پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، هر روز صبح ساعت ۶ صبح با این سوال از خواب بیدار می شدم: آیا باید فقط روی بازاریابی تمرکز کنم و معنای آن را نادیده بگیرم؟ یا به دنبال یک شغل تمام وقت برای ثبات زندگی ام (یا حداقل ثبات زندگی ام) هستم. در مقالات دیگر با ما همراه باشید تا ۵ واقعیت طلایی برای راه اندازی کسب و کار خود و اینکه بتوانید در هر زمان و در هر شرایطی به یک کارآفرین خوب تبدیل شوید را بدانید.

بیایید کمی به عقب برگردیم؛ تا سال ۱۹۹۹٫ هنوز در حال تحصیل در رشته کامپیوتر بودم که اولین ایده توسعه نرم افزار به ذهنم رسید. یک برنامه رایگان و متن باز برای وب سایت های دانشجویی. نیازی به گفتن نیست، زمانی که این ایده توسعه نرم افزار به موفقیت غیرمنتظره ای تبدیل شد، بسیار خوشحال شدم.

پس از دریافت بازخورد مثبت از کاربران این نرم افزار، تصمیم گرفتم نسخه پولی آن را منتشر کنم که به سرعت برای من یک مزیت شد. به این ترتیب، زمانی کارآفرین شدم که توانستم خلاق باشم و درآمد کسب کنم.

البته همیشه اینطور نیست که یک فارغ التحصیل یا دانشجو بتواند به راحتی و بدون ایده های خاص و ایده های بزرگ به یک تاجر موفق تبدیل شود. شاید این ۱۰ ایده راه اندازی کسب و کار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بتواند به شما در این تلاش کمک کند.

دوستانم اصرار داشتند که به محض فارغ التحصیلی و افتادن در دام رویاهایم را دنبال کنم (اشتباهی که خیلی ها در بیست سالگی مرتکب می شوند).

اما بعد از همه فراز و نشیب ها، در نهایت تصمیم گرفتم انتخاب های جسورانه را رها کنم و به حرف دلم گوش کنم.

۱٫ داستان های موفقیت یک شبه اغلب اغراق آمیز هستند

این خبری نیست که انتظار شنیدن آن را داشته باشید. به عنوان مثال، در صنعت فناوری، می‌توانید داستان‌های زیادی در مورد رویاپردازان جسوری بخوانید که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، استارت‌آپ‌های خود را راه‌اندازی کردند: کسانی که تصمیم گرفتند به جای استفاده از راه آسان، کسب‌وکار خود را از ابتدا ایجاد کنند و برای کاربر بی‌خطر باشند. و

من هم این داستان ها را دوست دارم. البته موفقیت یک شبه غیرممکن است. اما چنین داستان‌هایی می‌توانند گمراه‌کننده باشند – به‌ویژه زمانی که برخی افراد را به این باور سوق می‌دهند که واقعاً باید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. حتی زمانی که هنوز آماده نیستند.

من از خطرات غیر منطقی می ترسم یعنی فکر می کنم قبل از هر تصمیم و اقدامی باید تعادل پیدا کرد. بنابراین، فکر می‌کنید وقتی در آن سال‌های اولیه جوانی‌ام تلاش کردم، چه تصمیمی گرفتم؟ (این تصمیم به اندازه تصمیم بنیانگذاران شرکت های بزرگی که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی برای شروع کار خود رفتند هیجان انگیز نیست).

من به عنوان برنامه نویس تمام وقت در یک آژانس تبلیغاتی در نیویورک استخدام شدم.

من معتقدم قبل از شروع هر کاری باید حداقل ۱۰ مهارت مهم بازاریابی را یاد بگیرید که برای هر کسب و کاری مهم است.

نکته اینجاست؛ من هرگز از خواسته اصلی غافل نشده ام. در عوض، هر روز در محل کار، علایقم را توسعه می‌دهم و در حین کار روی پروژه‌های مختلف، چیزهای ارزشمندی در مورد تجارت و مدیریت تیم یاد می‌گیرم. پنج سال بعد، آنقدر آماده و با اعتماد به نفس بودم که کارم را رها کردم و شرکت خودم را راه‌اندازی کردم جات فرم.

البته در آن زمان هنوز انتخاب شرکتی که مرا استخدام کرده بود به عنوان یکی از انتخاب های اصلی خود داشتم.

با توجه به بحران اقتصادی کنونی، بسیاری از افراد همواره در تلاش هستند تا جنبه های مختلف زندگی خود را تحلیل کنند.

ممکن است از خود بپرسید که آیا در این زمان باید مهارت های خود را در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید یا شاید مانند یکی از ده ها میلیون آمریکایی که به دلیل رکود اقتصادی و شیوع بیماری به دلیل کرونا شغل خود را از دست داده اند. خود را در حالت تطبیق پیدا خواهید کرد.

اگرچه فرصت های جدید همیشه هیجان انگیز هستند، صرف نظر از موقعیتی که در آن قرار دارید، مهمتر از همه، هنگام تصمیم گیری باید از یک رویکرد منطقی استفاده کنید.

۲٫ باید به حقایق فعلی در مورد بازاریابی توجه کنید

نویسنده و محقق به نام امیلی هیواردو مقالات آن مورد توجه مجلات تجاری است هاروارد منتشر شده، گفت که قبل از هر اقدامی برای اجرای ایده کسب و کار خود، باید بسیاری از مسائل را در نظر بگیرید.

هیوارد می نویسد: “به عنوان بنیانگذار که با بسیاری از کارآفرینان و کارآفرینان کار کرده است، از نزدیک دیدم که چه چیزی باعث موفقیت افراد در تجارت می شود و چه چیزی باعث شکست آنها می شود.” با این حال، این روزها موانع راه اندازی یک کسب و کار در مقایسه با گذشته کمتر شده است زیرا دسترسی به فناوری کاربرپسند افزایش یافته است.

اگر با خواندن این مقاله از رویای شروع یک کسب و کار کمی ناامید شده اید، باید منطقی و در عین حال اعتماد به نفس داشته باشید. به همین دلیل توصیه می کنیم مقاله راه اندازی کسب و کار خود را نیز مطالعه کنید: ۱۲ دلیل برای راه اندازی کسب و کار.

ما به هیچ وجه سعی نمی کنیم شما را از تلاش برای شروع کسب و کار خود منصرف کنیم. اگرچه هایوارد با خوشحالی هیجان شروع یک کسب و کار جدید را پیشنهاد می کند، اما اشاره می کند که اصول و دستورالعمل هایی وجود دارد که کارآفرینان موفق باید به آن توجه کنند.

او در این مورد می گوید: «اما وقتی ایده ای به ذهنتان می رسد باید فکر کنید که باید ایده کسب و کارتان را دقیقاً به هر شکل ممکن و به موقع اجرا کنید.» کوتاه ترین. به عبارت دیگر، ایجاد یک ارتباط واقعی و صمیمانه. و ایده شما کلید موفقیت در تبدیل آن ایده به عمل خواهد بود

من کاملا با این موافقم. من به عنوان مدیرعامل جت‌فرم، دوست دارم توصیه‌ها و درس‌هایی را که در طول سال‌ها در دنیای تجارت از کارشناسان آموخته‌ام به اشتراک بگذارم و در عین حال شرکت خود را با بیش از ۷ میلیون نفر به اوج برسانم.

۳٫ اطراف خود را با مشاوران و همکاران قابل اعتماد احاطه کنید

برخلاف بسیاری از کارآفرینان، من در نهایت تصمیم گرفتم که با هیچ کس دیگری در بنیاد شرکتم ارتباط نداشته باشم. با این حال، این تصمیم به این معنا نیست که من به افراد باهوش و موثر اعتماد ندارم و نمی خواهم از چنین افرادی برای کمک به رشد و توسعه شرکتم استفاده کنم.

قبل از اینکه بخواهید در دریای تجارت غوطه ور شوید، مطمئن شوید که از افراد کارآمد و موثر به عنوان معلم و همکاران خود برای گذراندن مراحل متعدد راه خود استفاده خواهید کرد.

شیلا اوجنیو در مقالات و مجلات یک تاجر، در این باره صحبت کرده و معتقد است در روزهای سخت وجود یک مربی حرفه ای می تواند ما را هوشیار و سربلند کند; او در این بخش می نویسد: «ایجاد رابطه معنادار با یک مربی توانا و قدرتمند که هر از گاهی به شما مشاوره می دهد، هر از گاهی کار شما را بررسی می کند، شما را در راه های معنوی و اخلاقی راهنمایی می کند، می تواند شما را در مسیر طبیعی راهنمایی کند. راه موفقیت

۴٫ به جای رقابت بر ارزش ها تمرکز کنید

Jatform مسیر رشد و موفقیت را طی کرده است و ما حتی یک پنی هم در این مسیر خرج نکرده ایم. البته منظورم این نیست که ما قوی ترین و بهترین استارت آپ دنیا هستیم.

منظور من این است که رقبایی وجود خواهند داشت که ممکن است از شما مشهورتر باشند.

قرار گرفتن در صدر اخبار کسب و کار و فناوری یا مبارزه با رقابت در برخی شرکت ها شما را به جایی نمی رساند.

بنابراین، چه چیزی شما را موفق و موفق می کند؟

به جای اینکه همیشه یک صنعت یا گرایش خاص و رقابت خود را دنبال کنید، روی ایجاد محصول یا خدماتی تمرکز کنید که برای مشتریانتان ارزشمند است. به گفته هایوارد، “این مهم نیست که چه کسی اول است، بلکه مهم این است که چه کسی بهترین کار را انجام می دهد، و در دنیای امروز، بهترین تجارت کسب و کاری است که بالاترین ارزش را به مصرف کنندگان بدهد.”

از خودت بپرس: چگونه می توانم بهترین محصول را ایجاد کنم؟ چگونه می توانم به طور مداوم خدمات شما را گسترش داده و بهبود بخشم؟

نکته اصلی این است که ما به بیش از ۷ میلیون کاربر رسیده ایم زیرا به جای مقایسه مداوم خود با دیگران، به حرف مشتری گوش می دهیم.

۵٫ این کار را با اشتیاق و عشق انجام دهید یا اصلا آن را انجام ندهید

اگرچه هیچ کس نمی داند دوره بازپرداخت فعلی چقدر خواهد بود، ارزیابی دقیق نقش شما به عنوان یک بنیانگذار از همان ابتدای شروع یک تجارت می تواند راه را برای موفقیت شما در دراز مدت هموار کند.

هیوارد می‌گوید: “مردم واقعاً به اینکه چه کسی در پشت صحنه شرکتی است که می‌خواهند بخرند اهمیت می‌دهند. ایجاد ارتباط بین خود و شرکتی که نامی ندارد واقعاً سخت است؛ اما n” از طرف دیگر، هیجان‌انگیز است و برای حمایت از برند داستان نویسان و چیزهای جالب هیجان انگیز است.”

هر کاری که انجام می دهید، همیشه سعی کنید منحصر به فرد باشید. از صمیم قلب با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و اهداف خود را برای راه اندازی این تجارت و انگیزه خود را برای تلاش با آنها به اشتراک بگذارید. ایجاد یک صدای قوی و ایجاد یک رابطه قوی بین خود و کسانی که محصولات شما را خریداری می کنند، نه تنها سلامت و زیبایی شما را بهبود می بخشد، بلکه به کسب و کار شما نیز ارزش و سود می بخشد.

هیوارد احتمالاً این را به بهترین وجه گفته است. “شما باید با فراز و نشیب های طولانی کنار بیایید، ترس طاقت فرسا است و در عین حال ارزش و مسیر مفیدی که پیش رو دارید فقط باید در شرایطی شروع شود که به خوبی آگاه باشید و به انتظارات خود متعهد باشید. شما مطمئن هستید که هر چیزی که از آن بیرون بیاید در دستان شما خواهد بود

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed