در این مقاله در مورد برخی از ترفندها زبان بدن در مصاحبه های شغلی مسلماً، آنها به شما کمک خواهند کرد تا به شغل مورد نظر خود دست یابید، همانطور که سخنان شما در طول مصاحبه شغلی می تواند مصاحبه کننده را متقاعد کند که شما برای آن شغل مناسب هستید. زبان بدن برنزه شدن نیز برای رسیدن به این هدف بسیار موثر است.

رزماری هفنرمدیر منابع انسانی شرکت توسعه دهندهاولین بار در حال چاپ بیزینس اینسایدر او گفت: «زبان می‌تواند تأثیر زیادی بر درک دیگران از شما در محل کار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما این کلمه دلیل دارد؛ بنابراین از معرفی و بیان ملایم در کار غافل نشوید.

در حالی که کارهایی وجود دارد که نباید انجام دهید – مثلاً فکر کردن، شما را ضعیف و عصبی می کند – برخی از تکنیک های ارتباط غیرکلامی وجود دارد که می توانید از آنها برای به دست آوردن شغلی که می خواهید استفاده کنید.

ترفندهای موثر زبان بدن در مصاحبه های شغلی

۱٫ دست مصاحبه کننده را فشار دهید

بر اساس آماندا آگوستینحرفه ای مسئول شرکت رزومه برترهمیشه باید قبل از شروع مصاحبه شغلی مصاحبه کننده را به چالش بکشید. با این کار، احتمال اینکه او شما را به یاد بیاورد را افزایش می دهید و او را به دوستی تبدیل می کنید که به روی شما باز می شود.

آگوستین به Business Insider می‌گوید: «یک مکالمه قوی می‌تواند اعتماد به نفس را نشان دهد، رابطه‌ای ایجاد کند و باعث شود مصاحبه‌کننده را فراموش کنید – همه اینها در کمتر از ۳ ثانیه.

روزلیندا اوروپتزااو که یک کارشناس اخلاق است، نه تنها یادگیری هنر بوکس را توصیه می کند، بلکه می گوید که این ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه با کسانی که بی تجربه یا بی تجربه، لرزان یا خجالتی هستند، رفتار کنید.

همیشه می توانید از این زبان بدن به عنوان برگ برنده در مصاحبه های شغلی استفاده کنید.

۲٫ چشم ها را خوب جلوه دهید

وابسته به دکتر. هایدی گرانت هالورسون در کتاب او با عنوان “هیچ کس شما را درک نمی کند؛ در مورد آن چه باید بکنید”، اولین چیزی که مردم سعی می کنند در هنگام ملاقات با شما تصمیم بگیرند این است که آیا می توانند به شما اعتماد کنند یا نه. یکی از بهترین راه ها برای متقاعد کردن طرف مقابل است.

آگوستین توصیه می کند وقتی مصاحبه کننده را می فشارید به چشمان او نگاه کنید و همیشه در طول مصاحبه با او تماس چشمی برقرار کنید – اما نه همیشه.

او می گوید: «تماس چشمی مداوم و بیش از حد اغلب به عنوان نوعی ارعاب و ارعاب تلقی می شود و می تواند مصاحبه کننده را مضطرب کند، بنابراین اگر دیدید که برای مدت طولانی به چشمان او خیره شده اید، از مصاحبه کننده دور نگاه کنید. . آن را بگیرید.

۳٫ صاف بنشینید

می‌گوید: «اگر روی صندلی‌تان خمیده‌اید، استخدام‌کننده آن را به‌عنوان نشانه‌ای از عدم علاقه‌مندی شما به شغل یا اینکه مصاحبه را جدی نمی‌گیرید، می‌بیند، که هیچ‌کدام از آنها نشانه خوبی نیست». آگوستین. علاوه بر این، خمیدن روی صندلی می تواند نشانه عدم اعتماد به نفس باشد.

درعوض، او پیشنهاد کرد طوری بنشینید که انگار به صندلی بسته شده اید. به گفته او صاف نشستن نشانه هوش، اعتماد به نفس و قابل اعتماد بودن شماست.

۴٫ هر از گاهی کمی بچرخید

بر اساس امی گلیزرمعاون ارشد رییس جمهور Adeco Staffing Company ایالات متحده آمریکابا تکیه دادن به صندلی خود، به مصاحبه کننده نشان می دهید که درگیر و علاقه مند به گفتگو هستید.

آگوستین هشدار می دهد که از خم شدن بیش از حد خودداری کنید، زیرا می توانید خیلی به مصاحبه کننده نزدیک شوید و بی ادب باشید. آگوستین می گوید: “به یاد داشته باشید که می خواهید علاقه خود را به شغل نشان دهید، نه اینکه به حریم خصوصی مصاحبه کننده تجاوز کنید.”

به گفته هفنر، قوانین اساسی را به خاطر بسپارید: حریم خصوصی در چنین محیطی حدود ۵۰ سانتی متر است. بنابراین قدم گذاشتن در این فضا باعث ایجاد ناراحتی می شود و حواس مصاحبه گر را پرت می کند.

۵٫ از مصاحبه کننده بخواهید بنشیند

به گفته رزماری هفنر، رئیس مدیریت منابع انسانی، اگرچه باید بنشینید و به آن بپردازید، اما همسویی رویکرد خود با مصاحبه کننده که موقعیت آینه نامیده می شود، نشان دهنده توافق و علاقه شماست.

۶٫ دست های خود را روی هم نگذارید و پاهای خود را روی هم نگذارید

به گفته آگوستین نشستن با دست های روی هم و پاهای روی هم به شما احساس امنیت و بی علاقگی می دهد.

مطالب مرتبط: ۳۱ راه برای درک زبان بدن زنان

۷- مکانی برای خود پیدا کنید

به گفته آگوستین، نباید دستان خود را در جیب خود بگذارید، یا در هوا تکان دهید تا به وسط میز برسد. در عوض، انگشتان خود را در کنار هم نگه دارید تا شبیه یک برج کلیسا شوید. این باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

۸٫ سر خود را تکان دهید

به گفته گلاسر، تکان دادن سر نشانه علاقه شما به گفتگو و موافق بودن با مصاحبه کننده است. همچنین نشان می دهد که متوجه می شوید طرف مقابل چه می گوید.

او توصیه می کند: “بعضی از افراد تمایل طبیعی به تکان دادن سر هنگام گوش دادن به سخنران یا شخص دیگری در مکالمه دارند. اگر شما جزو این افراد نیستید، سعی کنید این کار را واقعی انجام دهید.”

با این حال، آگوستین هشدار می دهد: “هرگز زیاده روی نکنید و همیشه سر خود را تکان دهید، زیرا در این صورت مانند یک درخت هستید، اما آن را نخواهید فهمید.” “خودت”.

۹٫ لبخند بزنید

آگوستین می گوید: “لبخند خوب اغلب باعث بیماری می شود و می تواند به سرعت خلق و خوی خوبی ایجاد کند.”

زن جی تی اودانل، بنیانگذار وب سایت مشاوره شغلی CAREEREALISM.com و نویسنده کتاب «حرفه گرایی: راه هوشمند برای رضایت شغلی» در مورد خطرات «داشتن چهره بزرگ» هشدار می دهد. او معتقد است که گاهی چهره هایی که باعث خنده ما می شود را نمی بینیم. او پیشنهاد می کند، اگر چهره ای غمگین دارید، ساعت یا حلقه ازدواج خود را روی دست یا انگشت دیگری بگذارید. به این ترتیب، هر بار که عمداً اشتباهی می بینید، می توانید لبخند بزنید! این ترفند زبان بدن در مصاحبه های شغلی باعث نجات جان انسان ها می شود.

۱۰٫ با اراده و انرژی راه بروید

روزلیندا اوروپتزا راندال، نویسنده کتاب «در اتاق جلسات آروغ نزن»، می‌گوید: «من نمی‌گویم که به لابی بروید یا دست در جیب خود بکنید و خوب آروغ بزنید، اما در طبیعت راه نروید».

۱۱٫ محترمانه رفتار کنید و خوب رفتار کنید

به گفته رندال، وقتی مصاحبه کننده از شما می خواهد که بنشینید، این کار را مؤدبانه و با ملایمت انجام دهید. هنگام نشستن خم نشوید.

۱۲٫ با همه صحبت کنید

هفنر توصیه می کند: “اگر بیش از یک مصاحبه کننده با شما صحبت می کند، مطمئن شوید که همه آنها را با دقت نگاه می کنید و به همه آنها می پردازید (اما نه به عنوان یک تماشاگر و یک مسابقه تنیس) و توجه کامل خود را به مصاحبه کننده معطوف می کنید.” آن را به فردی تبدیل کنید که از شما سوال می پرسد.

۱۳٫ نشان دادن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس کلید موفقیت در همه شرایط است، به ویژه در مصاحبه های شغلی. اعتماد به نفس را می توان در هر لحظه دید، طرز راه رفتن، طرز نگاه کردن، نحوه صحبت کردن، راه رفتن و حتی نحوه نشستن. طوری رفتار کنید که اعتماد به نفس شما از سر تا پا تابیده شود. در این، شما نیمی از راه موفقیت را دارید.

۱۴٫ ورود موفق

لحظه ای که وارد اتاق می شوید باید به گونه ای باشد که مصاحبه کننده با خود بگوید این دقیقاً همان فردی است که ما برای این کار به دنبال آن هستیم! با اطمینان و آرامش وارد خواهید شد. اکنون زمان آن نیست که به دنبال کتاب بگردید یا دستان خود را روی گوش خود قرار دهید.

۱۵٫ مصاحبه با مصاحبه کننده

شما باید زبان بدن خوبی را با مصاحبه کننده ایجاد کنید. زبان بدن مصاحبه کننده را تقلید کنید زیرا به شما کمک می کند تا با او ارتباط برقرار کنید.

دست بدهید، سر تکان دهید و لبخند بزنید. همچنین باید مراقب باشید و بدانید که تقلید چقدر مناسب است، زیرا زیاده روی در آن می تواند مصاحبه کننده را ناراحت کند.

۱۶٫ رازداری را حفظ کنید

با مصاحبه کننده ارتباط چشمی داشته باشید تا راحت باشد. فضایی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر ایده آل است. نزدیک بودن بیش از حد می تواند مصاحبه کننده را ناراحت کند و شانس شما را کاهش دهد.

۱۷٫ لحن خود را آرام و محترمانه نگه دارید

از صدایی استفاده کنید که قابل شنیدن باشد و خیلی بلند یا پر نباشد. آهسته و بدون تغییر لحن صدایتان صحبت کنید.

۱۸٫ علاقه خود را نشان دهید

به خود یادآوری کنید که علاقه نشان دهید و بی علاقگی را پنهان کنید. این واکنش مثبت شماست که به مصاحبه کننده انگیزه می دهد که از گفتگو لذت می برید و از مصاحبه لذت می برید.

۱۹٫ به آرامی نگاه کنید

تمرکز بیش از حد بر زبان بدن می تواند باعث ایجاد احساس استرس در شما شود، بنابراین مراقب حرکات و زبان بدن خود باشید، اما سعی کنید همیشه آرام باشید.

۲۰٫ با دقت گوش کنید

در حالی که باید مدام در مورد زبان بدن خود و اهمیت گوش دادن به دقت به خود یادآوری کنید، حالت چهره شما باید نشان دهد که با دقت و با اشتیاق به مصاحبه کننده گوش می دهید.

۲۱٫ محل را بی سر و صدا ترک کنید

وقتی بیرون می روی، عجله نکن. به آرامی وسایل خود را جمع کنید، لبخند بزنید و خداحافظی کنید. همچنین خوب است که هنگام خداحافظی به چالش بکشید و از آنها برای وقت خود تشکر کنید.

۲۲٫ به موها و صورت خود دست نزنید

شما می توانید موهای خود را دوست داشته باشید. خوب است، اما دمیدن یا مالیدن بینی، سر یا گردن با آن باعث می شود که شما غیر صادق، بی حوصله یا عصبی به نظر برسید.

۲۳٫ زیاد تکان نخورید

تحرک بیش از حد نشان می دهد که شما مضطرب یا عصبی هستید. انگشتان خود را لمس نکنید و پاهای خود را حرکت ندهید. این حرکات می تواند شما را بی حوصله و بی احساس به نظر برساند.

۲۴٫ خودتان را کتک نزنید

در حالی که حفظ خوب صحبت کردن مهم است، مهم تر از آن است که زیاده روی نکنید و خودتان را گم نکنید. بنابراین مهم است که خوب و آرام به نظر برسید. شما چیزی هستید که واقعاً مهم است، پس به آن پایبند باشید.

۲۵٫ به مصاحبه کننده نگاه نکنید

ارتباط چشمی با مصاحبه کننده مهم است، اما نه آنقدر که احساس کنید به او نگاه می کنید! بنابراین باید مراقب باشید وقتی چشم از او برمی دارید و چشمانتان را به جای دیگری می چرخانید.

۲۶٫ اینجا و اینجا را نگاه نکنید

به اطراف خانه یا چیزهای روی دیوار نگاه نکنید. این بدان معنی است که شما علاقه ای به آنچه بین شما و مصاحبه کننده رد و بدل می شود نخواهید داشت، این می تواند بین شما و مصاحبه کننده فاصله ایجاد کند. همچنین هنگام صحبت کردن به بالا یا پایین نگاه نکنید، زیرا این کار باعث می شود طرف مقابل فکر کند که شما دروغگو یا فردی هستید که نمی توان به او اعتماد کرد.

۲۷٫ برای هیچ چیز سرت را خم نکن

اگرچه چند نکته برای نشان دادن اعتقاد شما به آنچه گفته می شود بسیار مهم است، اما نباید در آن زیاده روی کرد. بلند بودن بیش از حد این تصور را به وجود می آورد که گوش نمی کنید و برای خنده دار بودن مشکل دارید.

۲۸٫ حتی کوچکترین حرکات و ژست ها را نادیده نگیرید

حتی باید به کوچکترین علائم و نشانه ها توجه کنید. نوک زدن ملایم به لب ها، یا مالیدن لب ها با زبان، یا حتی ضربه زدن به شانه باید خودکنترلی باشد. قبل از شرکت در جلسه مصاحبه، زبان بدن و رفتار معمول خود را مرور کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

۲۹٫ ضبط صوت نسازید

در حالی که باید قبل از مصاحبه با خودتان تمرین کنید، در روز مصاحبه شغلی نباید طوری رفتار کنید که انگار همیشه در حال جواب دادن هستید، فقط برای تکمیل کار و طبق برنامه قبلی.

۳۰٫ آرامش خود را حفظ کنید

حتی اگر مصاحبه کننده سوال شخصی می پرسد که توهین آمیز به نظر می رسد، آرام نگیرید و آرام بمانید. شاید او شما را آزمایش می کند تا ببیند آیا می توانید در شرایط بد آرامش خود را حفظ کنید.

۳۱٫ زیاد از عطر و ادکلن استفاده نکنید

این بخش مهمی از زبان بدن شماست. یکی از اولین چیزهایی که مصاحبه کننده متوجه بدن شما می شود. اگر یک عطر یا دئودورانت خوب استفاده می کنید، به این معنی است که فقط به خودتان اهمیت می دهید و به دیگران اهمیت نمی دهید.

۳۲٫ سعی نکنید خیلی اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس مهم است، اما اعتماد بیش از حد نیز چیزی است که باید از آن اجتناب کرد. اعتماد به نفس و غرور و تکبر بیش از حد ظاهر می شود. هیچ کس دوست ندارد یک فرد متکبر را استخدام کند، اما همه افراد با اعتماد به نفس را دوست دارند. سعی کنید تفاوت این دو را درک کنید و بر اساس آن عمل کنید.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed