زبان بدن در بازاریابی به علائم و نشانه های غیرکلامی اشاره دارد که فروشنده برای برقراری ارتباط با مشتری بالقوه استفاده می کند. این شامل ژست‌ها، حالات چهره، حالت بدن، نگاه و لحن صدا می‌شود. این زبان می تواند اعتماد به نفس، اشتیاق، صداقت و اعتماد را که همگی از ویژگی های مهم در فروش موفق هستند، منتقل کند. می توان از آن برای خواندن نشانه های غیرکلامی مشتری و تنظیم میزان فروش او استفاده کرد. درک و استفاده موثر از زبان بدن در بازاریابی می تواند به ایجاد رابطه و اعتماد بین مشتریان و افزایش شانس بستن معامله کمک کند. دانستن نشانه های غیر کلامی می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. زبان بدن خود را کنترل کنید و مشتریان خود را وادار کنید به شما اعتماد کنند.

زبان در بازاریابی

۱٫ چشم مشتری

یک نگاه می تواند نشان دهنده نیاز مشتری به کنترل شما و جلسه در حال انجام باشد.

اجتناب از تماس چشمی به این معنی است که آنها ناراحت هستند یا سعی می کنند چیزی را از شما پنهان کنند.

نگاهی به چشمان آنها نشان می دهد که آنها سرگرم هستند یا می تواند به این معنی باشد که آنها به راه حل شما علاقه مند هستند.

چشمان گرسنه یعنی خستگی. مستقیماً از آنها بپرسید.

نگاه کردن به بالا و اطراف به معنای به خاطر سپردن چیزها یا تعجب است که راه حل شما چگونه آنها را موفق می کند؟

نگاه کردن به اطراف یعنی به خاطر سپردن آنچه شنیده اند.

پایین نگاه کردن به این معنی است که آنها احساس منفی دارند.

حرکت مداوم چشم یعنی دروغ گفتن یا دنبال راه فرار. خیره شدن به در به این معنی است که آنها می خواهند راه فراری پیدا کنند. خیره شدن به چیزی، بروشور یا چیزی در اتاق به این معنی است که آنها می خواهند در مورد آن صحبت کنند.

۵ روش برای خواندن زبان بدن مشتری

۲٫ دست مشتری

کف زدن انگشتان یعنی خستگی، «تا حد ممکن».

ضربدری انگشتان به این معنی است که آنها شما، محصول یا شرکت شما را بررسی می کنند.

بازی با خودکار یا مداد یا بازی با کاغذ به این معنی است که او نگران، عصبانی، گیج است یا می خواهد با شما صحبت کند. سپس از مشتری یک سوال بپرسید.

با اشاره به شما، خاراندن روی میز با ناخن به این معنی است که آنها عصبانی یا ناراحت هستند. شفقت داشته باش

یک دست دست دیگر را می گیرد. یعنی حاضر است از خود دفاع کند، می ترسد یا هوشیار است.

دست زدن، برداشتن یا در آغوش گرفتن محصول شما نشانه خرید است! بنابراین قرارداد بسته شده و منتظر پایان بحث باشید.

۷ استراتژی زبانی که شما را از بقیه پیشی می گیرد

۳٫ چهره مشتری

علاوه بر رایج ترین حالات صورت که نشان دهنده علاقه، شک، سردرگمی، بی تفاوتی، شادی، حالات منفی، خستگی و غیره است، در اینجا برخی از موارد منحصر به فرد وجود دارد که شاید شما روی آنها تمرکز نکنید.

مالیدن کناره بینی با انگشت در حین صحبت به این معنی است که طرف مقابل دروغ می گوید یا حداقل مطمئن نیست آنچه می گوید درست است.

لمس دست به این معنی است که او به آنچه شما گفتید فکر می کند.

۴٫ بازوهای مشتری

چسبیدن به قلب، در یک جلسه رسمی، اغلب به معنای پنهان ماندن اطلاعات یا احساسات است.

همچنین می تواند به این معنی باشد که او با جمعیت راحت است.

گذاشتن یک دست روی بازوی صندلی و خم کردن آرنج و وزن دادن به آن به این معنی است که می خواهند بروند.

دست هایی که محکم قفل نشده اند یا آزادانه روی میز دراز کشیده اند به این معنی است که آنها شما را دوست دارند یا به شما اعتماد دارند.

۵٫ بگذارید مشتریان بایستند

خم شدن به عقب به این معنی است که آنها می خواهند از شما و پیشنهادات شما فاصله بگیرند.

خم شدن به جلو به این معنی است که آنها به موضوع علاقه مند هستند.

صاف نشستن به این معنی است که آنها باید موقعیت خود را حفظ کنند و از شما احترام بگذارند.

با دیدن این علائم که کلمه را می گویند چه می کنید؟

۳ پاسخ ساده برای این سوال وجود دارد.

  • از صحبت کردن دست بردارید و از آنها سوال بپرسید.
  • سعی کنید مکالمه را متوقف کنید.
  • در مورد همدلی صحبت کنید. “احساس می کنی سوالی در ذهنت هست؟” “تو نگران به نظر میرسی.” “به نظر می رسد شما به موضوع علاقه مند هستید”.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed