طبق تعریف تایید شده توسط هیئت مدیره انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی فرآیند ایجاد، شبکه سازی، ارائه و تبادل پیشنهاداتی است که برای مصرف کنندگان، مشتریان، صاحبان مشاغل و جامعه مفید است. این شامل شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان، ایجاد محصولات و خدماتی است که این نیازها را برآورده می‌کند و از طریق کانال‌های مختلف برای دستیابی به مخاطب هدف تبلیغ می‌کند. بازاریابی همچنین شامل قیمت گذاری، توزیع و استراتژی های خدمات مشتری با هدف ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و افزایش سودآوری برای کسب و کار است.

تحقیقات بازار

تحقیقات بازار فرآیند جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها در مورد یک بازار، محصول یا خدمات خاص به منظور اتخاذ تصمیمات تجاری بهتر است. این شامل جمع آوری اطلاعات در مورد نیازها و ترجیحات مشتری، روندهای بازاریابی، رقابت و سایر عواملی است که ممکن است بر موفقیت یک کمپین بازاریابی یا راه اندازی محصول تأثیر بگذارد. تحقیقات بازار را می توان از طریق روش های مختلفی مانند نظرسنجی، گروه های متمرکز، مصاحبه و مشاهده انجام داد. بینش‌های به‌دست‌آمده از تحقیقات بازار می‌تواند به کسب‌وکارها در درک بهتر مخاطبان، شناسایی فرصت‌های جدید و بهبود استراتژی کلی بازاریابی خود کمک کند.

برنامه ی بازاریابی

استراتژی های بازاریابی برنامه ها و اقداماتی هستند که شرکت ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود به مخاطبان هدف خود از آنها استفاده می کنند. این روش ها می تواند شامل روش های مختلفی مانند تبلیغات، رسانه های اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و … باشد. هدف استراتژی بازاریابی جذب و حفظ مشتریان، ایجاد آگاهی و وفاداری، افزایش فروش و درآمد و در نهایت دستیابی به اهداف تجاری است. استراتژی های بازاریابی موثر بر اساس درک عمیق مخاطبان هدف و نیازها، ترجیحات و رفتارهای آنها است.

حالت های بازاریابی: ۱۸۰ حالت بازاریابی برای افزایش فروش و مشتریان

مهمترین انواع بازاریابی عبارتند از:

  • ۱٫ دیجیتال مارکتینگ: این شامل تمام اشکال بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و بازاریابی محتوا می شود.
  • ۲٫ بازاریابی محتوا: این شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان خوب و در نهایت سود مشتریان است.
  • ۳٫ بازاریابی رسانه های اجتماعی: این شامل استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین برای تبلیغ محصولات یا خدمات، تعامل با مشتریان و ایجاد آگاهی است.
  • ۴٫ بازاریابی ایمیلی: این شامل ارسال ایمیل های هدفمند به مشترکین با هدف ترویج محصولات یا خدمات، ایجاد روابط و افزایش فروش است.
  • ۵٫ اینفلوئنسر مارکتینگ: این شامل مشارکت با اینفلوئنسرها در صنعت یا جایگاه شما برای تبلیغ محصول یا خدمات شما به دنبال کنندگانشان است.
  • ۶٫ فعالیت‌های بازاریابی: این شامل برنامه‌ریزی و ترویج رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها و راه‌اندازی محصول برای تولید سرنخ، ایجاد روابط و افزایش آگاهی از برند است.
  • ۷٫ روابط عمومی: این شامل مدیریت شهرت تجاری از طریق روابط رسانه ای، بیانیه های مطبوعاتی و سایر روش های ارتباطی برای ایجاد اعتماد و اطمینان در بین مشتریان است.

منابع فرهنگ لغت بازاریابی:

وب سایت Common Business Language یک دایره المعارف جامع و انعطاف پذیر از فرآیندها، شیوه ها، معیارها و سیستم های بازاریابی است که یکپارچه و یکپارچه شده اند. این کتابخانه منبع باز بینش متخصصان کسب و کار، گروه های صنعتی، و کارشناسان موضوعی را با ورودی های جامعه گسترده تر ترکیب می کند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed