بازاریابی تلفنی فرآیند فروش محصولات یا خدمات از طریق تلفن است. بازاریابی تلفنی یک استراتژی تجاری است که در آن نمایندگان فروش برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات با مشتریان بالقوه تماس تلفنی برقرار می کنند. هدف از بازاریابی تلفنی ایجاد سرنخ، دستیابی به مشتریان و ایجاد روابط با مشتریان است. بازاریابی تلفنی می تواند در داخل توسط تیم فروش شرکت انجام شود یا به نمایندگی های تماس شخص ثالث برون سپاری شود. معمولاً در صنایعی مانند بیمه، بانکداری و مخابرات استفاده می شود. با این حال، بازاریابی تلفنی به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی، تماس های ناخواسته و روش های فروش تهاجمی بحث برانگیز شده است.

بهترین تمرین

اگرچه بازاریابی تلفنی از سوی افراد بی‌وجدانی که سعی در سرقت از افراد آسیب‌پذیر دارند و از «تماس‌گیرندگان رباتی» که افرادی را که پیام‌های متنی نوشته شده در «ادامه» را پخش می‌کنند مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، شهرت بدی به دست آورده است، اما می‌تواند به درستی مورد استفاده قرار گیرد، اما می‌تواند یک ابزار بازاریابی مؤثر برای کسب‌وکارهای کوچک باشد. .

چه فروشنده باشید و چه مصرف کننده، بازاریابی تلفنی زمانی مؤثرتر است که تماس گیرنده تجاری با فردی که با او تماس گرفته می شود – حتی اگر کوچک باشد – رابطه مداوم داشته باشد. به عنوان مثال، گیرنده تماس ممکن است مشتری خود کسب و کار یا مشتری بالقوه ای باشد که اطلاعات بیشتری را درخواست کرده است.

بهترین روش ها برای موفقیت در بازاریابی تلفنی عبارتند از:

خدمات مشتری. تماس گیرنده باید بداند که چرا مخاطب یک مشتری بالقوه است – آیا آنها ایمیلی درباره یک محصول باز کرده اند یا در یک مسابقه در یک نمایشگاه شرکت کرده اند؟

دانش. افرادی که تماس های فروش برقرار می کنند باید محصولاتی را که می فروشند و شرکتی را که نمایندگی می کنند بدانند و باید بتوانند به سؤالات مربوط به هر دو پاسخ دهند. آنها باید در مورد شکایات مشترک مشتریان و نحوه غلبه بر آنها در مذاکرات آموزش ببینند.

وحدت یک بازاریاب تلفنی تک‌فکر که مهارت‌های شنیداری خوبی از خود نشان می‌دهد، بهتر می‌تواند با مشتری رابطه برقرار کند تا بازاریاب تلفنی که بر چیزی جز فروش تمرکز نمی‌کند.

تبلیغات. از آنجایی که مشتریان باید بارها از طرق مختلف – تبلیغات، پست مستقیم و غیره – با مشتری تماس بگیرند، باید بخشی از یک تلاش بازاریابی بزرگتر باشد.

بازاریابی تلفنی زمانی موفق تر از همیشه است که ما به جای جذب مشتریان بالقوه، سعی در حفظ مشتریان فعلی داریم.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

بازاریابی تلفنی

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed