بازاریابی خرده فروشی زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار محصول یا خدماتی را برای استفاده خود به مصرف کننده می فروشد. خود کسب و کار را می توان از طریق کانال های بازاریابی مختلف، مانند فروشگاه های آنلاین و آجر و ملات (آجر و ملات به مشاغلی که از خاک رس استفاده می کنند، یعنی حضور خارجی دارند) از طریق بازاریابی انجام داد. یا مستقیما ایمیل کنید یکی از جنبه های فروش که واجد شرایط معامله تجاری است این است که کاربر نهایی خریدار است.

مدل تجاری

تقریباً ۳٫۷ میلیون خرده‌فروش در ایالات متحده وجود دارد، از فروشگاه‌ها گرفته تا رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها تا پمپ بنزین‌ها، توزیع‌کنندگان آفت‌کش‌ها و مکانیک‌های خودرو. این مشاغل نزدیک به ۴۲ میلیون نفر را استخدام می کنند که بزرگترین کارفرمای کشور است.

چهار واحد تجاری اصلی وجود دارد:

  • کالاهای جامد کالاهای بادوام مانند لوازم خانگی، اتومبیل و مبلمان
  • محصولات نرم یا لوازم جانبی – چیزهایی مانند لباس، کفش و جواهرات
  • غذا- چیزهایی مانند گوشت، پنیر، محصولات و ظروف پخت و پز
  • هنر چیزهایی مانند هنرهای زیبا، بلکه کتاب و آلات موسیقی

در میان آن برندها انواع مختلفی از فروشگاه های خرده فروشی را نیز خواهید یافت. برخی از انواع رایج عبارتند از:

  • پاساژ – قدیمی ترین و اغلب مکانی است که خریداران محصولات مختلف را زیر یک سقف خرید می کنند. Target و Mackies دو نمونه از این گروه هستند.
  • پاساژ – خرده فروشان متخصص در نوع خاصی از محصول مانند لوازم الکترونیکی هستند. Best Buy و Bad Bet دو نمونه از این گروه هستند.
  • موسسه مالی – این فروشگاه اقلام ارزان و اقلام ارزان قیمت را ذخیره می کند. Walmart و K.Mart دو نمونه از این گروه هستند.
  • انبار – این فروشگاه‌های رفاه اغلب از شما می‌خواهند که عضو شوید تا قیمت‌های پایین‌شان را دریافت کنید.
  • مامان و بابا نجات بده مغازه ها کوچک هستند و معمولاً توسط صاحبان مشاغل به خوبی اداره می شوند. اینها مغازه های گوشه و نمای محلی هستند.
  • برق – خرده فروشان آنلاین به فروش آنلاین می پردازند و محصولات را درب منزل شما تحویل می دهند. معمولا فروشگاه فیزیکی ندارند. آمازون و اتسی دو نمونه از این موارد هستند.

امور مالی کسب و کار

یک زنجیره خرده‌فروشی معمولاً از چهار بازیگر تشکیل شده است: تولیدکنندگان، خرده‌فروشان یا توزیع‌کنندگان که از تولیدکنندگان خرید می‌کنند و به تاجران می‌فروشند، و تاجران از تاجران خرید می‌کنند و به مصرف‌کنندگان می‌فروشند. در هر سطح در این زنجیره، افزایش قیمت یا حاشیه سود وجود دارد که برای خرید ایجاد می شود. تولیدکنندگان هزینه تولید را محاسبه می کنند و درصدی از سود را قبل از فروش به خرده فروشان اضافه می کنند. خرده فروشان نیز همین کار را می کنند و درصدی از سود را به مبلغی که برای محصول پرداخت کرده اند اضافه می کنند. و فروشندگان قبل از فروش آن به مشتریان نهایی خود، یعنی مصرف کنندگان، حاشیه سود خود را به قیمت محصول اضافه می کنند.

بنابراین محصولات با قیمت ۱ دلار را می توان با قیمت ۲ دلار به خرده فروشان فروخت. خرده فروشان آن را به قیمت ۲ دلار می خرند و به قیمت ۴ دلار به خرده فروشان می فروشند. فروشندگان آن را به قیمت ۴ دلار می خرند و به قیمت ۸ دلار به مصرف کنندگان می فروشند. اینجوری همه تو این جاده پول در میارن.

نقطه فروش

برای تکمیل فروش، یک فروشگاه خرده‌فروشی از مشتریان می‌خواهد خریدهای خود را به صندوق بیاورند، در حالی که یک کارمند تمام قیمت‌ها را می‌شمارد و فروش را ثبت می‌کند. امروزه برخی از سوپرمارکت ها دارای خطوطی هستند که مشتریان می توانند کالاهای خود را بررسی کنند و با استفاده از کارت اعتباری یا پول نقد پرداخت کنند. مشتریانی که به صورت آنلاین روی صفحه رایانه خود خرید می کنند، برای انتخاب محصول مورد نظر خود کلیک می کنند، سپس اطلاعات کارت اعتباری خود را برای تکمیل فروش وارد می کنند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

18 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed