بر اساس یک نظرسنجی از کارآفرینان ثروتمند و ثروتمند، زنان کارآفرین موفق نه تنها از همتایان مرد خود بهتر عمل می کنند، بلکه در بخش های مختلف از آنها برتری دارند.

این بر اساس گزارش جهانی کارآفرینی BNP Paribas است که توسط شرکت مشاوره Scorpio Partnership گردآوری شده و حدود ۲۶۰۰ کارآفرین و افراد ثروتمند از ۱۸ کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است.

محققان دریافتند که ۹۰ درصد از زنان کارآفرین انتظار دارند که سود ناخالص شرکت آنها در سال آینده افزایش یابد یا ثابت بماند. به طور خاص، ۶۱ درصد انتظار داشتند که سودشان افزایش یابد، در مقایسه با میانگین ۵۸ درصد از کل کارآفرینان.

سوفیا مرلو، یکی از روسای مدیریت ثروت BNP Paribas درباره کارآفرینان زن که در نظرسنجی شرکت کردند، گفت: «آنها جاه طلب تر و موفق تر از همتایان مرد خود هستند.

او به داده‌های درآمد گزارش اشاره می‌کند تا منظورش از «موفق‌تر» را روشن کند. درآمد شرکت‌هایی که توسط زنان کارآفرین اداره می‌شوند ۱۳ درصد بیشتر از شرکت‌هایی است که توسط مردان اداره می‌شوند و ۹ درصد بیشتر از میانگین درآمد همه کارآفرینان مورد بررسی است.

در این مقاله سایر یافته‌های این پژوهش از نسل‌های مختلف (زنان هزاره خوب عمل کرده‌اند) تا سطوح و حوزه‌های مختلف، تفاوت‌های حوزه‌ای که در آن کار می‌کنند یا تفاوت‌های خانوادگی می‌گویند.

ظهور زنان هزاره کارآفرین

شرکت کنندگان در نظرسنجی بر اساس ثروت شخصی و تنها درآمد کسب و کار انتخاب شدند. حدود یک سوم پاسخ دهندگان زن بودند و از این گروه، ۳۷ درصد از نسل هزاره و ۲۴ درصد جوان (نسل پس از جنگ جهانی دوم) بودند.

این گزارش نشان می دهد که در این دو نسل، تعداد زنان کارآفرین موفق به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در حالی که کارآفرینان زن تمایل دارند نسبت به سود خود جاه طلب تر باشند (۶۱ درصدی را که انتظار افزایش سود را داشتند)، زنان هزاره بلندپروازتر هستند: حدود سه چهارم که انتظار افزایش سود در دوازده ماه آینده را دارند و انتظار سود دارند. حاشیه ۳۵ درصد برای سال ۲۰۱۵، برای مقایسه، میانگین سود ۳۱ درصدی دارند.

زنان هزاره همچنین پیش‌بینی‌های درآمدی بالاتری را نسبت به همتایان مرد خود برای سال آینده گزارش کردند: درآمد همه زنان ۹ درصد بیشتر از میانگین کلی است و برای کودکان «کارآفرینان هزاره» زن ۲۲ درصد بیشتر است.

مرلو می‌گوید این داده‌ها منعکس‌کننده انزوای بخش موسوم به «هزاره کارآفرینی» در گزارش است – محققان دریافتند که افراد ۲۰ تا ۳۴ ساله شرکت‌های بیشتری را راه‌اندازی می‌کنند، آب استخر بزرگ‌تری از کارگران را مدیریت می‌کنند و نسبت به Boomer خود. آنها انتظار منافع بیشتری را داشته اند.

مرلو می گوید: “این داستان به “هزاره کارآفرینی” اشاره دارد که بین مردان و زنان تقسیم شده است. نسل جوان جاه طلب است و سریع حرکت می کند. ابزارها و مدل ها بیشتر از نسل تراشه است.”

دامنه، موفقیت و کارآفرینان اولیه

بر اساس این گزارش، زنان کارآفرین بیشترین درآمد خود را از سه بخش تبلیغات کسب می کنند. خدمات حرفه ای در قالب خدمات مشاوره، حسابداری یا حقوقی؛ و مد (در مقایسه، ۳ بخش پردرآمد برای مردان حرفه ای، تجارت و فناوری هستند.)

همچنین در این نظرسنجی از خانم ها پرسیده شد که اگر امروز بخواهند کسب و کاری راه بیندازند کدام شرکت را انتخاب می کنند. پاسخ های اصلی تجارت الکترونیک، مسافرت، رویدادها و خدمات سرگرمی است.

بیش از یک سوم از کل زنان در این نظرسنجی کارآفرینان اولین بار هستند (این نوع از کارآفرینان ریسک پذیر و فعال هستند، M.) – اما تنها ۲۱٪ زنان هزاره هستند. تقریباً نیمی از زنان بومر نسل اول کارآفرینان هستند، که یافته دیگری از هزاره در مقابل را ثابت می کند. کارآفرینان پررونق

وقتی نوبت به سنجش موفقیت می رسد، بیش از یک سوم کارآفرینان زن می گویند که موفقیت را به عنوان کسب سود در اولین سرمایه گذاری خود تعریف می کنند. ۱۲ درصد گفتند که موفقیت به معنای انتقال تجارت خود به نسل بعدی است و تقریباً به همان اندازه آن را بهبود روابط اجتماعی توصیف کردند.

مرلو گفت که نکته آخر به ویژه مهم است. وی افزود: «مردم به این موضوع نگاه می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌هایشان چگونه بر جوامعشان تأثیر می‌گذارد. این چیزی است که ما در حاکمیت اقتصادی جهانی می بینیم و این چیزی است که ما شاهد آن خواهیم بود.”

تفاوت در زمین

با کمک این تحقیق که در ۱۸ کشور جهان انجام شد، محققان توانستند تفاوت های منطقه ای بین زنان کارآفرین را شناسایی کنند.

لهستان حرف اول را می زند. ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان در این کشور زن هستند – به این معنی که آنها بیش از نیمی از تاجران ثروتمند و ثروتمند شناسایی شده در آنجا را تشکیل می دهند. این رقم در اسپانیا ۴۴ درصد و در چین ۴۳ درصد است. آمریکا جزو شش کشور برتر نیست.

بر اساس این گزارش، تمامی این ارقام نسبت به آمار سال گذشته افزایش یافته است. این اعداد در کشورهایی با کمترین تعداد زنان افزایش یافته است و نشان می دهد که تعداد زنان در تجارت رو به افزایش است.

در میان کارآفرینان هزاره در این نظرسنجی، زنان مزیت بیشتری دارند. لهستان نیز در صدر قرار دارد: ۸۹ درصد از «کارآفرینان هزاره» زن هستند. ایالات متحده و چین با ۵۱ درصد از زنان هزاره در رتبه دوم قرار دارند و در اسپانیا نیز این نسبت تقریباً یکسان است.

اگرچه این اعداد نشان دهنده تعادل جنسیتی در میان کارآفرینان موفق است، مرلو همچنان معتقد است که جای پیشرفت وجود دارد.

او می گوید: «اگر به تحقیق نگاه کنیم، می توان گفت که وضعیت خوب است. اما ما به اندازه کافی از زنان کارآفرین تجلیل نمی کنیم. این چیزی است که ما اغلب نمی بینیم.”

15 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed