بازاریابی آنلاین به مجموعه ای از ابزارها و تکنیک های قدرتمندی اطلاق می شود که برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق اینترنت استفاده می شود. به دلیل کانال‌ها و روش‌های فراوان موجود در اینترنت، بازاریابی آنلاین جنبه‌های متفاوتی از بازاریابی را نسبت به بازاریابی سنتی دارد.

بازاریابی آنلاین می تواند مزایایی از جمله:

  • رشد امکان پذیر است
  • کاهش هزینه
  • ارتباط عالی
  • کنترل بهتر
  • خدمات به مشتریان بهبود یافته است
  • مزیت رقابتی

بازاریابی آنلاین با نام‌های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز شناخته می‌شود.

تکوپدیا بازاریابی آنلاین توضیح می دهد

انواع مختلف بازاریابی آنلاین با توجه به نیازهای کسب و کار متفاوت است. یک برنامه بازاریابی آنلاین موثر از داده های مشتری و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده می کند.

بازاریابی آنلاین سازمان ها را با مشتریان بالقوه مرتبط می کند و توسعه کسب و کار را به سطحی بالاتر از بازاریابی/تبلیغات سنتی می رساند.

بازاریابی آنلاین ابزارهای خلاقانه و فنی اینترنت از جمله طراحی، توسعه، بازاریابی و تبلیغات را با تمرکز بر انواع کسب و کار اصلی زیر ترکیب می کند:

  • تجارت الکترونیکی
  • وب سایت های پیشرو
  • بازاریابی رابطه
  • نظرسنجی محلی

بازاریابی آنلاین فواید زیادی دارد، از جمله:

  • هزینه کم: با کسری از بودجه تبلیغاتی سنتی می توان به مخاطبان دست یافت و به کسب و کارها امکان ایجاد تبلیغات جذاب را می دهد.
  • انعطاف پذیری و راحتی: مشتریان می توانند در مورد محصولات و خدمات تحقیق و خرید کنند.
  • تجزیه و تحلیل: نتایج آماری بدون هزینه اضافی تأیید می شوند.
  • چندین گزینه: ابزارهای بازاریابی عبارتند از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی ایمیلی و موتورهای جستجوی محلی (مانند نقشه های گوگل).
  • تبلیغات جمعی: در کانال های آنلاین، مشتریان را می توان به طور موثرتری نسبت به کانال های آفلاین هدف قرار داد.

محدودیت اصلی بازاریابی آنلاین جایی است که محصولات فروخته می شوند، عدم دید به این معنی است که مصرف کنندگان نمی توانند چیزهایی را که می خواهند بخرند امتحان کنند. سیاست بازپرداخت سخاوتمندانه یک راه کلیدی برای از بین بردن ترس مشتری است.

بازاریابی آنلاین در سال های اخیر از رسانه های سنتی پیشی گرفته است و همچنان به عنوان یک صنعت رو به رشد ادامه می دهد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی آنلاین

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed