راه های مختلفی برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد. با وجود پلتفرم‌ها و برنامه‌های زیادی که باید در نظر بگیرید، یافتن بهترین طرح برای کسب‌وکارتان می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد. ۶ نکته برای موفقیت در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید.

تحقیقات ما در سال ۲۰۱۹ نشان داد که اولین چالش برای بازاریابان اجتماعی، فرآیند ایجاد یک شبکه اجتماعی برای حمایت از اهداف تجاری است و ۴۷ درصد از بازاریابان می‌گویند که ایجاد این طرح‌ها برای آنها دشوار است.

با روش ها و تکنیک های بسیار مختلف، گاهی اوقات بهتر است به برندهای دیگر نگاهی بیندازید تا از شیوه های رسانه های اجتماعی آنها بیاموزید. شش مثال زیر از موفقیت رسانه های اجتماعی باید انگیزه لازم را برای یافتن استراتژی رسانه های اجتماعی خود به شما بدهد.

۱٫ محتوای کاربر – برندهای Kapshi، Daughter D’Orie، Lashes و Essie

محتوای تولید شده توسط کاربر معمولاً مربوط به اشتراک گذاری عکس ها و پست هایی است که مشتریان شما برای شما ایجاد کرده اند. داشتن این روش برنامه ریزی محتوای شما را آسان می کند و می تواند نقش زیادی در ایجاد یک استراتژی اجتماعی داشته باشد، زیرا محتوای کاربر به ایجاد تعامل در جامعه اطراف برند کمک می کند. مردم از به اشتراک گذاشتن تصاویر محصولات خود خوشحال و خوشحال هستند زیرا فکر می کنند که کسب و کار می تواند تصاویر آنها را ببیند.

این سیستم از بسیاری جهات به طرح بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند. اول، شما مجبور نیستید محتوای زیادی تهیه کنید، عکس های زیادی بگیرید یا وقت خود را صرف تولید محتوا کنید، زمانی که مشتریان شما این کار را برای شما انجام می دهند. دوم، زمانی که عکس‌ها را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید، در سطح شخصی با مشتریان خود در تعامل هستید.

و در نهایت، هنگامی که مخاطبان شما عکس های محصولات شما را به اشتراک می گذارند و کسب و کار شما را در آن عکس ها برچسب گذاری می کنند، مخاطبان شما به مرور زمان افزایش می یابد. چنین سیستمی خوب و زیبا به نظر می رسد!

یکی از برندهایی که در محتوای تولید شده توسط کاربر پیشرفت می کند، کاپشی است. کاپشی یک برند لباس شنا است که در استراتژی اینستاگرام خود به طور انحصاری بر محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز دارد.

اول، آنها به طرفداران خود اطلاع می دهند که چگونه عکس ها را به اشتراک بگذارند: با تگ کردن یا برچسب گذاری عکس هایی که پست می کنند.

برای برند خود، می‌توانید این استراتژی را با دنبال کردن دو روش مختلف کپی کنید: از طریق برچسب‌ها یا از طریق هشتگ.

یکی دیگر از نمونه های عالی بازاریابی رسانه های اجتماعی، نام تجاری De’OreGirl است که از هشتگ ها برای مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می کند. این برند نشریه‌ای است که محصولی ارائه نمی‌کند، بنابراین این یک راه عالی برای هر دختری است که محتوای زنده را از مخاطبان تهیه کند.

آرایشی و بهداشتی مژه برند دیگری است که از هشتگ برای تبلیغ محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده می کند. در صفحه زیبایی لوش در اینستاگرام، از فالوورها خواسته می شود تا محتوای خود را با استفاده از هشتگ “#LushLife!”

هنگامی که کاربران از #LushLife به عنوان هشتگ در پست های خود استفاده می کنند، برند قادر است بلافاصله مجموعه ای از محتوای کاربر را مشاهده کند.

Essie یکی دیگر از نمونه های محبوب رسانه های اجتماعی است که محتوای تولید شده توسط کاربر را به نفع خود ارائه می دهد. این برند با درخواست از فالوورهای اینستاگرام خود برای تگ کردن عکس‌هایشان، موفق شده است که در معرض دید آنها قرار بگیرد. این ویژگی مفید است زیرا جمع‌آوری محتوا از کاربر را برای کسب‌وکار شما آسان‌تر می‌کند و به فالوورها راه آسانی برای مشاهده مستقیم عکس‌های هدفمند در پروفایل اینستاگرام خود می‌دهد.

اگر کسب و کار شما محصولات جذاب و قابل مشاهده ای دارد، حتما محتوای تولید شده توسط کاربر را در استراتژی شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. استفاده از عکس ها و محتوای کاربری یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار و افزایش فالوورهای شماست.

۲٫ لبخند – Moonpie

همه ما کمی محدودیت سبک را دوست داریم – و توییتر بهترین مکان برای یافتن آن است. تقریباً همه می‌دانند که این برند عاشق کمی سرگرمی در پلتفرم میکروبلاگینگ است، Moonpie خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندها در این زمینه تثبیت کرده است.

هنگامی که زمان ایجاد یک حضور موفق در توییتر برای تجارت خود فرا می رسد، مهم است که کمی استعداد شخصی را به حساب توییتر خود اضافه کنید. در این پلتفرم، شما فقط می توانید ۲۸۰ کلمه برای هر پست داشته باشید، بنابراین باید بهترین های خود را به ارمغان بیاورید.

Moonpie با گنجاندن طنز خوب در استراتژی بازاریابی خود، این تکنیک را به یک هنر تبدیل کرده است.

هنگام کار بر روی یک استراتژی بازاریابی توییتر، از خود بپرسید: چه چیزی باعث می شود کسی بخواهد یک حساب کاربری را دنبال کند؟ با تجزیه و تحلیل مخاطبان می توانید محتوایی ارائه دهید که بتواند کاربران توییتر را متقاعد کند که شما را دنبال کنند.

اگر به دنبال افزایش تعامل رسانه های اجتماعی در توییتر هستید، استفاده از طنز می تواند به ویژه موثر باشد. در واقع، یک مطالعه جدید نشان داد که ۶۷٪ از مصرف کنندگان مورد بررسی محتوای جالب در رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند و ۵۵٪ از مصرف کنندگان گفتند که احتمالاً محتوای جالب را به اشتراک می گذارند. به توییت Moonpie نگاهی بیندازید. آنها به طور منظم توییت می کنند و با هم تعامل دارند و بر کیفیت بر کمیت تأکید دارند. وقتی تعطیلات فرا می رسد، مونپی راهی برای پذیرفتن آن و استفاده از آن به نفع خود پیدا می کند. وقتی یک موضوع یا میم داغ به پلتفرم می‌رسد و وزوز ایجاد می‌کند، آن‌ها آن را تطبیق می‌دهند و Moonpie را به روشی سرگرم‌کننده اضافه می‌کنند.

فرقی نمی‌کند هر از چند گاهی یک متن خنده‌دار پست کنید یا یک میم را به‌روزرسانی کنید و آن را به طریقی به کسب‌وکار خود پیوند دهید، مهم است که به شخصیت و صدای برندی که برای حساب توییتر خود ایجاد کرده‌اید پایبند باشید.

Moonpie به افشای اثربخشی محتوای طنز در فید توییتر خود ادامه می دهد. این سریال منجر به درگیری کلی مونپی با صحنه اجتماعی شده و از طریق طنز طرفداران زیادی برای این برند ایجاد کرده است.

۳٫ بازاریابی چند کاناله – کاسپر

بازاریابی چند کاناله به معنای استفاده از چندین کانال برای دستیابی به مخاطب است. از آنجایی که همه از همه پلتفرم‌ها در فضای شبکه استفاده نمی‌کنند، خوب است که در بسیاری از این پلتفرم‌ها حضور داشته باشید و برخی از محتوای مشابه را در شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

کاسپر در این زمینه به خوبی عمل می کند. اما بهترین چیز در مورد بازاریابی آنها نوع پلتفرم هایی است که انتخاب می کنند.

در واقع از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر نیز استفاده می کنند. اما با استفاده هوشمندانه آنها از Spotify، YouTube و IGTV برای نمایش کانال جدید خود، کانال خواب کاسپر واقعا سرگرم کننده است.

یافتن راه های منحصر به فرد برای متمایز شدن از رقبا، کلید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. به عنوان مثال، کانال جدید Casper Sleep آنها مملو از موسیقی آرامش بخش است که به مشتریان کمک می کند سریعتر به خواب بروند. طبیعتاً اینها همان کنتاکت هایی هستند که روی تشک های کاسپر می خوابند.

این شرکت هر قسمت جدید از کانال خواب را در هر سه کانال ویدئو/موسیقی (Spotify، YouTube و IGTV) به اشتراک می گذارد و در عین حال آن را در سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود نیز تبلیغ می کند. این یک راه عالی برای ایجاد سر و صدا در مورد کانال خواب آنها و افزایش فالوورهای آنها در سیستم عامل های دیگر است. کاسپر از چندین کانال برای تبلیغ محتوای خود استفاده می کند.

تبلیغ محتوا در چندین کانال ممکن است کاری وقت گیر به نظر برسد، اما استفاده از ابزار مدیریت رسانه این کار را آسان می کند.

۴٫ رؤیت – رؤیت مربع

احتمالاً این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید: یک عکس ۱۰۰۰ کلمه ارزش دارد، به همین دلیل است که تصاویر برای هر طرح تجاری شما بسیار مهم هستند. شما می توانید در طول روز در مورد یک محصول صحبت کنید، اما تا زمانی که نتوانید آن را در مقابل کسی قرار دهید، تاثیر زیادی نخواهید داشت.

Square Seeings یک نمایش بصری از این برند است. آنها محصولات تبلیغاتی مانند قاب گوشی، کلاه، تی شرت و بسیاری دیگر را بر اساس گرافیک زیبای خود راه اندازی کرده اند.

فید اینستاگرام آنها یک شبکه به هم پیوسته از “جملات در یک مربع” است و با رنگ های فراوان، محصولات آنها با هر پیام زیبا مطابقت دارد. آنها در هر پست جدید یک نظر متفاوت و بسیار مهم را به اشتراک می گذارند و محبوب ترین پست های خود را نشان می دهند.

یک تصویر قوی با جذب مشتریان احتمالی به فروش محصول کمک می کند. Square Sightings موفقیت این استراتژی را با تاکید بر محتوا در شبکه های اجتماعی خود نشان می دهد.

۵٫ بازاریابی در اینستاگرام – CJ Jane Work

هر سال که می گذرد، نقش رسانه های اجتماعی در فروش محصولات بیشتر و بیشتر آشکار می شود. البته این برای تجارت خوب است. هر چه فروش محصولات آسان تر باشد، درآمد شرکت بالاتر خواهد بود.

خرید در اینستاگرام تنها راهی است که کسب و کار شما می تواند فرآیند خرید را برای مشتریان آسان تر کند. قبل از شروع بازاریابی در اینستاگرام، ابتدا باید مطمئن شوید که حساب اینستاگرام خود را به یک حساب تجاری تبدیل کرده اید و صفحه تجاری فیس بوک خود را به آن متصل کرده اید.

پس از انجام تنظیمات، می‌خواهید محصول خود را در هر عکسی که دارای آن است برچسب بزنید.

سی. جین ورک استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را به همین ترتیب انجام می دهد. نامه ای با یک کالای فروش و آیکون کیف خرید سفید در کنار آن، و همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، به راحتی می توان پیامی با کالای فروش پیدا کرد.

همانطور که آنها عکس های محصولات خود را به اشتراک می گذارند، مطمئن شوید که هر یک را مستقیماً برچسب گذاری کنید. اگر کاربر به فید اینستاگرام برند نگاه می کند و محصولی را که دارد می بیند، رفتن به صفحه محصول در وب سایت و خرید آن بسیار آسان خواهد بود.

تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که روی تصویر کلیک کنند تا محصول را در تصویر مشاهده کنند، روی محصول مورد نظر خود ضربه زده و دوباره کلیک کنند تا آن را در وب سایت مشاهده کنند.

اینستاگرام در حال تلاش برای اضافه کردن گزینه پرداخت مستقیم به برنامه است، بنابراین کاربران دیگر مجبور نیستند پلتفرم را ترک کنند و برای تکمیل خرید خود به وب سایت مراجعه کنند. اگر این ویژگی اضافه شود، تجارت در اینستاگرام برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌شود و در نتیجه سطح فروش هر برند افزایش می‌یابد.

۶٫ بازاریابی چت بات فیس بوک – TechCrunch

زمانی که فیس بوک اعلام کرد که می تواند چت بات ها را در پیام رسان خود ادغام کند، خبرهای هیجان انگیزی در صنعت بازاریابی دیجیتال منتشر شد.

در ابتدا فقط چند ربات چت جالب وجود داشت، اما در حال حاضر، انواع مختلفی از چت بات ها و روش های مختلفی برای استفاده از بازاریابی چت بات وجود دارد.

TechCrunch یک نشریه فناوری آنلاین است که به خوبی از این ویژگی استفاده می کند.

اگر به صفحه فیس بوک آنها بروید و مستقیماً زیر عکس صفحه آنها روی ارسال پیام کلیک کنید، می توانید به ربات پیام رسان آنها متصل شوید.

هنگامی که یک کاربر فیس بوک یک ربات مسنجر را می پذیرد، به کسب و کارها اجازه می دهد مستقیماً در فیس بوک برای آنها پیام ارسال کنند. این یک راه قدرتمند برای برندها برای ارتباط با کاربران است که استراتژی های تعامل با برند را در فیس بوک تقویت می کند.

درباره TechCrunch و رسانه های اجتماعی، این نشریه آنلاین از ربات های مسنجر فیس بوک به عنوان فرصتی برای افزایش تعداد خوانندگانی که هر روز از وب سایت آنها بازدید می کنند استفاده می کند. اگر هر روز به هزاران کاربر فیس بوک لینک بفرستند، شانس بازدید کاربران به وب سایت آنها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

این به نوبه خود می تواند به تدریج رشد ترافیک ماهانه SingleCrunch را افزایش دهد، نتیجه ای که یکی از مهم ترین معیارهای موفقیت برای هر نشریه دیجیتالی است.

ربات های مسنجر فیس بوک کاربردهای دیگری نیز دارند. کسب‌وکار شما می‌تواند از آن به‌عنوان ابزار تولید سرنخ استفاده کند، به سؤالات متداول مشتریان پاسخ دهد، به مشتریان اجازه دهد قرار ملاقات‌ها را برنامه‌ریزی کنند، و موارد دیگر.

از این مثال ها درس بگیرید

این فقط یک لیست کوتاه از برندهایی است که کارهای شگفت انگیزی را در رسانه های اجتماعی انجام می دهند، اما امیدوارم این نمونه ها خلاقانه و نوآورانه باشند. زیبایی رسانه های اجتماعی در این است که برای همه مشاغل صرف نظر از اندازه یا وضعیت آنها در دسترس است.

کسب و کارهای کوچکی که تازه شروع به کار کرده اند می توانند از SquareSayings یاد بگیرند که چگونه از اینستاگرام برای تبلیغ برند خود استفاده کنند. برندهای بزرگتر و قدیمی می توانند از کاربران CJ برای آزمایش استراتژی های جدید رسانه های اجتماعی پیروی کنند. از این نمونه های بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان یک آموزش برای کمپین بعدی خود استفاده کنید یا آنها را برای تکمیل استراتژی فعلی خود مرور کنید.

کدام یک از این نمونه ها را دوست دارید؟ کدام یک از این روش ها را برای کسب و کار خود امتحان کنید؟

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed