بازاریابی سبز فروش محصولات و خدماتی است که بر محیط زیست تأثیر می گذارد. از آنجایی که بسیاری از مردم نگران مسائل زیست محیطی هستند و ترجیح می دهند از پول خود به نحوی استفاده کنند که برای کره زمین مفید باشد، این نوع بازاریابی رایج است.

بازاریابی سبز می تواند شامل مواردی مانند: محصولات سازگار با محیط زیست، استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست، اتخاذ شیوه های تجاری پایدار، یا تمرکز تلاش های بازاریابی بر روی اطلاعاتی باشد که مزایای سبز را ترویج می کند.

این نوع بازاریابی می تواند گران تر باشد، اما در عین حال به دلیل افزایش تقاضا می تواند سودآور باشد. به عنوان مثال، محصولات ساخته شده در آمریکای شمالی اغلب گران تر از محصولات تولید شده در خارج از کشور با استفاده از نیروی کار ارزان تر هستند، اما ردپای کربن کمتری دارند زیرا برای رسیدن به آن نیازی به عبور از کره زمین نیستند. این کشور.. برای برخی از مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل، مزایای زیست محیطی بیشتر از تفاوت قیمت است.

سبک زندگی سالم و پایدار

مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند محصولات سبز را، حتی اگر گران‌تر باشند، در یک سبک زندگی سالم و پایدار بخرند.

رزرو شده است. طبق توضیحات ویکی پدیا:

“سبک زندگی سالم و پایدار یک بازار مشترک و با رشد سریع را تعریف می کند که برای مصرف کنندگانی که تحت تاثیر نگرانی های محیطی و اجتماعی هستند، تصمیم به خرید آنها را جذب می کند.”

این مصرف کنندگان کسانی هستند که فعالانه از سلامت محیط زیست حمایت می کنند و مهم ترین مصرف کنندگان افراد سبز و اجتماعی هستند. آنها همچنین می توانند بر سایر مشتریان تأثیر بگذارند.

استراتژی های بازاریابی سبز چیست؟

علاوه بر ایجاد محصولات دوستانه، صاحبان مشاغل می توانند کارهای دیگری را به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود انجام دهند. تمام موارد زیر می تواند بخشی از یک برنامه بازاریابی سبز باشد:

  • از کاغذ و جوهر سازگار با محیط زیست برای مقاصد چاپ استفاده کنید
  • رها کردن کلاً محتوای چاپی و حرکت به سمت تجارت الکترونیک
  • داشتن سیستم بازیافت و سیستم دفع زباله
  • استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست برای محصولات
  • استفاده از روش های بسته بندی و حمل و نقل خوب
  • استفاده از منابع انرژی سازگار با محیط زیست
  • اقدام برای جبران اثرات زیست محیطی

“شستشوی سبز”

برخی از خرده فروشان در تلاش هستند تا با اتخاذ استراتژی های بازاریابی سبز برای محصولاتی که سبز تلقی نمی شوند، تعداد مصرف کنندگان سبز را افزایش دهند و در نتیجه سود ببرند. آنها سعی می کنند محصولات خود را بهترین انتخاب برای یک محیط سبز جلوه دهند، در حالی که اینطور نیست. یک مثال زمانی است که یک شرکت از رنگ سبز در بسته بندی محصول خود یا کلمه سبز در پیام خود استفاده می کند، در حالی که محصول آن سازگاری واضحی با محیط زیست ندارد و هیچ ارتباطی با محیط زیست نسبت به محصولات رقیب وجود ندارد. شستشوی سبز نه تنها گمراه کننده است، بلکه می تواند به اعتبار یک شرکت نیز آسیب جدی وارد کند.

اگر مصرف کنندگان می خواهند مطمئن شوند که یک محصول واقعا سبز می خرند، باید به دنبال تاییدیه دولت بر روی بسته بندی باشند.

بازار سبز

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed