صرف نظر از اندازه، اکثر مشاغل امروزه بازاریابی آنلاین انجام می دهند. این به این دلیل است که ارزان‌ترین راه برای دسترسی به میلیون‌ها نفر در بازار هدفشان است. اما بازاریابی آنلاین دقیقا چیست؟

تعریف بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین نیز نامیده می شود، به فرآیند تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات در اینترنت گفته می شود. دامنه گسترده آن شامل بازاریابی ایمیلی، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و هر فعالیت تبلیغاتی دیگری است که از طریق رسانه های بی سیم انجام می شود.

این دوره همچنین جنبه های فنی و نوآورانه وب جهانی، از جمله تبلیغات، طراحی، توسعه و بازاریابی را ترکیب می کند. علاوه بر این، بازاریابی اینترنتی همچنین شامل ایجاد و نگهداری تبلیغات در مراحل مختلف فرآیند تعامل با مشتری است.

انواع بازاریابی اینترنتی

بازاریابی رابطه بازاریابی اضافی

نوعی بازاریابی است که در آن یک کسب و کار به ازای هر بازدیدکننده یا وب سایت فروش که برای برند آنها ارائه می شود، به یک خرده فروش آنلاین، سایت تجارت الکترونیک یا وبلاگ پرداخت می کند.

نمایش تبلیغات نمایش تبلیغات

این به تبلیغات بنری است که در وبلاگ ها یا سایر وب سایت ها نمایش داده می شود تا ترافیک محتوای خود را ارتقا دهد. به نوبه خود، این می تواند آگاهی از محصول را افزایش دهد.

بازاریابی ایمیلی بازاریابی ایمیلی

همانطور که از نام آن پیداست، این یک استراتژی بازاریابی است که شامل ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل است.

بازاریابی درونگرا بازاریابی درونگرا

این نوع بازاریابی اینترنتی شامل به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند به صورت رایگان با بازار هدف شما است تا آنها را متقاعد کند که مشتریان وفادار شما شوند. این کار را می توان با راه اندازی یک وبلاگ تجاری انجام داد.

تجارت موتور (SEM) فروش موتور

این نوعی بازاریابی است که کسب و کار را از طریق تبلیغاتی که در صفحات نتایج جستجو ظاهر می شود، ارتقا می دهد. این شامل مکان‌های پولی، تبلیغات متنی و نرخ تبدیل یا نرخ‌های بهینه‌سازی موتور می‌شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO سئو یافته های پژوهش

برخلاف SEM، سئو از تکنیک‌های غیر مالی و خلاقانه برای تبلیغ محتوا در صفحات نتایج جستجوی SERP استفاده می‌کند. این شامل تحقیق و ارسال کلمات کلیدی، لینک سازی و رسانه های اجتماعی است.

رسانه های اجتماعی بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اساس نام آن، فرآیند تبلیغ یک وب سایت از طریق شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین، پینترست و غیره است.

چرا بازاریابی اینترنتی مهم است؟

اینترنت می تواند میلیون ها نفر را از سراسر جهان به هم متصل کند. بنابراین، می تواند کسب و کار شما را برای میلیون ها نفر در بازار هدف شما جهانی کند. چیزی که این روش را به بهترین تلاش بازاریابی تبدیل می کند این است که نیازی به پرداخت پول زیادی ندارید.

علاوه بر این، اثربخشی کمپین شما را می توان به راحتی با استفاده از تجزیه و تحلیل وب و ابزارهای مقرون به صرفه اندازه گیری کرد. با این حال، لازم است شما بسیاری از جنبه‌های بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید تا بدانید آیا تلاش‌های شما استراتژی آکادمیی سرمایه‌ای را که می‌خواهید برای کسب و کارتان فراهم می‌کند یا خیر.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای کسب و کار، حسابداری، بازاریابی و غیره هستید اینجا کلیک

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed