روابط عمومی فرآیند مدیریت ارتباطات بین کسب و کار و عموم یا بخش اصلی آن است که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مشتریان
  • کارمندان
  • فروشندگان
  • سهامداران
  • کسانی که بر آن تأثیر می گذارند
  • مقامات
  • همسایه ها

این یک استراتژی بازاریابی است که برای اطلاع رسانی و آموزش عمومی استفاده می شود.

استراتژی اجتماعی

در روابط عمومی راهبردهای زیادی برای برقراری ارتباط با مردم وجود دارد، از جمله:

  • رسانه های اجتماعی – با و از طریق رسانه ها برای به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات در مورد تجارت، محصولات و خدمات خود کار می کند.
  • پشتیبانی مالی- ارائه حمایت مالی برای یک برنامه، گروه یا سازمان به جای شناسایی.
  • ارتباطات داخلی با کارمندان و فروشندگان با استفاده از ابزارهایی مانند خبرنامه، رسانه های اجتماعی و جلسات تالار شهر ارتباط برقرار کنید تا آنها را از معاملات مهم شرکت مطلع کنید.
  • رویداد ویژه- رویدادهای ویژه ای را که آگاهی کسب و کار شما را افزایش می دهد، تبلیغ یا حمایت مالی کنید.
  • تجارت- در کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه ها شرکت کنید تا آگاهی خود را از شرکت و پیشنهادات آن افزایش دهید.
  • محصول خوب – محصولاتی ایجاد کنید که نشان دهنده نام یا لوگوی شرکت شما باشد تا به عموم ارائه شود.
  • رسانه های اجتماعی- مدیریت اطلاعات دریافتی و ارسالی از وبلاگ ها، فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست و اینستاگرام با هدف افزایش آگاهی و درک دقیق.

روابط عمومی این تبلیغات نیست

خیلی ها می گویند روابط عمومی رسانه نیز به جای یکدیگر استفاده می شود، اگرچه این اصطلاحات معنی یکسانی ندارند.

روابط عمومی شامل انتشار اطلاعات در مورد استفاده عمومی در فعالیت هایی است که نیازی به پرداخت ندارند، مانند رسانه های اجتماعی یا از طریق بیانیه های مطبوعاتی توزیع شده در روزنامه ها و مجلات. متخصصان روابط عمومی اطلاعات را سازماندهی و منتشر می کنند به این امید که به اشتراک گذاشته شود.

از سوی دیگر، تبلیغات شامل پرداخت هزینه برای دسترسی به تبلیغات یا در وب سایت ها و کنترل اطلاعات ارسال شده است.

هدف روابط عمومی شکل دادن به افکار عمومی برای کسب و کار و دادن چیزهای خوب به بخش های مختلف آن از طریق استراتژی های مختلف است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

12 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed