اگرچه کووید-۱۹ ما را مجبور به معرفی مصاحبه های شغلی مجازی کرده است، بعید است که این نوع مصاحبه پس از پایان همه گیری محبوبیت خود را در بین کارفرمایان از دست بدهد. انجام مصاحبه مجازی با توجه به عواملی مانند فرآیند مصاحبه کارآمد، زمانبندی آسان، صرفه جویی در هزینه و امکان انجام مصاحبه در تعداد بیشتر و بار متقاضیان برای کارفرمایان راحت است. در این مقاله، بهترین راه‌ها را برای موفقیت در مصاحبه شغلی مجازی شما بررسی خواهیم کرد.

مصاحبه شغلی مجازی چیست؟

مصاحبه ها از راه دور انجام شد. گاهی اوقات از طریق تلفن، اما اغلب با استفاده از فناوری مانند کنفرانس ویدئویی و دیگر پلت فرم های ارتباطی آنلاین. در زمانی که بسیاری از مقامات دولتی و کارکنان بهداشت بین‌المللی توصیه می‌کنند که مردم به رسانه‌های اجتماعی نگاه کنند، یادگیری نحوه انجام یک مصاحبه بدون نقص برای کارمندان بخش منابع انسانی و برای جویندگان کار بسیار مهم است. مصاحبه های مجازی اغلب مانند مصاحبه های حضوری انجام می شود. با وجود این، ارتباطات مجازی به دلیل توانایی محدود در خواندن زبان بدن و حالات چهره نیازمند توجه و انعطاف خاصی است.

برای به حداقل رساندن تأثیر منفی کووید-۱۹ بر زندگی خود، برای مصاحبه های شغلی آماده شوید

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، از شما مصاحبه مجازی خواسته می شود. در اینجا مواردی وجود دارد که شما را برای موفقیت آماده می کند:

۱٫ تجهیزات خود را از قبل تست کنید

انجام مصاحبه شغلی مجازی به تجهیزاتی مانند رایانه با دوربین و میکروفون، برنامه های نرم افزاری (مثلاً Google) نیاز دارد. پاتوق ها یا حرکت) و اتصالات امن به اینترنت. حداقل یک روز قبل از مکالمه مجازی، همه این فناوری ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که خوب کار می کنند و امکان ارتباط موثر وجود دارد. یعنی باید مطمئن شوید که یک کامپیوتر خوب با امکانات فنی لازم برای انجام یک مکالمه مجازی داشته باشید، نرم افزار لازم برای این کار را دانلود و نصب کرده باشید و اتصال اینترنتی شما به اندازه کافی قوی باشد که مانع آن نشود. در طول مصاحبه می توانید ویدیوی با کیفیت بالا ارسال و دریافت کنید

۱۵ یا ۳۰ دقیقه قبل از شروع مصاحبه، دوباره اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و وارد نرم افزار ویدئویی یا تلفنی شوید که نماینده منابع انسانی یا مسئول انتخاب شرکت به آن نیاز دارد. میکروفون و دوربین را روشن کنید و مطمئن شوید که همه چیز برای یک مکالمه بی عیب و نقص آماده است.

۲٫ غیررسمی و حرفه ای لباس بپوشید

برای انجام یک مصاحبه شغلی مجازی باید طوری لباس بپوشید که انگار قرار است به مصاحبه حضوری بروید. انجام این کار نه تنها نشان می دهد که شما حرفه ای هستید و از این فرصت شغلی استفاده می کنید و به آن احترام می گذارید، بلکه نشان می دهد که آمادگی و اعتماد به نفس دارید. هنگامی که یک جلسه مجازی از یک مکان غیر کاری مانند خانه شما برگزار می شود، باید انتظار داشته باشید که جلسه مانند یک جلسه شرکتی باشد – اگر نمی دانید، لباس پوشیدن هنوز خوب است. برای محیط کار به عنوان مثال، لباس های مناسب اما غیر رسمی برای زنان و مردان در مصاحبه مجازی می تواند شامل یک پیراهن دکمه دار و یک پیراهن اسپرت باشد.

۳٫ زودتر از موعد آماده شوید

در این نوع مصاحبه، مانند هر نوع مصاحبه شغلی دیگری، اگر از قبل زمان کافی برای آمادگی خود صرف کرده باشید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. فقط به این دلیل که پشت کامپیوتر می نشینید به این معنی نیست که می توانید فقط به توانایی خود برای یافتن سریع پاسخ ها یا نگاه کردن به پاسخ های از پیش نوشته شده تکیه کنید. شما باید خود را از قبل آماده کنید تا بتوانید با مصاحبه کننده صحبت کنید – نه اینکه بعد از هر سوال در اینترنت جستجو کنید یا مقاله را با دقت بخوانید. این چیزها غیر طبیعی و نامناسب به نظر می رسند.

کارفرمایان ممکن است لیستی از سوالاتی را که باید از قبل به آنها پاسخ دهید به شما ارائه دهند. این می تواند جستجوی شما را آسان تر کند. اما بیشتر اوقات باید بدون اطلاع قبلی در جلسه مصاحبه به این سوالات پاسخ دهید. در این صورت، شما نیز مانند مصاحبه حضوری، خود را برای مصاحبه آماده خواهید کرد:

  • برای پاسخ به سوالات مصاحبه شغلی از قبل برنامه ریزی کنید
  • درباره شرکتی که به آن علاقه دارید تحقیق کنید
  • شرح شغل و صلاحیت های خود را به دقت بررسی کنید
  • نمونه هایی از تجربیات و دستاوردهای مرتبط خود را از قبل آماده کنید

۴٫ حواس پرتی را محدود کنید

بهترین مکان برای انجام مصاحبه در خانه شما یک اتاق ساکت و کم حواس پرتی است. یک اتاق تمیز و مرتب انتخاب کنید تا مصاحبه کننده بتواند روی شما تمرکز کند نه محیط اطرافتان. اگر در خانه خود دفتر رسمی ندارید، می توانید از اتاق خواب یا اتاق مهمان، میز آشپزخانه یا حتی یک فضای خالی خالی استفاده کنید. سعی کنید رایانه خود را روی یک میز یا سطح صاف بلند نگه دارید، نه روی پا یا روی مبل.

با خانواده یا هم اتاقی های خود در مورد فضایی که می خواهید مصاحبه کنید، زمان دقیق شروع مصاحبه و نیاز به خلوت بودن فضا در طول مصاحبه صحبت کنید. به آنها به وضوح بگویید که در این مدت، اتاق باید کاملاً ساکت باشد و حواس پرتی کمی داشته باشد. در صورت امکان، در ساعات کاری مهم، حیوان خانگی خود را در اتاقی جدا از مصاحبه یا هر کنفرانس ویدیویی دیگری نگهداری کنید.

۵٫ از زبان بدن عاقلانه استفاده کنید

از آنجایی که مصاحبه تلفنی یا ویدیویی توانایی شما را در برقراری ارتباط با استفاده از زبان بدن محدود می کند، استفاده از زبان بدن به شیوه ای واضح و حرفه ای بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر سوال غیرمنتظره ای دارید، مطمئن باشید و افکار خود را با کمی صبر پردازش کنید.

صاف بنشینید و مطمئن شوید که دوربین به گونه ای قرار گرفته است که صورت شما در مرکز کادر باشد (فضای خالی زیادی در بالای سر یا زیر سر شما نباشد). در اکثر مصاحبه ها، در ابتدا و انتهای جلسه با کارمند منتخب دست می دهیم. این یکی از مهمترین نشانه هایی است که زبان به ایجاد روابط کمک می کند. در عوض، راه دیگری برای شروع قرار و نشان دادن شادی خود پیدا کنید. به عنوان مثال، یک لبخند و یک نگاه مطمئن در چهره او.

۶٫ روابط گرم و صمیمی ایجاد کنید

ایجاد ارتباط در هر رابطه تجاری مهم است زیرا ایجاد ارتباط شخصی با مصاحبه کننده شما را از سایر متقاضیان جدا می کند. وقتی حضوری مصاحبه می کنید، اشتیاق، زبان بدن، اشتیاق و احوالپرسی همگی به شما کمک می کنند تا ارتباط معناداری با نامزد برقرار کنید.

هنگامی که به طور موثر ارتباط برقرار می کنید، هنوز باید راه هایی برای ایجاد یک رابطه گرم و صمیمی پیدا کنید. می توانید توصیه کنید در مورد علایق افراد صحبت کنید، از مصاحبه کننده بپرسید که در مورد مصاحبه چه فکر می کند، یا یک موضوع خنثی پیدا کنید تا مصاحبه کننده شما را بهتر بشناسد.

۷- خودتان باشید

وقتی در حال مصاحبه هستید، ممکن است وضعیت برای شما بدتر شود، نمی توانید به راحتی صحبت کنید، به مصاحبه کننده بگویید که واقعاً چه کسی هستید و چرا برای این کار بهترین هستید. کارفرمایان می خواهند ببینند که چگونه خود را ابراز می کنید تا ببینند آیا برای شرکت آنها مناسب هستید یا خیر. از ابزارهایی مانند زبان بدن، حالات چهره و تکنیک های آماده سازی مصاحبه استفاده کنید تا اعتماد به نفس خود را نشان دهید و بگویید که برای این کار مناسب هستید.

۸٫ وضعیت خود را پیگیری کنید

پس از مصاحبه، یک ایمیل به موقع برای پیگیری پیشرفت خود ارسال کنید. بهتر است بعد از ۲۴ ساعت یک ایمیل برای مصاحبه کننده ارسال کنید و از او بابت وقتش تشکر کنید و به او بگویید که آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر هستید. برای دریافت ایمیل مصاحبه کننده می توانید با مدیر منابع انسانی یا مدیر گزینش شرکت تماس بگیرید.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed