تنظیم الزامات الزامات پروژه MRP که با نام MRP نیز شناخته می‌شود، یک راه‌حل مبتنی بر نرم‌افزار است که سفارش‌های مشتریان را فهرست می‌کند تا مشخص کند چه زمانی مواد برای تولید مورد نیاز است و آنها را خریداری کند تا در تولید آینده با تاریخ‌های تحویل برنامه‌ریزی شده عرضه شوند. این فرآیند تولید، برنامه ریزی، خرید و تحویل مواد اولیه و مدیریت سطح کالاهای نهایی را مدیریت می کند.

از آنجایی که مشتریان می خواهند و انتظار دارند که محصولات به موقع تحویل داده شوند، تولیدکنندگان تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات کافی برای پاسخگویی به تقاضا بدون تاخیر دارند.

اقدام اصلاحی

فرآیند MRP برای انجام سه کار اصلی طراحی شده است:

  1. اطمینان حاصل کنید که مواد و تجهیزات همیشه برای تولید محصول در دسترس هستند، به طوری که فرآیند محصول به خوبی اجرا شود.
  2. با بهینه سازی سطوح پایین مواد و موجودی در حالی که همچنان محصولات را در خط نگه می دارد، از تولید به موقع (JIT) پشتیبانی می کند.
  3. فرآیند تولید برای رفع به موقع نیازهای مشتریان.

هزینه های مدیریت

با مدیریت مواد در سطح موجودی، فرآیند MRP به جلوگیری از تلفات کمک می کند که در موارد زیر رخ می دهد:

  • لجستیک ناکافی مانع تولید و تحویل به موقع به مشتریان می شود و منجر به لغو قرارداد می شود.
  • خرید تجهیزات زیاد باعث می شود پول کمیاب شود و برای استفاده در سایر زمینه های شرکت مانند مالی، بازاریابی یا حمل و نقل در دسترس نباشد.
  • انباشت بیش از حد موجودی، خطر از دست دادن سهام را افزایش می دهد و پولی را که می تواند در جاهای دیگر کسب و کار استفاده شود محدود می کند.

سیستم MRP با ادغام تحویل مواد اولیه با زمان‌بندی تولید و خرید مشتری، فرآیند تولید محصول را کارآمدتر می‌کند.

تاریخ

ایده MRP ایده دکتر است. جوزف اورلیکی توسعه داد و G.I. موردی برای رقابت با فرآیند تولید سخت تویوتا. در روزهای اولیه، MRP یک سیستم مدیریت تولید بود که نیاز به مشاهده داشت، نه قدرت محاسباتی. وقتی کامپیوتر شد، سریعتر و دقیق تر شد. بلک اند دکر اولین شرکتی بود که این فناوری را در سال ۱۹۶۴ آزمایش کرد.

نسل بعدی MRP، به نام MRP II، داده‌های تولید خارجی، از جمله منابع انسانی، مالی، حسابداری و بازاریابی را برای ایجاد یک سیستم کامل ترکیب می‌کند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

برنامه ریزی نیازهای مواد (MRP)

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed