بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع کرونا متحمل ضرر شده اند – نه فقط مغازه ها و خرده فروشان. با توجه به تحولات بزرگ بازار و بیکاری یا مرخصی هزاران کارگر و کارمند، به نظر می رسد ترمز قطار اقتصادی کشیده شده و این قطار تمایلی به حرکت ندارد. اگرچه ممکن است رسیدن به سود و افزایش آن در این شرایط دشوار به نظر برسد، اما در دوران بحران کووید-۱۹، همچنان می‌توانید با ایجاد مشتری و مشتریان علاقه‌مند به کسب‌وکارتان، سود و موفقیت کسب کنید، زمانی که وضعیت به حالت عادی بازگردد. وضعیت. به خودت برسی

اصول بازاریابی آنلاین

بیایید یک قدم به عقب برگردیم و کمی در مورد بازاریابی آنلاین صحبت کنیم. به دست آوردن نتایج فوری و افزایش فروش از طریق رسانه های اجتماعی می تواند طاقت فرسا به نظر برسد – مگر اینکه بخواهید تی شرت های ۱۰ دلاری یا سایر اقلامی را که مشتریان هر بار خریداری می کنند بفروشید.

به قول قدیمی ها، مشتری تا زمانی که سه بار از یک شرکت یا فروشگاه بازدید نکرده باشد، خرید نمی کند و این روزها این تعداد از همیشه بیشتر شده است. به طور متوسط، یک مشتری می تواند قبل از خرید واقعی، حدود ۲۰ بار از طریق تلفن، ایمیل یا رسانه های اجتماعی با یک شرکت تعامل داشته باشد یا فروشگاه داشته باشد.

تعداد کمی از مردم وقت یا حوصله دارند تا ۲۰ بار با یک فروشنده بالقوه برخورد کنند. اینجاست که فضای بازاریابی می تواند وارد شود.

کانال بازاریابی چیست؟

“بازی فروش” استعاره ای از فرآیند فروش است. این فرآیند با شناخت شخصی از کسب و کار شما شروع می شود و با خرید محصول یا خدمات شما توسط آن شخص به پایان می رسد. وقتی بازاریابان اصطلاح بازاریابی را می شنوند، معمولاً در مورد یک فرآیند خودکار صحبت می کنند که منجر به اعمال و رفتارهایی در وب سایت شما می شود (مانند دانلود کتاب الکترونیکی یا ثبت نام در یک وبینار).

بهینه سازی این فرآیند آن را کارآمدتر می کند، زیرا فقط زمانی باید کار را انجام دهید که مشتری محصولی را از شما بخرد یا بازاریابی شما مشتریان علاقه مند و مشتاقان زیادی را به سمت خود جذب کند.

جذب مشتری یا آهنربای سرب چیست؟

جذب کنندگان سرنخ مشوق هایی هستند که در ازای ارائه آدرس ایمیل توسط کاربر، پاداش یا پاداش خاصی ارائه می دهند. در این مقاله به ۸ ایده مرتبط با جذب مشتری اشاره کردیم که می توانید در وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

۱٫ کتاب الکترونیکی را دانلود کنید

در حالی که ارائه کتاب های الکترونیکی قابل دانلود یک روش آزمایش شده و آزمایش شده است، ایجاد یک کتاب الکترونیکی با کیفیت فرآیندی طولانی است. با این حال، نیازی به صرف زمان زیادی برای ایجاد آن یا ایجاد اسناد بزرگ ندارید، بلکه باید محتوای مفیدی را در آنها ارائه دهید. در واقع باید از ارائه کتاب های الکترونیکی حاوی بروشورهای فروش و محتوای تبلیغاتی خودداری کنید، زیرا این محصولات مملو از محتوای بی کیفیت هستند که واقعاً برای مخاطب منطقی نیست.

به یاد داشته باشید، شما در ابتدای ارتباط با مشتری خود هستید. اگر یکی از مخاطبان شما ایمیل خود را به شما بدهد و محتوای پست یا بی ارزشی از شما دریافت کند، سایت بازاریابی شما را ترک خواهد کرد و شما فرصتی را از دست خواهید داد. اگر زمان کافی برای ایجاد کتاب های الکترونیکی قوی و مفید ندارید که به وضوح هویت شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود نشان می دهد، راه های دیگری را برای جذب مشتریان بالقوه انتخاب کنید.

۲٫ وبینارها

سال هاست که افراد زیادی از وبینارها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می کنند. آنها یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به روند فروش هستند زیرا فرصت کافی برای نشان دادن مهارت های خود (و سبک خود) به شما می دهند.

وبینارها مانند کتاب های الکترونیکی باید اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار دهند. ارائه خدمات یا محصول خاص به شرکت کنندگان در طول وبینار یا ارائه پاسخ از سوی شرکت خود به برخی از مشکلات آنها قابل قبول است، اما از کل وبینار به عنوان یک جلسه برای تبلیغ محصول یا کار خود استفاده نکنید. به وبینار به عنوان یک تلاش اولیه برای جستجو فکر کنید، نه ابزاری برای بستن معامله.

نکته: وبینارهای زنده با تعاملات زیاد برای جذب و جمع آوری مشتریان علاقه مند موثر هستند، اما می توانید این وبینارها را نیز ضبط کرده و در اختیار مخاطبانی قرار دهید که از پخش زنده غافل می شوند.

۳٫ برگه های تقلب

یک برگه تقلب تقریباً همان فرآیند یک کتاب الکترونیکی را دنبال می کند، با این تفاوت که تهیه آن برای شما و استفاده کاربر آسان تر است. یک برگه تقلب شامل فرآیندی است که در آن تئوری و تمام دلایل انجام کاری را حذف می‌کنید و به جای آن روی نحوه انجام آن تمرکز می‌کنید.

در این بخش، برخی از روش‌های ممکن برای شیت‌های تقلب را بیان می‌کنیم:

آ. دستورالعمل های گام به گام برای کارهای خاص (به عنوان مثال نحوه ساخت زیرنویس در ویدیوهای YouTube)
ب فهرستی از وظایف یا وظایف مورد نیاز برای دستیابی به هدف (به عنوان مثال، تمام وظایفی که یک صاحب کسب و کار باید هنگام اضافه کردن یک عضو جدید به تیم خود انجام دهد)
پ. گروهی از نکات و توصیه ها (مثلاً ۵ روش منحصر به فرد برای رسیدن به موفقیت در شبکه های اجتماعی)
T. نمونه ها و نمونه ها (به عنوان مثال، نمونه قراردادی که کاربران می توانند بر اساس کسب و کار خود سفارشی کنند)

۴٫ نمایش فیلم مورد نیاز برای ثبت نام در وب سایت

طبق گزارش HubSpot، مشتریان چهار برابر بیشتر مایل به تماشای یک ویدیو هستند تا اینکه متنی در مورد محصولات و خدمات بخوانند. همچنین، ۵۲ درصد از بازاریابان در سراسر جهان، ویدیو را به عنوان محتوایی با بالاترین بازگشت سرمایه معرفی می کنند. به این ترتیب کاربران (مخصوصاً جوانان) بیشتر به تماشای ویدیو علاقه مند هستند تا کتاب های الکترونیکی.

بسیاری از بازاریابان محتوا یکی دو دقیقه اول یک ویدیو را به صورت رایگان پخش می کنند تا مخاطب را علاقه مند کنند، سپس از آنها می خواهند که آدرس ایمیل خود را برای تماشای ویدیوهای بیشتر به یک وب سایت بدهند.

۵٫ تخفیف ارائه دهید

چه کسی تخفیف را دوست ندارد؟ همه مخاطبان و بازدیدکنندگان تمایل به خرید دارند. بنابراین، ارائه تخفیف می‌تواند راه خوبی برای تشویق آنها به خرید و وفاداری به برند شما باشد.

۶٫ مسابقه یا آزمون

چند بار پیش آمده که داخل سایت و مسابقه یا سوالات دست نزنید – به عنوان مثال، مسابقات با سوالاتی مانند اینکه دوست دارید کدام شخصیت هری پاتر باشید یا چقدر در مورد دهه ۶۰ می دانید. اگرچه گاهی اوقات برخی از این مسابقات به خوبی تبلیغ می شوند، اما اگر بتوانید آنها را با برند خود ترکیب کنید، می توانند راهی جالب و سرگرم کننده برای جذب افرادی باشند که – مخاطبان شما به محصولات و خدمات شما علاقه مند می شوند و مشتریان بالقوه را جذب می کنند.

