ادغام و اکتساب یا M&A شامل فرآیند ترکیب دو شرکت در یک شرکت است. هدف از ادغام دو یا چند کسب و کار تلاش برای دستیابی به هم افزایی است – جایی که کل (شرکت جدید) بیشتر از مجموع اجزای آن (دو حسابدار قبلی) است.

ادغام زمانی اتفاق می افتد که دو شرکت ادغام شوند. چنین معاملاتی معمولاً بین دو شرکت انجام می شود که هم اندازه هستند و مزایای معامله دیگر را از نظر بازاریابی، کارایی و قدرت درک می کنند. شرایط ادغام معمولا دوستانه و قراردادی است و دو شرکت در طراحی جدید شرکای مساوی می شوند.

خرید زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت شرکت دیگری را خریداری کرده و آن را در عملیات خود بگنجاند. گاهی خریدها دوستانه و گاهی خصمانه هستند، بسته به اینکه شرکت خریداری شده به عنوان یک واحد مولد وجه نقد موفق باشد یا خیر.

نتایج هر دو فرآیند یکسان است، اما رابطه بین دو شرکت بسته به ادغام یا اکتساب متفاوت است.

مزایای اتحاد نیروها

برخی از مزایای معاملات M&A مربوط به کارایی و برخی دیگر از نظر ظرفیت است، از جمله:

  • صرفه جویی در مقیاس افزایش یافته است. به عنوان مثال، با امکان خرید مواد اولیه در مقادیر زیاد، می توان هزینه ها را کاهش داد.
  • سهم بازار. با توجه به اینکه این دو شرکت در یک شرکت هستند، ترکیب دارایی های آنها می تواند به سهم زیادی از بازار منجر شود.
  • بهبود قابلیت های توزیع از طریق توسعه منطقه ای، شرکت ها می توانند به شبکه توسعه خود اضافه کنند یا منطقه خدمات محلی خود را گسترش دهند.
  • کاهش دستمزد. برون سپاری نیروی کار بدون مزد می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.
  • استعداد شغلی ایجاد کنید. ایجاد شراکتی که از شرکت‌های جدید و بزرگ‌تر حاصل شود، می‌تواند به رشد و توسعه کمک کند.
  • پول بیشتر. ترازنامه دو شرکت به طور کلی بزرگتر از ترازنامه یک شرکت است که سرمایه گذاری های جدید را امکان پذیر می کند.

رنج ممکن است

در حالی که ادغام و تملک پروژه های گران قیمتی هستند، پاداش های بالقوه ای نیز وجود دارد. اما معایب یا دلایلی برای عدم خرید وجود دارد، از جمله:

  • هزینه های زیادی برای خرید یک شرکت وجود دارد، به خصوص اگر نمی خواهد خریداری شود. (اگر سرمایه گذار در شرکت دیگری دارای منافع کنترلی باشد، می تواند انتخاب کند که آیا آن را خریداری کند یا خیر.)
  • هزینه های حقوقی بالا است، که اگر شرکت مایل به دریافت آن نباشد، می تواند بازدارنده باشد.
  • هزینه فرصت ادامه در بازارهای دیگر برای تمرکز بر ترکیب این دو شرکت.
  • احتمال واکنش منفی به ادغام یا خرید، که قیمت سهام شرکت را کاهش می دهد.

M&A یک استراتژی رشد است که توسط شرکت ها برای افزایش اندازه، منطقه خدمات، ظرفیت، پایگاه مشتری و منابع به روشی کم هزینه استفاده می شود. با این حال، این یک فرآیند گران است، بنابراین کسب و کارها باید مطمئن شوند که مزایایی که به دست می آورند ارزش آن را دارد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

16 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed