B2C یا Business to Consumers که تحت عنوان Business to Consumers تعریف می شود، نوعی از تجارت است که در آن یک شرکت محصولات یا خدمات خود را مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشد. در این مدل، شرکت انتظار دارد و محصولات خود را می فروشد تا کارمندان را متوقف کند یا مصرف کنندگان را به جای سایر مشاغل متوقف کند. نمونه هایی از شرکت های B2C شامل آمازون، والمارت و اپل است. این نوع کسب و کار اخیراً به بازاریابی آنلاین گسترش یافته است و با نام e-tailing نیز شناخته می شود. تجارت الکترونیک در اواخر دهه ۱۹۹۰، با فصل خرید تعطیلات در سال ۱۹۹۸ که به عنوان اولین “خرده فروشی کریسمس” شناخته شد، به طرز چشمگیری رونق گرفت. در آن سال، آمازون برای اولین بار از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

در سال های اخیر، رشد خرید آنلاین چالش بزرگی را برای مشاغل سنتی ایجاد کرده است که فروش خصوصی خود را به رقبای آنلاین از دست می دهند.

در نتیجه، بسیاری از شرکت های آجر و ملات در حال ایجاد حضور آنلاین برای ماندن در رقابت هستند. این فرصتی را برای مصرف کنندگانی ایجاد کرده است که می توانند از راحتی سفارش آنلاین و در عین حال صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل در خرده فروشان خاص با انتخاب یا بازگرداندن سفارشات به فروشگاه های آجر و ملات و فروشندگان اسلحه گرم به صورت آنلاین لذت ببرند.

مدل فروش کسب و کار به مصرف کننده یا B2C

در بازاریابی یک کسب و کار برای مشتریان آنلاین، به طور کلی پنج نوع کسب و کار وجود دارد.

۱٫ فروشندگان مستقیم

این مدلی است که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند – آنها یک بازار آنلاین هستند که در آن مصرف کنندگان محصولات را خریداری می کنند. آن‌ها می‌توانند تولیدکنندگانی مانند Gap یا Dell یا کسب‌وکارهای کوچکی باشند که محصولات تولید و می‌فروشند، اما همچنین می‌توانند فروشگاه‌های آنلاینی باشند که محصولاتی از برندها و افراد مختلف به فروش می‌رسانند.

۲٫ تبلیغ کنندگان آنلاین

این «واسطه ها» خریداران و فروشندگان را بدون محصول یا خدمات گرد هم می آورند. به عنوان مثال می توان به سایت های مسافرتی مانند Expedia و Trivago و خرده فروشان هنر و صنایع دستی اشاره کرد.

۳٫ بسته به رسانه

از حجم زیادی از ترافیک وب برای فروش تبلیغات استفاده می کند که به نوبه خود محصولات یا خدمات را به مصرف کنندگان می فروشد. این مدل از محتوای رایگان با کیفیت بالا برای جذب بازدیدکنندگانی که با تبلیغات آنلاین مواجه می شوند، استفاده می کند. به عنوان مثال می توان به رسانه هایی اشاره کرد که خدمات اشتراکی رایگان ندارند، مانند هافینگتون پست و Observer.com.

۴٫ جامعه محور

این مدل از جوامع آنلاین ساخته شده بر اساس علایق مشترک استفاده می کند تا به تبلیغ کنندگان کمک کند محصولات خود را مستقیماً به کاربران سایت بفروشند. این مدل می تواند یک انجمن آنلاین برای علاقه مندان به عکاسی، افراد مبتلا به دیابت یا گروه های مسافرتی باشد. شناخته‌شده‌ترین مدل فیسبوک است که به بازاریابان کمک می‌کند تا تبلیغات را برای افراد بر اساس جمعیت‌شناسی خاص هدف قرار دهند.

۵٫ بسته به بدهی

این سایت ها همچنان برای اشتراک در محتوای خود پول دریافت می کنند. آنها اغلب شامل انتشاراتی می شوند که مقدار کمی از محتوا را به صورت رایگان ارائه می دهند اما بیشتر آن را پرداخت می کنند – مانند وال استریت ژورنال یا خدمات سرگرمی مانند نتفلیکس.

کسب‌وکارهایی که مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشند، نحوه هدف‌یابی مشتریان را در نظر می‌گیرند، مانند خرید و فروش محصولاتی مانند محصولات خود، زیرا گزینه‌های مختلف کسب‌وکار را با مشتریان بررسی می‌کنند، خواه حضوری یا کسب‌وکار آنلاین باشد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

18 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed