معنای تمایل به موافقت یا مخالفت با حفظ کرامت دیگران است. فقط اجازه دهید دیگران بدانند که دیدگاه آنها را درک می کنید.

۲٫ حقیقت را بگویید

صداقت برای ایجاد اعتماد بین مردم مهم است. وقتی این ارزش (اعتماد) را از دست دادید، بازگشت آن غیرممکن است. در واقع صداقت پایه و اساس هر رابطه ای است، به خصوص در تجارت.

۳٫ مهارت های ارتباطی

این مهم ترین و اساسی ترین مهارت در نظر گرفته می شود زیرا شامل توانایی برقراری ارتباط با دیگران، متقاعد کردن آنها برای گوش دادن به ایده های شما و غیره است. توانایی صحبت کردن برای ارتباط خوب مهم است. مهارت های ارتباطی شما تعیین می کند که دیگران چگونه شما را بعد از ظاهر شما درک می کنند. مثل یک میلیاردر به نظر می رسد آسان است، اما اگر نتوانید کلمات را به هم متصل کنید تا یک جمله کامل بسازید، نکته را از دست داده اید. ارتباط گیرندگان و تأثیرگذاران مؤثر مراقب هستند که خطاهای فرآیند را تشخیص دهند و از آنها اجتناب کنند یا در صورت لزوم آنها را اصلاح کنند.

به عبارت دیگر به موقع و دقیق ارتباط برقرار کنید. ارتباط قوی شامل بیان واضح خود، گوش دادن به دقت و موثر در ارتباط متنی یا تلفنی است. اینها پیشنهادهایی برای تمرین مهارت های ارتباطی قوی هستند.

– به خصوص در جلسات کاری تا حد امکان واضح صحبت می کند. وقتی مختصر، واضح و مستقیم صحبت می‌کنید و همچنین مثال‌ها یا توضیحات بیشتری از احساسات خود می‌دهید، می‌توانید مخاطبان خود را جذب کنید، ارتباط خوبی را به آنها نشان دهید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

– با دقت گوش کن چرا باید با دقت گوش کنید؟ ساده است، بسیاری از درگیری ها و درگیری ها هر روز می تواند باعث سوء تفاهم و ارتباط شود. گوش دادن با دقت و دقت می تواند به رفع سوء تفاهم ها کمک کند. زیرا وقتی افراد صحبت می کنند، توجه به لحن صدا، کلام و زبانشان می تواند پیام درست و درستی را ارسال کند.

– در ارتباطات نوشتاری از عقل سلیم استفاده کنید. البته در برخی ارتباطات همیشه متن حرف اول را نمی زند و این امر گاه به آثار زیانبار و سوء تفاهم منجر می شود. علاوه بر این، بدون موقعیت یا لحن خاص، کلمات در ارتباط نوشتاری به خصوص از نظر حالات عاطفی سرد به نظر می رسند.

۴٫ با دیگران صبور باشید

اگر در روابط خود با دیگران صبر و حوصله کافی داشته باشید و بتوانید در موقعیت های استرس زا ذهن خود را آرام نگه دارید، این ویژگی با مدیریت صحیح می تواند برای شما مفید باشد. در محل کار، هنگامی که یک رهبر برای حل موقعیتی که دیگران اغلب در آن ضرر می کنند تحت فشار قرار می گیرد، در هنگام ارتقای کارمندان به یاد کسانی می افتد که مشکل دارند.

۵٫ توانایی درک و اعتماد دیگران

درک این نکته بسیار مهم است که افراد پیشینه و فرهنگ خانوادگی متفاوتی دارند. بنابراین درک این نکته مهم است که ما با دیگران تفاوت داریم و نباید دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت کنیم. در صورت مخالفت، می توانید برای کارایی و بهره وری با کسی کار کنید.

۶٫ دانستن نحوه و زمان ابراز همدردی

به عبارت ساده، به این معنی است که شما می توانید و می توانید خود را در موقعیت های دیگران قرار دهید. این کلید ایجاد روابط طولانی مدت با دیگران است، درک شما از انگیزه های افراد را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا واکنش های آنها را پیش بینی کنید.

البته همه چیز همیشه سیاه و سفید نیست و برای حفظ روابط مؤثر با دیگران، باید در مواقع مناسب، شفقت و قدردانی نشان دهید.

۷٫ مهارت شنیداری

گوش دادن به کسی و خوب گوش دادن دو چیز کاملا متفاوت هستند. بیشتر مردم زمانی که دیگران در حال صحبت هستند گوش می دهند و حتی قبل از اینکه فرد صحبت خود را تمام کند، در ذهن خود پاسخی را آماده می کنند. البته گوش دادن با دقت و دقت ممکن است زمان بیشتری ببرد، اما نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. یعنی بدون وقفه گوش کنید و خوب فکر کنید و قبل از پاسخ دادن پاسخی آماده کنید. اگرچه این یک عادت است، اما از چیزی که به دست می آورید پشیمان نخواهید شد. با این حال، به یاد داشته باشید که انجام کارهای خوب بیشتر از انجام دادن کارهاست.

۸٫ نشان دادن علاقه واقعی به دیگران

مردم می دانند که آیا اعمال شما درست است یا نادرست. آنها می دانند چه زمانی واقعاً به آنها علاقه مند هستید. هنگامی که شما علاقه واقعی نشان نمی دهید، آنگاه رابطه فعلی شما می تواند تأثیر منفی بر شخص مورد نظر داشته باشد.

۹٫ صبر

بردباری یعنی اینکه بتوانید روش هایی از رفتار یا باورهایی را بپذیرید که ممکن است با اخلاق و عقاید شما همخوانی نداشته باشد. هر یک از ما ویژگی ها و افکار متفاوت و منحصر به فردی داریم. توانایی کار با افرادی که روش ها و باورهای متفاوتی دارند یک فرصت و یک مزیت است.

۱۰٫ مدیریت استرس

در زندگی امروزی استرس رایج است و به نظر می رسد که باید هر روز با استرس دست و پنجه نرم کنیم. کارهای زیادی وجود دارد که می توان برای کاهش استرس انجام داد، مانند تای چی، یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی. سعی کنید خودتان بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است و از آن در مواقعی که نگران هستید، چه در زندگی و چه در محل کار، استفاده کنید.

۱۱٫ ایده خوبی است

تصمیم‌گیری خوب مجموعه‌ای از مهارت‌ها در زمینه مهارت‌ها، فعالیت‌ها و استراتژی‌های ارتباط اجتماعی است که مستقیماً از گوش دادن، یادگیری و مشاهده دنیای اطراف شما ناشی می‌شود. این مهارت می تواند افراد را قادر سازد تا دوستان و روابط خود را عاقلانه تر انتخاب کنند، پاسخ ها و واکنش ها را ارزیابی کنند و تصمیمات عاقلانه تری بگیرند.

۱۲٫ رضایت یا رضایت

توانایی متقاعد کردن یا متقاعد کردن دیگران در تجارت و عمل مهم است. وقتی مجبور هستید ایده ها، محصولات، خدمات یا هر چیز دیگری را به دیگران بفروشید، این فرصت خوبی برای کار شماست. صرف نظر از هدفتان، باید بتوانید استدلالی قوی و متقاعدکننده داشته باشید و به مخاطب توضیح دهید که چرا ایده یا محصول شما «انتخاب درست» و بهترین انتخاب است.

۱۳٫ مهارت های مذاکره

در واقع این مهارت مذاکره در مذاکرات داخلی و خارجی مفید است. توانایی برقراری ارتباط با دیگران، چه با همکاران، مردم، چه برای تجارت و تجارت، می تواند یک مهارت نجات بخش باشد. به عنوان مثال، وقتی صحبت از مذاکره برای یک شغل می شود، سخت ترین گفتگو در مورد موضوعات مربوط به کار و حقوق است. در خارج، فروشندگان و مشتریان همیشه به دنبال گفتگو هستند، اما وقتی در هر زمینه ای خوب عمل کنید، می توانید متخصص شوید.

۱۴٫ حس شوخ طبعی

شرط می بندم اکثر ما دوست داریم بخندیم. این کار شکل بسیار موثری برای خنثی کردن درگیری و درگیری است. اگر بتوانید از طنز استفاده کنید، آنگاه می توانید شغل و زندگی خود را در مسیری که می خواهید هدایت کنید.

۱۵٫ کنترل خشم

این نیز یکی از زیباترین و موثرترین مهارت هایی است که در محیط کار واقعاً مفید است. بسیار مهم است که بدانید عصبانیت در محیط کار می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند و اگر نتوانید این احساسات را به درستی کنترل کنید، باعث ترک شغلتان می شود. همچنین مهم است که بدانید چه موقعیت هایی شما را عصبانی می کند تا بتوانید در آینده با احساسات منفی مقابله کنید. بهتر است در محل کار از دست دیگران عصبانی نشوید زیرا می تواند دیگران را بترساند و منجر به خشونت در محیط کار شود.

وقتی فکر می‌کنید عصبانیت بهترین‌ها را در شما می‌گیرد، چند نفس بکشید تا آرام شوید و اگر نتیجه نداد، آن را ترک کنید. قبل از شروع، باید روش صحیح حفظ آرامش را بیاموزید. کنترل خشم، به ویژه کنترل خشم در محل کار، یکی از مهارت‌هایی است که به شما کمک می‌کند افکار و احساسات خود را به شیوه‌ای منصفانه و معقول به اطرافیان منتقل کنید.

۱۶٫ تعارضات را حل کنید

این چیزی است که با مدیریت خشم همراه است و یکی از بهترین مهارت هایی است که افراد می توانند در محل کار یا زندگی روزمره داشته باشند. حل تعارض مستلزم آگاهی از خود تعارض و تأثیر آن بر شما و دانستن اینکه چرا این تعارض برای شما مهم است. زمانی که می خواهید تعارضی را حل کنید، باید به طرف مقابل احترام بگذارید و راه حل مناسب برای حل تعارض را از او بخواهید. این یک مهارت مهم برای افراد در محل کار است زیرا اغلب در بسیاری از مشاغل، سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها در مورد برخی مسائل وجود دارد. دانستن نحوه برخورد با تعارض و احترام گذاشتن به افراد درگیر به شما کمک می کند تا روابط خوب خود را حفظ کنید.

۱۷٫ دانش شخصی زبان

هر چقدر هم که بر نقش زبان تاکید کنیم، باز هم کافی نیست، زیرا این مهارت مهمترین بخش صحبت مردم با دیگران است. حقیقت این است که حتی اگر صحبت نکنیم، همیشه با مردم در ارتباط هستیم. پس مراقب حرکات، کلام، لحن صدا و ظاهرتان باشید، زیرا ارتباط می تواند به اطرافیانتان کمک کند یا به آنها آسیب برساند و برای حرفه کلی شما مهم است.

۱۸٫ کمی بیشتر بنویس و بنویس

نوشتن می تواند به شما کمک کند تا باورهای خود را با اطمینان و موثر بیان کنید. این نوعی آمادگی است که باعث می شود شما به طور طبیعی صحبت کنید. همچنین می توانید مهارت های مدیریتی و ارتباطی را توسعه دهید. به یاد داشته باشید که ارتباطات داخلی اغلب شامل ارتباطات بین فردی است، اما تمرین مهارت های نوشتاری به شما کمک می کند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

۱۹٫ سعی کنید یک رابطه هماهنگ و سازگار ایجاد کنید

اگر رابطه شما یا کارتان کوتاه است، نداشتن رابطه یا سرد است، بهتر است برای ایجاد یک رابطه سالم و هماهنگ روی کیفیت روش های مختلف رابطه تمرکز کنید. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد. در اینجا روش های مختلف برای انجام آن وجود دارد:

– خود را به جای شخص دیگری قرار دهید که به شما امکان می دهد چیزها را از منظر دیگری ببینید. وقتی بتوانید دیگران را درک کنید، مقاومت شما کاهش می یابد و اتحاد و تفاهم بیشتری پیدا خواهید کرد.

– در محل کار، در خانه، یا در رویدادها و گردهمایی ها، به افراد کمک کنید احساس کنند در خانه هستند و از آنها حمایت کنید. اما از اقداماتی که باعث می شود آنها احساس انزوا یا غافلگیر شدن کنند اجتناب کنید.

– صادق و منصف باشید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بیشتر از اینکه در روابط کمک کنند دست یکدیگر را می گیرند، بهتر است سخاوتمندی را یاد بگیرید. به عنوان مثال، اگر دوستانتان اغلب شما را در رویدادهای مورد علاقه‌تان همراهی می‌کنند، باید صادق باشید و با آن‌ها به همان شیوه رفتار کنید.

– صادق باش به یاد داشته باشید که اگر افراد به یکدیگر اعتماد کنند، روابط دوام خواهند داشت. بنابراین، اعتماد به نفس و متعهد بمانید تا بتوانید اعتماد ایجاد کنید و حتی قدرت آن را افزایش دهید.

۲۰٫ به کلاس تمرین بروید

اگر می دانید ارتباطات اجتماعی چقدر برای موفقیت در زندگی مهم است، در کلاس بازیگری شرکت نکنید. در آنجا می توانید مهارت های ارتباطی هدفمندی را بیاموزید که کنترل زبان و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، می توانید در کلاس سخنرانی عمومی ثبت نام کنید. از آنجایی که همیشه می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، افراد ارتباطی موثر را تماشا و مشاهده کنید تا هر زمان که در موقعیتی مشابه قرار گرفتید، بتوانید از تاثیرات مثبت و بلند مدت این مشاهدات بهره ببرید.

ممکن است به نظر برسد که تمرکز روی تمام ارتباطات خوبی که در بالا ذکر کردیم، زمان زیادی می برد. بنابراین بهتر است از بین این ۲۰ مهارت، فعالیت و تکنیک ارتباط اجتماعی یکی دو مورد را انتخاب کنید و مثلاً از مزایای آن در محل کار بهره مند شوید. سعی نکنید یک شبه صد سال سفر کنید و بهتر است عجله نکنید.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed