امروزه بیش از هر زمان دیگری، مردم از اینترنت برای یافتن مشاغل محلی، خرید محصولات و خدمات و تعامل با برندها از طریق رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. در هر دقیقه از هر روز، گوگل بیش از ۴۰۰۰۰ عبارت جستجو را انجام می دهد. همانطور که سیستم بازاریابی اینترنتی در دهه گذشته رشد کرده است، خرده فروشان و مصرف کنندگان آنلاین باید راه های خلاقانه ای برای ارتباط با مشتریان و ایجاد مشارکت بیابند. مزایای مشارکت بازاریابی هنوز مشخص نیست. بازاریابان دیجیتال هوشمند، فناوری های جدید و گران قیمت را برای بهبود تجربه مشتری برنامه ریزی و اجرا می کنند.

از طریق رسانه های اجتماعی، کسب و کارها می توانند آگاهی از برند را افزایش دهند، خود را از رقبا متمایز کنند، وفاداری مشتری را افزایش دهند و سود را افزایش دهند.

رابطه بازاریابی دقیقاً چیست؟

بازاریابی رابطه مند یک رویکرد بازاریابی یک به یک است که رفتار مشتری را تطبیق می دهد و به آن پاسخ می دهد. این به مشتری اجازه می دهد تا به صورت آنلاین با برند ارتباط برقرار کند.

نمونه هایی از بازاریابی اجتماعی عبارتند از:

رقابت – راهی موثر برای توسعه مشتریان و افزایش آگاهی از برند. انسان ها عاشق رقابت هستند و همه دوست دارند برنده شوند. مسابقات راهی عالی برای جذب مشتریان و معرفی آنها به برند شماست.

سوالات، نظرسنجی و نظرسنجی – روشی جذاب و جذاب برای مبارزه با خستگی مشتری.

بازاریابی ویدئویی و ایمیلی – برای پاسخ به سوالات و توضیح فرآیند خرید.

ماشین حساب – آنها می توانند با مقایسه آنها با دیگران یا با دادن نقل قول های خاص، کاربران را جذب کنند.

اینفوگرافیک های تعاملی – اضافه کردن گرافیک و گرافیک متحرک برای جذب و حفظ کاربران.

ربات های پیام – به روابط با مشتری بعد گفتگو اضافه می کند و تأثیر مثبتی بر تجارت شما بر جای می گذارد.

اگر به درستی استفاده شود، بازاریابی اجتماعی می تواند مشتریان بالقوه را به نقطه خرید سوق دهد و روند خرید را کند کند.

اگرچه مشتری با پیکسل ها تعامل دارد، اما یک استراتژی بازاریابی اجتماعی خوب، تجربه ای جالب و تقریبا ملموس را به آنها می دهد. خرید تعاملی را به عنوان یک تور در فروشگاه یا در محل، اما بدون هیچ زحمتی در نظر بگیرید.

در ادامه این مقاله به بررسی هفت مزیت بازاریابی وابسته می پردازد.

۱٫ توافقنامه کاربر

بازاریابی اجتماعی زمان صرف شده در وب سایت شما را افزایش می دهد و آن را به یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتری تبدیل می کند.

برای کسانی که قصد استفاده از این روش ها را دارند فرصت هایی وجود خواهد داشت، زیرا بسیاری از شرکت ها از آنها استفاده نمی کنند. با راه اندازی وب سایت خود برای حداکثر تعامل کاربر و بازاریابی اجتماعی، خود را از رقبا متمایز خواهید کرد.

بنابراین چگونه بازاریابی اجتماعی باعث افزایش تعامل کاربران می شود؟

– حواس زیادی را همزمان درگیر می کند. به جای خواندن یک متن، دیدن یک تصویر، پر کردن فرم، گوش دادن به یک کلیپ، تماشای یک ویدیو یا کلیک کردن روی یک دکمه – بازاریابی اجتماعی بهترین همه این موارد را ترکیب می کند.

– ایجاد شادی و علاقه. بازاریابی اجتماعی با تشویق کاربران به اقدام، تحویل پیام را بهبود می بخشد.

– اطلاعاتی را که واقعاً می خواهند به کاربران بدهید. بازاریابی اجتماعی به کاربران کمک می کند تا سفر خود را انتخاب کنند و به سوالاتی که در ذهن دارند پاسخ دهند. برای مثال، ربات‌های مسنجر، بدون صرف زمان، هزینه و آموزشی که باید با یک نماینده خدمات مشتری سپری کنید، به مشتریان شما تجربه چت یک به یک را می‌دهند.

۲٫ بهبود تبدیل و تبدیل

مردم نیز در کلیشه ای قدیمی «نسل زندگی» بی تاب هستند. مواردی مانند پنجره‌های بازشو، دانلود کتاب‌های الکترونیکی و فرم‌های ثبت‌نام معمولاً عملکرد خود را از دست می‌دهند.

نکته اصلی این است که بسیاری از رقبای شما هنوز بر روی این تبدیل ها در وب سایت های خود تمرکز می کنند، بنابراین فرصتی وجود خواهد داشت که خودتان را متمایز کنید.

همانطور که گفته شد، بازاریابی اجتماعی کار بسیار خوبی در جذب کاربران انجام می دهد. وقتی توجه و علاقه آنها را جلب کردید، ممکن است بعداً تبدیل شوند.

VenturePact، یک بازار توسعه نرم‌افزار، تصمیم گرفت یک استراتژی محتوای تعاملی را اتخاذ کند، زیرا احساس می‌کرد که روش‌های تجاری سنتی در حال شکست هستند. آنها توانستند در مدت دو هفته نرخ تبدیل را ۲۸ درصد افزایش دهند که عدد قابل توجهی است.

اما این فقط در مورد تبدیل های برتر برای دستیابی به مخاطبان هدف نیست. ارتباطات بازاریابی، مصرف کنندگان را در کل فرآیند بازاریابی با ارائه محتوای هدفمند و شخصی سازی شده درست در زمانی که به آن نیاز دارند، هدایت می کند.

۳٫ مخاطب هدف را با کیفیت جذب می کند

جذب مخاطب مناسب با رسانه های اجتماعی آسان تر است. شما در واقع می توانید سرنخ های سطح پایین را با سوالات و محتوای هدفمند تجزیه و تحلیل کنید. برای مثال می توانید خبرنامه های جالب و جذابی را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه دهید یا از آزمون ها و مسابقات خوب استفاده کنید.

معمولاً هر چه سؤالات بیشتری بپرسید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد در صف قرار بگیرند و نرخ تبدیل شما کمتر می شود. با این حال، با تعاملی کردن کل تجربه، می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدون حوصله به دست آورید. این مانند نظرسنجی یا مسابقه مدرسه نیست.

کلید دریافت اطلاعات مورد نیاز و تعیین کیفیت مسیرتان این است که در این سفر اجتماعی چند اطلاعات ساده بخواهید.

۴٫ ویروسی شوید و به اشتراک بگذارید

یکی از بزرگترین ایرادات بازاریابی اجتماعی، ایجاد ویروسی بودن آن در رسانه های اجتماعی است.

با پاداش دادن به شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاری محتوای اجتماعی خود، می توانید تعداد افرادی را که تجربه شما را می بینند افزایش دهید، مخاطبان هدفمند را جذب کنید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

اول اینکه محتوای تعاملی بیشتر از محتوای ایستا قابل اشتراک گذاری است. اما اگر چیز زیادی در مورد آن ندانید بالا می رود. به عنوان مثال، می توانید مسابقه ای ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را ملزم به اشتراک گذاری محتوا کند. به این ترتیب، کسب و کار شما می تواند در مقابل هزاران نفر بدون نیاز به تلاش زیاد یا سرمایه گذاری در تبلیغات باشد.

اگر یک مسابقه یا نظرسنجی کوتاه ایجاد کنید، شرکت کنندگان آن را به اشتراک خواهند گذاشت. افرادی که دوست دارند نتایج خود را با دوستان، خانواده و دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. چه چیزی برای یک بازدیدکننده جالب تر است، یک مسابقه کوچک سرگرم کننده یا یک مقاله طولانی و طولانی؟

۵٫ بازخورد مشتریان

بازخورد مشتریان برای تجارت بسیار مهم است. بدون آن، نمی توانید پیام بازاریابی خود را بهبود ببخشید، نقاط ضعفی را در استراتژی بازاریابی خود شناسایی کنید و متوجه شوید که مشتریان چه چیزی را در مورد محصول شما دوست دارند یا دوست ندارند.

درک نادرست خواسته ها و نیازهای مشتری می تواند در درازمدت به طرح کسب و کار شما آسیب برساند و نتیجه شما را پایین بیاورد.

اما چگونه می توانید بازخورد مشتریان خود را به روشی بدون زحمت و حتی سرگرم کننده دریافت کنید؟

نظرسنجی ها و نظرسنجی ها راهی سریع برای مشتریان است تا نظرات خود را در مورد محصول یا خدمات شما به اشتراک بگذارند. با دادن بازخورد سریع و آسان، آنها تمایل بیشتری به بازخورد خواهند داشت. می توانید بازخورد فوری را ببینید و فروش یا محصول خود را در زمان مناسب هدایت کنید.

اوبر یک برند بزرگ است که از نظرسنجی ها و نظرسنجی های اجتماعی برای دریافت بازخورد سریع کاربران استفاده می کند.

۶٫ خودتنظیمی

روزانه میلیاردها نفر به اینترنت دسترسی دارند. اکثر آنها دارای ویژگی های ناشناس هستند، ترکیبی از داده های پیکسل بدون کاراکتر.

با استفاده از رسانه های اجتماعی، می توانید یک تجربه شخصی و صمیمی برای مشتری ارائه دهید.

بازاریابی رابطه مند مشتری را به عنوان فردی با اهداف، نیازها، خواسته ها و مشکلات منحصر به فرد می بیند که فقط کسب و کار شما می تواند آنها را حل کند. این تجربه برای صحبت و تحقق این اهداف شخصی طراحی شده است.

ابراز وجود تجربه ای رضایت بخش و اعصاب خردکن است. این بخشی از طبیعت انسان است که مردم می خواهند بدانند و بدانند. شما می توانید از طریق نظرسنجی، نظرسنجی، محاسبات یا آزمایش های کوچک صدای مشتری خود باشید.

یکی از راه‌های شخصی‌سازی تجربه برای مشتریان ممکن است این باشد که به آنها اجازه دهید سفر خود را از طریق ویدیوی تعاملی انتخاب و انتخاب کنند.

۷٫ سئو

امکانات ایجاد یک استراتژی عالی SEO با استفاده از محتوای اجتماعی بی پایان است.

برای شروع، محتوای اجتماعی لینک های بیشتری را جذب می کند و می تواند به اشتراک گذاشته شود. افزایش تعداد لینک های داخلی به وب سایت و رسانه های اجتماعی برای محتوای شما تأثیر مثبتی بر کیفیت سئو شما خواهد داشت.

برخلاف محتوای ثابت، برخی از انواع تعاملات در وب سایت ها تعبیه شده است. کلمه “link-bait” روی آن نوشته شده است. اگر بتوانید یک تجربه تعاملی ایجاد کنید که در آن وب سایت های دیگر می توانند به شما لینک دهند، به فرصت های پیوند بی پایان فکر کنید. این می تواند یک اینفوگرافیک، یک نظرسنجی، یک مسابقه، یک ماشین حساب تعاملی، یا حتی تعدادی از روش های تعاملی دیگر باشد که به عنوان آهنربای پیوند برای سایت آینده و فضای فعلی شما عمل می کند.

همچنین، موتورهای جستجو، سایت ها را بر اساس مدت زمانی که بازدیدکنندگان در آن می مانند، رتبه بندی می کنند. محتوای تعاملی باعث می شود که بازدیدکنندگان نسبت به محتوای ایستا مدت بیشتری در یک صفحه وب بمانند.

در نتیجه، با زمان ماندن بیشتر، لینک‌های بیشتر و اشتراک‌گذاری‌های بیشتر، رتبه جستجوی شما می‌تواند تغییر کند.

نتیجه

در مجموع، انتظارات مشتریان در حال تغییر است و موتورهای جستجو به شاخص های مدرن و پیشرفته بازدیدکنندگان از وب سایت ها پاسخ می دهند. به عنوان یک صاحب کسب و کار با حضور آنلاین قوی، مهم است که این تغییرات را درک کنید و بدانید که چگونه ترجیحات مشتری فعلی و الگوریتم های جستجو را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.

در حالی که محتوای ثابت هنوز برای وب سایت شما مهم است، شما باید استراتژی محتوای خود را با این چشم انداز دائما در حال تغییر تطبیق دهید. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

اما برای به دست آوردن این نتایج و استفاده از این مزایای بازاریابی اجتماعی، باید وارد حوزه ناراحتی و تردید شوید.

مشتریان شما به شما اعتماد دارند تا به توسعه روابط خود ادامه دهید. پرداختن به آنها به صورت جداگانه و ارائه محتوای بسیار جذاب، شخصی و محاوره ای برای آنها، رابطه همزیستی بین مشتری و صاحب کسب و کار را توسعه و تقویت می کند.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed