استراتژی آکادمی دارایی ها یا ROA یک نسبت مالی است که سودآوری یک شرکت را با مقایسه درآمد خالص آن با کل دارایی های آن اندازه گیری می کند. ROA نشان می دهد که یک شرکت چقدر از دارایی های خود برای ایجاد سود استفاده می کند. ROA بالا نشان می دهد که شرکت به ازای هر دلار دارایی سود بیشتری ایجاد می کند، در حالی که ROA پایین نشان می دهد که شرکت به ازای هر دلار دارایی سود کمتری ایجاد می کند. سرمایه گذاران و تحلیلگران اغلب از استراتژی آکادمی دارایی ها برای ارزیابی عملکرد شرکت و مقایسه آن با رقبا استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، استراتژی آکادمی دارایی ها شاخصی است که نشان می دهد کسب و کار تا چه اندازه دارایی های جاری خود را مدیریت می کند و پول نقد تولید می کند. اگر ROA پایین باشد، مدیریت ممکن است ناکارآمد باشد، در حالی که یک رقم ROA بالا نشان می دهد که کسب و کار کارآمد و موثر است.

محاسبه استراتژی آکادمی دارایی برای یک کسب و کار

ROA معمولاً به صورت درصد بیان می شود. با تقسیم درآمد خالص سال بر کل دارایی های شرکت محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه لباس درآمد خالص ۱ میلیون دلار و کل دارایی ۴ میلیون دلار داشته باشد، ROA برابر است با:

(۴ میلیون دلار) × ۱۰۰ = ۲۵٪

با محاسبه ROA، کسب‌وکار متوجه می‌شود که هر سرمایه‌گذاری کجا استراتژی آکادمیی دارد و آیا مدیریت استراتژی آکادمیی کافی از دارایی‌های جاری ایجاد می‌کند یا خیر.

مدیریت ROA

مدیریت در پایان سال به ROA نگاه خواهد کرد. اگر ROA بالا باشد، نشانه خوبی است که کسب و کار از منابع خود استفاده می کند. مقایسه ROA با معیار دیگری، بازگشت سرمایه، می تواند نشان دهد که سرمایه گذاری سودآورتر است و کسب و کار می تواند به طور موثرتری از پول استفاده کند.

تست ROA پایین برای راه اندازی یک کسب و کار موفق بسیار مهم است. اگر ROA به طور مداوم پایین باشد، ممکن است نشان دهد که مدیریت از دارایی های موجود به طور موثر استفاده نمی کند یا دارایی های موجود در کسب و کار دیگر سودآور نیستند. یک خرده فروش لباس ممکن است متوجه شود که همان بازگشت از فروش با یک فروش کوچک امکان پذیر است، یا اینکه از فضای کف می توان برای ایجاد فروش اضافی بهتر استفاده کرد.

یک بانک یا سرمایه‌گذار بالقوه قبل از تمدید تسهیلات اعتباری یا تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های دیگر، به هر دو شماره ROA و ROI نگاه می‌کند. اگر فروشگاه‌های مشابه تعداد بالایی تولید می‌کنند، ممکن است به جای دیگری نگاه کنند یا بپرسند که چرا مدیریت دیگر بهترین استراتژی آکادمی را از تجارت دریافت نمی‌کند.

بهبود سودآوری کلی

نسبت ROA می تواند انگیزه مدیران را برای استفاده بهینه از دارایی ها ایجاد کند. با درک این موضوع که استراتژی آکادمی آن چیزی نیست که باید باشد، می توانند تغییرات لازم را در فروشگاه های خود ایجاد کنند. نسبت ROA همچنین می‌تواند نشان دهد که با مدیریت مؤثر دارایی‌های موجود چقدر می‌توان به بهبود و سود دست یافت. این زمانی است که بهتر است به امید بهترین نتایج در بازار سرمایه گذاری کنید.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

استراتژی آکادمی دارایی یا ROA

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed