بسیاری از مردم از گفتگوهای سخت و دشوار می ترسند. این بحث‌ها جایی است که ما اخبار بد را ارائه می‌کنیم، درباره موضوعات حساس بحث می‌کنیم، یا در مورد چیزهایی صحبت می‌کنیم که باید تغییر کنند یا اشتباه هستند. در این مقاله ۱۳ مهارت مذاکره موفق در شرایط سخت و دشوار را ارائه کرده ایم که موفقیت شما را تضمین می کند. اگر برای یک مکالمه موفق آماده هستید، به ما بپیوندید.

فقط به این گفتگوها فکر کنید – چه با شریک زندگی خود، بچه ها (مخصوصاً نوجوانان یا بزرگسالان جوان)، اقوام، دوستان یا همکارانتان – می توانند شما را نگران و وحشت زده کنند و با تمرکز توجه شما را از چیزهای مهم دیگر منحرف کنند. مراقب باشید، زمین نخورید.

این اضطراب می تواند شامل نگرانی در مورد مطرح کردن موضوعات حساس، ناراحتی در یک محیط یا اعمال محدودیت یا نگرانی در مورد واکنش طرف مقابل باشد. شاید مردم می ترسند که این بحث ها به احساسات بد یا درگیری منجر شود. از آنجایی که این نوع مکالمات می تواند باعث ناراحتی شما شود، بهتر است از شروع آنها خودداری کنید. مشکل این است که در غیاب وضعیت خود اصلاحی، به تعویق انداختن این مکالمات به آنها اجازه ادامه ادامه می دهد و می تواند بدتر شود.

برنامه ریزی و آمادگی می تواند به کاهش استرس شما کمک کند و شانس موفقیت شما را در این مکالمات دشوار افزایش دهد. همانطور که جان وودن، مربی اسطوره‌ای بسکتبال UCLA گفت: “شکست در آماده شدن، آماده شدن برای شکست است.”

آماده شدن برای یک مصاحبه موفق

برای موضوعات دشوار یا دشوار، بهتر است از قبل برای گفتگو برنامه ریزی کنید: “می خواهم در مورد …………………. با شما صحبت کنم” یا “ما باید در مورد……… … صحبت کنیم” سپس هر دو در مورد توافق نظر دارند. زمان و مکان این گفتگو و ملاقات در جایی که فضای کافی برای همه شرکت کنندگان وجود داشته باشد تا احساس راحتی کنند و یکدیگر را به خوبی ببینند. این به شما کمکی نمی کند تا برای روزها، هفته ها یا بیشتر احساساتی مانند کسالت، عصبانیت یا خشم ایجاد کنید. همه چیز را از یک فرد خارج کنید

مهارت های ارتباطی خوب

۱٫ تا جایی که می توانید سطح چشم را بدست آورید.

به عبارت دیگر بهتر است همه شرکت کنندگان نشسته یا ایستاده باشند. اغلب، موقعیتی که در آن یک فرد بر دیگری برتری دارد، سودمند نیست.

۲- مستقیماً با دیگران صحبت کنید.

۳٫ تا حد امکان آرام و منطقی صحبت کنید.

این شانس را افزایش می دهد که دیگران به جای تمرکز بر احساسات شما، محتوای پیام شما را بشنوند.

۴٫ از اشاره با انگشت خودداری کنید، چه به معنای سرزنش باشد و چه در واقع نشان دادن انگشت.

این باعث می شود دیگران احساس بیگانگی یا تمسخر کنند.

۵٫ از توهین به افراد، فریاد زدن، فریاد زدن، فحش دادن، انتقاد، توهین یا تهدید (عاطفی یا فیزیکی) خودداری کنید.

وقتی هر یک از این چیزها اتفاق می افتد، تنها چیزی که دیگران می شنوند عصبانیت و رنجش است. در نتیجه، آنها می توانند منطقه را ترک کنند، ساکت بمانند یا به عقب حمله کنند. رفتار محترمانه برای ارتباط موثر ضروری است.

۶٫ تا حد امکان شفاف باشید و از مثال‌های عینی برای توضیح نگرانی‌ها و کارهایی که دوست دارید به‌طور متفاوتی انجام شوند، استفاده کنید.

از به کار بردن کلماتی مانند «همیشه»، «همیشه»، «همه چیز» و «هیچ چیز» خودداری کنید. این کلمات ممکن است نشان دهنده ناامیدی و ناراحتی باشد، اما کامل و نادرست است. استفاده از این کلمات به عنوان بخشی از فرآیند ارتباط هیچ فایده ای ندارد.

۷٫ برای داشتن یک مکالمه موفق، سعی کنید مکالمه خود را قطع نکنید.

وقتی طرف مقابل صحبت می کند، با دقت و به قصد گوش دادن گوش دهید. این با انتظار برای پایان صحبت کردن و یافتن فرصتی برای صحبت کردن متفاوت است. اگر وقتی او در حال صحبت کردن است به آنچه می خواهید بگویید فکر می کنید، گوش نمی دهید.

۸٫ قبل از پاسخ دادن، مطمئن شوید که طرف مقابل چه می گوید.

اگر نمی دانید منظور او از گفته هایش چیست، از او بخواهید که توضیح دهد. “میشود لطفا تکرارش کنید؟” یا “منظور شما را نمی دانم.” “میشه کمکم کنی بهتر بفهمم؟” “

۹٫ به جای اینکه بخواهید کار درست را انجام دهید، گفتگو را با قلبی صمیمانه و میل به حل مشکل شروع کنید.

هر بار که ما آن را به عنوان یک مسابقه می بینیم و می خواهیم ثابت کنیم که حق با ماست، به این معنی است که طرف مقابل اشتباه می کند. این نوع تفکر «این یا آن»، «برنده یا باخت»، «خوب یا بد»، احتمال تعارض را افزایش می دهد و درک را کاهش می دهد..

۱۰٫ موضوع را به حال خود رها کنید. روی موضوع گفتگو تمرکز کنید.

طرح مسائل یا شکایات در مورد موضوعات دیگر یا رویدادهای گذشته، ارتباط خوب را در طول مکالمه مختل می کند. مشکلات دیگر را به زمان دیگری بسپارید. اگر آنها همچنان برای شما مهم هستند، آنها را به خاطر خواهید آورد.

۱۱٫ گفتگو را ترک نکنید و بدون رضایت طرف مقابل محل را ترک نکنید. اجازه دهید استراحت کند.

نکته مهم دیگر برقراری ارتباط و توافق در مورد زمان استراحت است. تایم اوت فقط برای بچه ها یا تیم های ورزشی حرفه ای نیست. اگر همه چیز خوب پیش می رود، مهم است که هر دو طرف بتوانند استراحت کنند. این به آنها زمان می دهد تا به آرامی خودشان را جمع کنند و ادامه گفتگو را ممکن می کند.

۱۲٫ به جای سرزنش کردن طرف مقابل، مسئولیت احساسات خود را بپذیرید.

هیچ کس نمی تواند به شما احساس اطمینان کند. از جملات «من» استفاده کنید – مانند «احساس می‌کنم…» و مشخص کنید که طرف مقابل چه کاری انجام داده و باعث واکنش شما شده است. به جای اینکه بگویید: «تو من را خیلی عصبانی می کنی»، روی رفتار واقعی طرف مقابل تمرکز کنید.

۱۳٫ افکار خود را رها کنید.

فقط به این دلیل که برای مدت طولانی با هم زندگی یا کار کرده اید، به این معنی نیست که می دانید طرف مقابل چه فکری می کند یا چه احساسی دارد. مردم رشد می کنند و تغییر می کنند. آنچه از یکدیگر می خواهید، نیاز دارید یا انتظار دارید تغییر می کند و ممکن است لازم باشد هر از گاهی در مورد آن بحث کنید.

در نهایت، باید بدانید که نمی توانید کنترل کنید که گروه (دیگران) چگونه به تلاش های شما برای درگیر کردن آنها در یک مکالمه دشوار اما مهم واکنش نشان می دهند. با این حال، با آماده‌سازی مناسب و پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید مهارت‌های مذاکره خود را بهبود بخشید و شانس رسیدن به اهدافتان را افزایش دهید.