یکی از راهکارهایی که می توان از طریق این مسابقات برای جذب مخاطب استفاده کرد، ایجاد سوال به این شکل است: [نام محصول یا خدمت] آیا می تواند در پول شما صرفه جویی کند؟ پاسخ های ممکن بله، شاید، یا خیر هستند. این فرآیند به شرکت کمک می کند تا علاقه مشتریان بالقوه را بسنجد – در واقع، شما باید در مورد تمام جنبه های استفاده از محصول یا خدمات خود با مشتریان صادق باشید.

۷٫ استفاده از محصول یا خدمات در طول دوره آزمایشی رایگان

بسیاری از مردم در خرید یک محصول یا خدمات تردید دارند تا زمانی که مطمئن شوند برای آنها مناسب است. استفاده در دوره آزمایشی خطر خرید را برای این نوع مشتری از بین می برد. همچنین این روش فرصت خوبی را ایجاد می کند تا منتقد به محصولات یا خدمات شما علاقه مند شود و آنها را بخشی از زندگی منحصر به فرد خود بداند.

۸٫ دوره ها کوتاه و رایگان است

این گزینه ممکن است بیش از هر گزینه دیگری در این لیست به تلاش و کار بیشتری نیاز داشته باشد، اما اگر به درستی انجام شود، می تواند نتایج عالی به همراه داشته باشد.

ایده ارائه دروس کوتاه از طریق دروس روزانه از طریق ایمیل و بسته های متنی یا تصویری در رسانه های اجتماعی است. اگرچه ممکن است انجام آن دشوار به نظر برسد، اما لازم نیست ایمیل های طولانی و سنگین یا بسته های آموزشی برای مخاطب ارسال کنید – می توانید از منابعی که در اختیار دارید برای تهیه آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، با ترکیب وبینارهای ضبط شده با محتوای دیگر در وب سایت یا شبکه اجتماعی خود، می توانید یک بسته آموزشی مختصر و جامع ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اخیراً یک آموزش کوتاه به نام “۱۴ روش برای بهبود رتبه گوگل خود” ایجاد کرده ایم که در آن روزانه یک ایمیل با حدود دو پاراگراف متن و توصیه های مختصر و کاربردی به مخاطبان خود ارسال می کنیم.

دلیل کارآمدی این روش این است که بعد از مدتی اعتماد مخاطبان بیشتر می شود. شما باید متن و اطلاعات کافی را در اختیار مخاطب قرار دهید که مفید واقع شود و پس از استفاده به حد مطلوب برسد. به این ترتیب پس از پایان این آموزش علاقه مند به ارجاع شما خواهد بود. علاوه بر این روش ها برای جذب مشتریان علاقه مند در دوران اپیدمی کرونا، بهتر است آخرین ۵ قانون رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ را یاد بگیرید و به کار بگیرید.

چگونه می توان از همه این اقدامات در طول ویروس کرونا استفاده کرد؟

اگرچه ممکن است چیز زیادی در مورد کرونا و نحوه مبارزه با آن ندانیم، حداقل این دو واقعیت را به خوبی می دانیم:

آ. مردم زمان بیشتری از زندگی خود را صرف اینترنت می کنند زیرا اینترنت تنها راه آنها برای ارتباط با دنیای بیرون است.
ب در زمان های اخیر، بسیاری از افراد زمان زیادی برای کار به دست آورده اند.

افراد اغلب یک شغل تمام وقت دارند و اغلب وقت کافی برای شرکت در یک وبینار دارند، پس از به دست آوردن فرصت، در این فرصت، می خواهند مهارت های کاری خود یا سایر مهارت هایی را که می توانند استفاده کنند، بهبود بخشند. برای دسترسی به برخی از سوابق خود.

این موقعیت به شما فرصت خوبی داده است تا خود را به مخاطبان خود معرفی کنید و ارتباط مثبت و سازنده ای با آنها ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید، به همین دلیل است که به این سرنخ ها آهنرباهای برتر می گویند که می توانند مشتریان بالقوه را به خرید از شما سوق دهند. وجود مشتری مایل به خودی خود به معنای فروش نیست. بنابراین، شما باید یک کمپین جامع ایجاد کنید که شامل تجزیه و تحلیل سوالات یا واکنش های مشتریان باشد که می تواند ارتباط آنها را با برند شما تقویت کند و در نهایت، همه آنها را به مشتری تبدیل کند. اتوماسیون ایمیل و به طور کلی بازاریابی ایمیلی در اینجا مفید خواهد بود.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed