روانشناسی رنگ در رستوران ها و کافه ها به اندازه موسیقی و صدا برای ایجاد فضای مناسب و جذاب برای رستوران اهمیت دارد. مهم ترین و بسیار مهم ترین نکته ای که در راه اندازی رستوران باید به آن توجه کنید ایجاد فضا و فضایی راحت و زیبا است. این بدان معناست که هتل شما باید احساسات مشتری را به گونه ای تحت تاثیر قرار دهد که او را تشویق کند تا تجربه خوبی از کسب و کار شما داشته باشد. بخشی از این فرآیند آماده سازی شامل حذف آلودگی صوتی در اطراف رستوران شما، بهینه سازی سیستم موسیقی و انتخاب موسیقی مناسب، برنامه ریزی و تجهیز اتاق ناهار خوری به روشی منحصر به فرد و منحصر به فرد برای برند شما و ایجاد رنگ های زیبا، اما زیبا از درون و بیرون است. بیرون تبدیل به یک رستوران می شود. این آخرین عامل، رنگ، می تواند تأثیر زیادی بر وضعیت کسب و کار شما داشته باشد.

بر اساس اشلی آناستازیا هاولموسس اووید خلاقیک شرکت که در طراحی شخصی و مهمان نوازی تخصص دارد، “رنگ می تواند افراد و رفتار آنها را تغییر دهد – رنگ تاثیر عاطفی بر مردم دارد.”

آزمایش‌های مختلف نشان داده‌اند که رنگ غذا می‌تواند بر طعمی که هنگام خوردن آن تجربه می‌کنیم، تأثیر بگذارد. مجله علوم غذایی نتایج تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان در این مطالعه می‌توانند طعم شراب را راحت‌تر زمانی که رنگ آن را ببینند درک کنند. اما وقتی رنگ نوشیدنی را نمی بینند، در تشخیص طعم هر یک از آنها و حتی طعم ترکیبی آنها دچار مشکل می شوند. این یافته ها تأثیر دید ما را در تعیین طعم غذا نشان می دهد. قبل از اولین لقمه یا جرعه جرعه، چشمان ما غذا را اسکن کرده و اطلاعات را به مغز می فرستند.

صرف نظر از نظر شخصی شما در مورد رنگ، رنگ هتل می تواند تاثیر ویژه ای در موفقیت آن داشته باشد. بر اساس روزالین اندرسونمدیر ارشد برند در یک گروه رستوران بین المللی ساندویچ و سالاد فقط یک سالادرنگ به طور مستقیم بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد.

روزالین اندرسون می‌گوید: “رنگ یکی از قوی‌ترین ابزارها برای رستوران‌ها است که می‌توانند تجربه لذت‌بخشی از غذا خوردن را برای مشتریان خود فراهم کنند. انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است؛ زیرا رنگ می‌تواند باعث شود مشتریان احساس متفاوتی داشته باشند و همچنین یک غذای جامد یا راحت بخورند. مانند هر غذای دیگری

روانشناسی رنگ و رستوران من دیده ام و رستوران

۱٫ رنگ برای جلوگیری از

زمانی که می خواهید برندینگ و بازاریابی انجام دهید، تصمیم می گیرید چگونه رستورانی طراحی کنید، رستورانی را تزئین کنید یا به انتخاب ظروف و غذاهای خود فکر کنید، باید کمی تردید کنید. اشلی هاول هر یک از رنگ ها را تجزیه و تحلیل کرده است و می تواند توضیح دهد که چگونه رنگ های مختلف بر تجربه کلی مشتریان در هتل تأثیر می گذارد. او نسبت به استفاده از رنگ آبی بدون هدف هشدار داد.

هاول می گوید: «در واقع، رنگ آبی برای سرکوب اشتها و کاهش اشتها شناخته شده است. به زبان ساده، آبی یک سرکوب کننده اشتها است

علاوه بر رنگ‌های آبی و بنفش، صاحبان رستوران‌ها باید از رنگ‌های خیلی روشن و نئون مانند زرد، نارنجی یا سبز روشن اجتناب کنند. این رنگ ها به شدت روی مشتریان تاثیر می گذارند و حس فوریت و استرس را در آنها ایجاد می کنند. به گفته اندرسون، نکته مهمی که همیشه باید به خاطر بسپارید این است که هنگام تزئین با چیزهای سرگرم کننده و رنگارنگ زیاده روی نکنید.

در این مورد می‌گوید: «ما معمولاً از استفاده از رنگ‌های قوی مانند رنگ‌های نارنجی، قرمز، نئون و غیره اجتناب می‌کنیم، زیرا این رنگ‌ها باعث حرکت چشم و ایجاد وقفه در آرامش می‌شوند – به‌ویژه زمانی که در حال غذا خوردن هستید.

روانشناسی آن رنگ می تواند کمی پیچیده و دشوار باشد، اما ایده کلی این است که شادی عالی و رنگ های روشن می توانند حس سرعت و سرعت را در هتل شما ایجاد کنند. احساسی که می تواند برای مشتری طاقت فرسا و استرس زا باشد.

۲٫ دانستن شرایط مناسب برای نقض قانون

برای هر قانون کلی یک استثنا وجود دارد. به گفته هاول، هنگام طراحی یک هتل جدید یا بازسازی یک هتل قدیمی، نمی توان با اطمینان گفت که برخی از رنگ ها مناسب هستند و برخی دیگر مناسب نیستند. در عوض، هتل ها باید بر روی تحقیق و انتخاب رنگ هایی تمرکز کنند که می تواند هویت کلی برند آنها را بسازد.

هاول می گوید: “من مواردی را دیده ام که آنها از رنگ های مختلف در فضاهای رستوران استفاده کرده اند و این تصمیم به طرز معجزه آسایی موفق بوده است. پس زمینه و فضای منحصر به فرد هر رستوران کلیدی است. آنچه رنگ را انتخاب می کند … تا زمانی که رنگ باشد. استفاده صحیح و مطابق با نیت طراحان و به صورت حمایتی و کاربردی که تصویری عالی ارائه دهد، رنگ تفاوتی ایجاد نمی کند.

یکی از بهترین نمونه های استفاده از رنگ آبی یا بنفش را می توان در رستوران ها یافت فقط یک سالاد مشاهده گردید؛ استفاده از رنگ‌های سرمه‌ای در لوگوی این شرکت، حس آرامش و حرفه‌ای بودن را به تماشاگر آن القا می‌کند. اندرسون در این باره می گوید: «ما برای طراحی لوگوی شرکت خود از رنگ های دریایی استفاده کرده ایم تا با رقبای خود که معمولاً از رنگ های سبز استفاده می کنند تضاد داشته باشد.

نمونه عالی دیگر مجموعه است پایه تاکو نام – هتلی در شهر تیجوانا مکزیک که به روش سنتی ساخته شده است. بر اساس جولیان حکیمبنیانگذار تاکو استند، رنگ های شاد و انرژی موجود در این مجموعه تاثیر فرهنگی منحصر به فرد این رستوران را تقویت می کند.

حکیم در این باره می گوید: “شادی و رنگ تصویر مکانی زیبا و زیبا را در ذهن مشتریان القا می کند. Taco Stand قصد دارد فضایی را در این رستوران ایجاد کند که مشتریان در هنگام غذا خوردن در مکزیک منتظر باشند. این امر طبیعی و عجیب را ایجاد می کند. احساس، شاد و خوشمزه

۳٫ رنگ هایی که می توانند کار کنند

اگرچه رستوران ها باید از استفاده از رنگ آبی تیره خودداری کنند، اما استفاده از هر رنگی – در صورت استفاده صحیح – در فضای رستوران می تواند تجربه غذاخوری خوبی را برای مشتریان ایجاد کند. اندرسون از رستوران های Just Salad گفت که رنگ های آرام برای رستوران هایی که بر گزینه های غذایی سالم تمرکز می کنند عالی هستند.

به گفته وی، رنگ‌های کلاسیک همیشه زیبا هستند و همیشه از مد می‌افتند – شیری، خاکستری و مایل به رنگ‌های پس‌زمینه عالی هستند؛ علاوه بر این رنگ‌ها، می‌توانید از یک یا چند رنگ قلب نیز استفاده کنید. ما در نظر داریم از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنیم. خاکستری و خاکستری قهوه ای برای فضای داخلی) برای رفع هوای گرم و استرس ساعات کاری و شلوغی خیابان ها در طول روز رستوران برای مشتریان.

این رنگ ها نشان دهنده زیبایی و ظرافت هستند. طبق توصیه هاول در نشریه رسانه پست کنید منتشر شده، اگر هتل به دنبال رنگ مناسبی است، باید نارنجی را نیز در نظر بگیرد.

هاول می گوید: «نارنجی جسورانه و هیجان انگیز است، اما برای برخی افراد به عنوان رنگ آرامش بخش شناخته می شود. نارنجی معمولاً تمام حواس را بیرون می آورد. به همین دلیل می تواند از زوایای مختلف بر فضای هتل تاثیر بگذارد و تجربه مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مشتریان در محیط نارنجی قرار بگیرند، زمان بیشتری را صرف غذا خوردن، صحبت کردن و وقت گذرانی خواهند کرد.

بهترین توصیه عملی

۴٫ به برند خود فکر کنید

بهترین کاری که شما به عنوان صاحب رستوران می توانید انجام دهید این است که به رستوران خود فکر کنید و اینکه چگونه می خواهید روی مشتریان شما تاثیر بگذارد زمانی که آنها در اتاق غذاخوری هستند و از غذای خود لذت می برند. اهداف مشخصی را برای خود تعیین کنید و به نحوه طراحی، رنگ و طراحی فکر کنید تا شما را به تاثیری که می خواهید در مشتریانتان ایجاد کنید نزدیکتر کنید. به گفته هاول، شما باید این بخش از فرآیند را در تحلیل بگنجانید. انتخاب رنگ ها یا محصولات بدون اطلاع – یعنی فقط به این دلیل که آنها را دوست دارید، همیشه خوب نیست و نتایج خوبی به همراه ندارد. در عوض، به دقت فکر کنید که دوست دارید مردم در مورد هتل شما چگونه فکر کنند – این را می توان در چند کلمه یا یک یا دو جمله خلاصه کرد. سپس، برای یافتن مراحلی که شما را به اهدافتان نزدیکتر می کند، تحقیق کنید.

هاول می گوید: “حتما تحقیقات خود را انجام دهید و فقط به این دلیل که رنگ مورد علاقه شما است، رنگ را انتخاب نکنید. رنگ ها در فرهنگ ها، مناطق و زمان های تاریخی مختلف می توانند معانی مختلفی داشته باشند.

وقتی تصمیم گرفتید به رنگ فکر کنید و اینکه رنگ چگونه بر طراحی رستوران شما تأثیر می گذارد، سعی کنید زیاده روی نکنید.

حکیم در این باره می گوید: «شما باید برای این کار محدودیت هایی تعیین کنید، می توانید در دام افراط و پرکردن فضای رستوران خود با تصاویر و رنگ های غیر ضروری بیفتید؛ این موضوع می تواند رستوران شما را به مکانی تبدیل کند که مشتریان متوجه شوند شما سعی کرد اتاق غذاخوری را بدون هیچ هدف خاصی پر از رنگ کند.

برای جلوگیری از این موضوع، باید تحقیق کنید و انتخاب رنگ را بخشی از فرآیند ثبت نام خود قرار دهید. اما هیچ کاری نکن رنگ فقط باید بر تجربه کلی مشتری تأثیر بگذارد. این موضوع باید برجسته شود تا به موضوع اصلی فرآیند برندسازی تبدیل شود.

۵٫ عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید

گرافیک تنها بخشی از فرآیند کلی راه اندازی رستوران شماست. بنابراین، باید واقعاً به این فکر کنید که چگونه می توانید رنگ ها و ایده کلی برند خود را سازماندهی کنید. این ایده کلی باید شامل دکوراسیون، مکان و موارد مهم دیگر باشد.

حکیم می گوید: “محیط و فضای کلی یک هتل نقش مهمی در تقویت احساس کلی مشتری در مورد تجربه حضور در هتل دارد. قرار گرفتن در مکانی دلپذیر و زیبا در ذهن مشتریان القا می کند آنها باید یک تجربه شاد و آرامش بخش داشته باشند. ترکیب ۱۰۰ ایده مختلف و قرار دادن آنها در یک فضای کوچک ممکن است آسان باشد، اما خطرناک است. نکته اینجاست که به جزئیات طراحی نگاه کنید؛ در این مورد، همانطور که شما با ترکیب ایده های مختلف، تاثیر مثبتی بر تجربه مشتری خواهید داشت.”

۶٫ سعی کنید

هنگامی که یک برنامه روشن در ذهن دارید، دست به کار شوید و عناصر طراحی مختلف را در فضای رستوران خود آزمایش کنید و ببینید مشتریان چگونه واکنش نشان می دهند. تمام تلاش خود را بکنید تا رضایت آنها را از این تجربه دریابید – برای مثال، می توانید با آنها دوستانه صحبت کنید یا حتی یک نظرسنجی آماده کنید.

هاول می گوید، “آزمایش با رنگ های مختلف می تواند دشوار باشد، اما من انجام آن را توصیه می کنم. این درک را امتحان کنید، و اگر یک پالت رنگ دارید، رنگ های مختلف را در آن امتحان کنید.”

همانطور که وقت خود را صرف آزمایش با عناصر مختلف طراحی می کنید، به خاطر داشته باشید که هیچ چیز کامل نیست و رنگ تنها عامل تعیین کننده در ایجاد یک تجربه رضایت بخش از رستوران است. به گفته هاول، هنگام کار با این نوع تغییر، حفظ یک ذهنیت انعطاف پذیر مهم است.

او در این زمینه می‌گوید: «راستش، به نظر من، رنگ به تنهایی نمی‌تواند یک رستوران را بسازد یا خراب کند؛ با این حال، من کاملاً معتقدم که رنگ همیشه می‌تواند سازماندهی هتل شما را بهبود بخشد و به شما در ایجاد برندتان کمک کند.» به بهترین شکل ادامه دهید.

بر اساس لئو کرامریکی از بنیانگذاران رستوران های زنجیره ای مکزیکی، در حال حاضر در حال ایجاد تغییراتی در طراحی رستوران های خود در شیکاگو و نیویورک است. کرامر بر انجام بازسازی به شیوه ای انعطاف پذیر تاکید می کند.

او در این باره می گوید: «می توانید رنگ را آزمایش کنید؛ یک دیوار را سفید رنگ کنید، اگر فکر می کنید سفید آن چیزی نیست که می خواهید، آن را تغییر دهید. این تصمیمات نباید مطلق باشد و کسانی که علاقه مند هستند … مردم فکر می‌کنند وقتی در موردی تصمیم می‌گیرند، نتایج آن‌ها را نگه می‌دارد – چه این نتایج خوب باشند و چه منفی – انجام آن برایشان سخت است. آن را تغییر دهید، شما نباید اینطور رفتار کنید.

نتیجه

اگرچه رنگ بخش مهمی از طراحی رستوران است و بر رضایت کلی مشتری تأثیر می گذارد، اما کل تجارت شما به آن وابسته نیست. اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید یا تصمیم دارید فضای داخلی رستوران خود را تغییر دهید یا برند خود را تغییر دهید، حتما بیشتر تحقیق کنید و در مورد طراحی داخلی، مهمانی خود و جلوه ای که می خواهید ایجاد کنید، به دقت فکر کنید. از مشتری رنگ باید در خدمت فضای کلی رستوران باشد. در این فرآیند بهترین هدف شما باید رسیدن به اثر دلخواه و ایجاد فضایی زیبا باشد.

۷ نکته عالی برای تغییر دکوراسیون یک خانه قدیمی

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed