تیم سازی و کار گروهی یکی از مهم ترین ویژگی های طبیعت انسان است. طولی نکشید که غارنوردان به ارزش همکاری با یکدیگر پی بردند. مشخص شد که گوشتخواران احتمالاً یک انسان تنها را در بیابان می کشند و می خورند، اما گروهی از مردم می توانند طوری عمل کنند که حیوانی که زمانی یک حیوان وحشی بود طعمه انسان شود. این اثر اجتماعی کار با یکدیگر است. کاری که به تنهایی انجامش سخت است با تلاش تیمی امکان پذیر است. با رازهای کار تیمی خوب همراه باشید: ۹ نکته ضروری برای رهبران کسب و کار.

یک تیم در ساده ترین شکل خود را می توان اینگونه تعریف کرد: “گروهی از مردم که گرد هم می آیند و همه برای یک هدف مشترک کار می کنند.” اما این فقط یک توضیح اساسی است. با استفاده از این تعریف، هر گروهی از افراد را می توان به عنوان یک گروه در نظر گرفت. کارآفرینان باهوش می دانند که چگونه تیمی با عملکرد بالا بسازند که بتواند به آنها برتری در رقابت بدهد.

یک تیم ضعیف یا ضعیف، بیشتر از آن که حل کند، مشکلات ایجاد می کند. از سوی دیگر، هنگامی که به درستی استفاده شود، یک تیم با عملکرد بالا بهترین چیزی است که هر شرکتی می تواند داشته باشد:

– افزایش درک مداخله

تیم های با عملکرد بالا اغلب نتایج بهتری نسبت به تیم های استاندارد دارند، صرف نظر از معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی آنها. کیفیت نتایج، تعیین ضرب الاجل، برنامه ها و غیره

– شرح صحیح کار

اعضای فردی اغلب درک بهتری از اهداف گروه و نقش های فردی خود در این فرآیند دارند.

ایجاد رقابت سالم

هر یک از اعضای تیم و تیم دقیقاً می‌دانند که سهم آنها چگونه بر موفقیت تیم تأثیر می‌گذارد و حس تعهد را برای همکاران ایجاد می‌کند که می‌تواند سطح کارایی و اثربخشی را افزایش دهد.

– مهارت های پشتیبانی

تیم های ورزشی پیشرفته دارای تیم های مختلف با مهارت های مختلف هستند. این منجر به گفتگوی سازنده ای می شود که از تعامل ناشی می شود.

– خانه اعتماد

اعضای تیم با عملکرد بالا اعتماد و روابط را با سایر اعضای تیم ایجاد می کنند. این توافق چیزی است که باعث ایجاد اعتماد در گروه می شود.

به عنوان یک مدیر، موفقیت یا شکست شما را می توان با توانایی شما در ایجاد و مدیریت یک تیم با عملکرد بالا سنجید. به هر حال، در تجارت، همه ما با نتایجی که برای شرکت به ارمغان می آوریم مورد قضاوت قرار می گیریم.

اگر بتوانید تیمی با عملکرد بالا بسازید و مدیریت کنید، یک دارایی برای شرکت خود خواهید بود. این ۹ نکته را برای رهبران برتر کسب و کار در مورد ایجاد تیم هایی با عملکرد بالا رعایت کنید.

۱٫ هدف روشن و مختصر داشته باشید

این باید در بالا (و بالاتر از همه) انجام شود. مدیریت ارشد باید اهداف و اصول سازمان را تعیین کند. این امر باید با شفاف سازی بیانیه ماموریت انجام شود تا اهداف اصلی سازمان برای همگان عینی و روشن باشد.

با استفاده از بیانیه ماموریت به عنوان یک چارچوب، روسای بخش می توانند اهداف روشنی را برای تیم در مناطق مورد نظر تعیین کنند. از سوی دیگر، مدیران می توانند با استفاده از فرآیندی که مدیران بخش در پیش گرفته اند، اهدافی را برای تیم خود تعیین کنند.

با استفاده از این فرآیند، همه از اهداف فردی خود، اهداف تیمی خود و چگونگی کمک آن اهداف به دستیابی به اهداف کلی مندرج در بیانیه ماموریت آگاه خواهند شد.

۲٫ فقط این کار را انجام دهید

رهبران کسب و کار موفق می دانند که اگر کارشان منحصر به فرد یا خاص باشد، افراد سخت تر کار خواهند کرد. همه می خواهند بخشی از گروهی از افراد حرفه ای و برگزیده باشند.

یک مدیر خوب می تواند با استفاده از سیاست های سختگیرانه اجاره، فضای بسیار خاصی ایجاد کند.

همه این موارد فضای خاصی را ایجاد می کند که افراد را به پیوستن و حفظ موقعیت خود در گروه ترغیب می کند.

نکات مهم برای رهبران کسب و کار ۳٫ تجزیه و تحلیل

این فرایند در حال انجام است. قبل از اینکه حتی یک مهارت را توسعه دهید، باید ایده خوبی از مهارت های لازم داشته باشید. تنها زمانی که درک خوبی از مهارت های مورد نیاز برای کار داشته باشید، باید شروع به جمع آوری تیم خود کنید.

هنگامی که اعضای تیم را دارید، فراموش نکنید که به طور منظم عملکرد آنها را نظارت و ارزیابی کنید تا از رعایت استانداردها و اهداف اطمینان حاصل کنید.

۴ فشار دهید اما فشار وارد نکنید

به عنوان یک رهبر تیم، مهم است که از این الگو پیروی کنید. هر کسی می تواند دستور بدهد و از کارمندان خود درخواست کند، اما اگر شما قصد رهبری دارید، نشان دهنده درک الزامات کار و حمایت از نقش شما به عنوان یک رهبر است.

آیا مسئله نداشتن پول کافی برای انجام کار است؟ مشکلات ارتباطی در گروه، یا مسائل شخصی که باعث حواس پرتی می شود؟

هر چه که باشد، یک رهبر تیم خوب برای درک مشکل و کمک به تسهیل راه حل وقت صرف می کند. به تیم خود کمک کنید به جای اینکه فقط به دنبال نتایج باشند، راه حل ها را هوشمندانه پیدا کنند.

۵٫ تقویت همکاری و تصمیم گیری گروهی

پیروی از این یک قانون می تواند سردرد شما را در هنگام مواجهه با شکست ها و شکست ها کاهش دهد.

با برگزاری جلسات منظم تیم شروع کنید و در مورد موفقیت تیم و موفقیت اعضای تیم صحبت کنید. هنگامی که این جلسات به درستی انجام شود، می تواند مشکلات بالقوه در زمینه های خاص را شناسایی کند. به یاد داشته باشید که رفتار هر یک از افراد گروه می تواند بر عملکرد دیگران تأثیر بگذارد و یافتن و شناسایی تعارضات و درگیری ها می تواند هدف باشد!

حال پس از پرداختن به نکات فوق باید بگوییم که مواقعی وجود دارد که تصمیم گیری مشترک ممکن یا موثر نیست. در چنین مواردی، رهبر تیم تصمیم می گیرد و آن را بیشتر ترویج می کند.

۶٫ یک فضای “باز” ​​ایجاد کنید.

هیچ چیز بیشتر از یک محیط “بسته” مانع موفقیت و پیشرفت نمی شود. هر سازمانی برای کار شما به قوانین و دستورالعمل هایی نیاز دارد، اما اینها نباید آنقدر سنگین و سنگین باشند که مانع خلاقیت شوند.

هم تیمی های شما باید احساس راحتی داشته باشند که بدون انتقاد شما ابراز نظر کنند. این امر به ویژه از نظر قرار ملاقات و زمان بازتاب صادق است. این مواقعی است که حیوانات «خارج از جعبه» باید تشویق شوند. به این ترتیب می توانید نوآوری را تشویق و ترویج کنید.

۷٫ افراد برتر را شناسایی کنید

در هر گروه یا گروه، بهره وری را می توان اندازه گیری کرد و بهره وری یا سطوح معمولی را تعیین کرد.

طبق تعریف، نیمی از تیم کمتر از میانگین و نیمی دیگر عملکردی بالاتر از میانگین خواهند داشت. هنگامی که ۱۰٪، ۲۰٪ یا ۳۰٪ بالا به طور عمومی شناخته شوند، باعث می شود همه برای به دست آوردن نتیجه تلاش بیشتری کنند.

۸٫ از دام «بازی رایگان» دوری کنید.

یک بازی با مجموع صفر به این معنی است که یک نفر برنده خواهد شد و نفر دیگر باید برنده شود. این دقیقا برعکس چیزی است که ما در یک تیم با عملکرد بالا به دنبال آن هستیم.

در یک بازی رایگان، موفقیت فردی بر موفقیت تیمی ارجحیت دارد. این می تواند به سرعت منجر به تخریب اموال اعضا، مسدود کردن ارتباطات و حتی از بین بردن سایر اعضا شود.

بدیهی است که ادغام گروهی در این زمان به عنوان فرصتی برای ایجاد چیزی خوب برای گروه سقوط می کند. با تمرکز بر همکاری به جای رقابت، موفقیت تیمی به جای موفقیت فردی و تشویق دائمی ارتباطات باز، این تخریب را متوقف کنید.

۹٫ دولت اعتماد

تیم های موفق به رهبر خود اعتماد خواهند کرد. این یک الزام است، نه یک گزینه، به خصوص اگر در مورد ساخت یک گروه بزرگ جدی هستید. بدون اعتماد، رهبر برای الهام بخشیدن به دیگران برای پیروی از آن دشوار خواهد بود.

ایجاد و حفظ اعتماد در گروه به این معناست که همه اعضا حاضر به رعایت قوانین بدون اجبار هستند و احتمال انجام کار خوب زیاد است. همچنین، آنها اغلب قادرند دامنه خود را افزایش دهند و برای دستیابی به نتایج بهتر از وظایف خود فراتر بروند.

هنگام تلاش برای ایجاد اعتماد در یک گروه، سه نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

اول اینکه مردم به کسانی که دوست دارند اعتماد می کنند. با ایجاد روابط خوب با اعضای تیم شروع کنید.

دوم اینکه ما به افراد دارای دانش یا تخصص اعتماد داریم. این امر به ویژه زمانی صادق است که از آن دانش برای کمک به حل مشکلات استفاده کنیم. سپس از مهارت های خود برای کمک به تیم استفاده کنید.

و در نهایت، فردی باشید که هم تیمی ها بتوانند به او تکیه کنند. به قول خود وفا کنید، وقتی می گویید می خواهید کاری را انجام دهید، آن را انجام دهید. هرگز قول هایی ندهید که به آنها عمل نمی کنید و همیشه آماده باشید تا برای تیم خود بجنگید.

مقصد نهایی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، ایجاد و حفظ یک تیم با عملکرد بالا اشکال مختلفی دارد. و در حالی که مزایای داشتن چنین تیمی واضح است، توانایی حفظ عملکرد در سطح بالا در دراز مدت دشوارتر است.

مانند هر فعالیت انسانی دیگری، تغییرات در طول زمان بر عملکرد تأثیر می گذارد. عواملی مانند نارضایتی، نارضایتی شغلی، جابجایی کارکنان و حتی تغییرات در سطوح مدیریت ارشد می تواند بر ارزش های تیم و عملکرد تیم تأثیر بگذارد.

آگاهی از این مسائل به طوری که بتوانید زودتر به آنها رسیدگی کنید، کلید یک تیم عالی است. همیشه بهتر است مشکلات را پیش‌بینی کنید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در صورت بروز آنها کارآمد کار کنید.

تفاوت بین درگیر بودن و عملکرد در سطح بالا در مقایسه با داشتن یک تیم متوسط ​​یا کم عملکرد وجود دارد. نه تنها کیفیت کار تولید شده بلکه رضایت شغلی اعضا نیز متفاوت خواهد بود.

بسیاری از ما حداقل با یک گروه ناکارآمد در حرفه خود سر و کار داشته ایم، اما برای اکثر ما، بیش از یک بار این اتفاق افتاده است. تخریب، خیانت و مسمومیت که در این گروه ها رایج است باعث می شود مشکلاتی که برای حل آن تلاش می کنیم اتلاف وقت را متوقف کنند.

اگر احساس می کنید که گروهی به این نقطه رسیده است، بهترین کار این است که گروه را منحل کرده و از نو شروع کنید. حتی برای تیم های با عملکرد بالا، توانایی حفظ کیفیت تیم در طول زمان کاهش می یابد.

تکنولوژی همراه با رقابت تغییر می کند، بنابراین از سازماندهی مجدد یا حتی انحلال یک تیم موفق برای همگام شدن با تغییرات نترسید.

و در حالی که تجارت، فناوری و کارمندان در طول زمان تغییر می کنند، طبیعت انسان تغییر نمی کند. تا زمانی که تلاش های انسانی در مورد همکاری با یکدیگر باشد، این ۹ راز برای تیم های با عملکرد بالا بهترین شانس موفقیت را به شما می دهد.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار

منبع:

راز عملکرد عالی تیم: ۹ نکته ضروری برای رهبران کسب و کار

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed