آیا می دانیم چگونه کارآفرین باشیم؟ تعداد فزاینده ای از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کسب و کار خود را راه اندازی می کنند. هیچ کس نمی داند چند نفر مستقیماً از دانشگاه به مشاغل خود می روند، اما شواهد نشان می دهد که این روند رو به رشد است. شما به مدارک پیشرفته، پول، مغزهای خاص یا حتی ایده های خاص نیاز ندارید. در این مقاله ۱۲ نکته مهم در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کارآفرین ارائه شده است. این نکات به شما کمک می کند تا در هر مسیری که انتخاب می کنید به جلو بروید. آیا می خواهید رئیس خودتان باشید؟ همین الان کار خود را شروع کنید!

چگونه یک کارآفرین شویم

۱٫ از دانشگاه خود شروع کنید

اگر علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود هستید، شرکت ها و منابع زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. با این حال، از هم اکنون باید با جامعه تجاری یا دانشگاه خود شروع کنید. هر مهارتی با تجربه بهتر می شود. بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. جامعه کارآفرینی دانشگاه مکانی حمایتی و امن است که در آن دانشجویان یا علاقه مندان به کسب و کار می توانند طرح های استارت آپی را آزمایش کنند و ببینند که آیا می توانند آن را به واقعیت تبدیل کنند یا خیر. با این حال، حتی اگر دانشگاه را رها کنید، می توانید در راه اندازی یک شرکت مشارکت داشته باشید.

بسیاری از دانشگاه ها حتی قبل از شروع یک تجارت، منابع و پشتیبانی ارائه می دهند. بنابراین، می توانید از آنها برای ایجاد راه خود برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق استفاده کنید. ویژگی هایی که در بازار کار از ارزش بالایی برخوردار است خلاقیت، مهارت های تجاری، رهبری و انگیزه و توانایی کار است. بنابراین، اگر بتوانید این ویژگی ها را در خود بسازید، شانس تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه ای بسیار بیشتر خواهد بود.

۲٫ به زندگی خود فکر کنید

کمی وقت بگذارید و فقط به آنچه برای زندگی خود می خواهید فکر کنید. ما در مورد داشتن یک ایده جدید تجاری عالی صحبت نمی کنیم، ما در مورد زندگی شما صحبت می کنیم. نگاه شما به زندگی چیست؟ چه چیزی را در اولویت قرار خواهید داد؟ و چه چیزی برای شما مهم است؟ اگر ندانید واقعا برای خود چه می خواهید، نمی توانید در این دنیا چیزی خلق کنید و به موفقیت برسید. نیازی را در دنیا پیدا کنید، انرژی خود را با آن تطبیق دهید و ایجاد کنید.

۳٫ کسب و کاری را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

لطفا تمام مزخرفاتی را که در مورد ارزش تخیل شنیده اید فراموش کنید. البته شما نیاز به یک ایده دارید. و درک کنید که حتی موفق ترین شرکت ها بر اساس خلاقیت و ایده های عالی ساخته نشده اند. برداشت اول اغراق آمیز است. مردم از راه اندازی کسب و کار در هر جایی که رقابت وجود دارد می ترسند، اما در واقعیت، رقابت می تواند چیز خوبی باشد. بهترین مکان برای ساخت یک هتل جدید در کنار یک هتل موفق است. برای جذب مخاطب تلاش زیادی کرده اند. بنابراین، شما باید فقط ۱۰٪ بهتر تلاش کنید.

به خودتان اجازه کاوش دهید. به جنبه های مختلف توانایی های خود، سبک رابطه، سن و شخصیت خود نگاه کنید. سپس به قلب خود گوش دهید. بنابراین، چگونه می دانید کدام کسب و کار برای شما مناسب است؟ چندین روش رایج برای معامله وجود دارد:

* آنچه را که می دانید انجام دهید: به این فکر کنید که چگونه می توانید مهارت های خود را جمع آوری کنید و آنها را به عنوان محصولات و خدمات خود بازاریابی کنید.

* کاری را انجام دهید که دیگران انجام می دهند: سایر مشاغل مورد علاقه خود را کاوش کنید. وقتی کسب و کاری را که دوست دارید پیدا کردید، فقط آن را کپی کنید.

* برخی از مشکلات رایج را برطرف کنید. آیا در حال حاضر شکافی در بازار وجود دارد؟ آیا محصول یا خدماتی دارید که می خواهید بازاریابی کنید؟ اگر تصمیم به انجام این کار دارید، قبل از شروع سرمایه گذاری مطمئن شوید که از آن مطلع شده اید.

۴٫ مشتریان خود را بشناسید

قبل از سرمایه گذاری در آن، سعی کنید بفهمید که آیا مردم مایلند برای خدمات یا محصول شما هزینه بپردازند. این ممکن است مهم ترین قدمی باشد که تا به حال برمی دارید. در مورد اعتماد مشتری خود مطمئن باشید. به طور خاص، چه کسانی محصولات و خدمات شما را به جز خانواده و دوستانتان می خرند؟ اندازه بازار هدف خود را مشخص کنید. مشخص کنید مشتریان شما چه کسانی هستند و چرا به محصول یا خدمات شما نیاز دارند. آیا خدمات یا محصول شما با زندگی روزمره آنها مرتبط است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید گزارش های مختلف صنعت، داده های آماری و سایر اسناد را بخوانید. با این حال، مؤثرترین و مهم ترین راه برای به دست آوردن اطلاعات این است که مستقیماً از بازار هدف/مشتریان خود سؤال کنید و به آنها گوش دهید. اگر می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، باید همین الان رابطه خود را به دست آورید.

۵٫ یک شرکت راه اندازی کنید

راه اندازی یک کسب و کار مانند بچه دار شدن است. شما می دانید چه کاری باید انجام دهید و چه کاری انجام می دهید، اما فرزندانتان از دستورات شما پیروی نمی کنند. این شرکت هم چنین شرایطی دارد. بالا و پایین خواهید رفت و در میانه راه تجربه کسب خواهید کرد. در ابتدا، ممکن است بارها و بارها شکست بخورید. کلید راه اندازی یک کسب و کار این است که دیگران را قبل از اینکه شما را ترک کنند به شما باور کنند.

۶٫ جذب سرمایه گذار

برای به دست آوردن پول برای راه اندازی شرکت خود، به همه سرمایه گذاران بالقوه فکر کنید. اگر ایده شما ارزشمند است و پتانسیل بالایی دارد، آنها حاضرند پول خود را در پروژه شما سرمایه گذاری کنند.

فقط یک ارائه پاورپوینت تهیه کنید و توضیح دهید که چرا آنها باید در حوزه مورد علاقه شما سرمایه گذاری کنند، از جمله هر جنبه ای از طرح تجاری شما.

در مورد اینکه چقدر سود فکر می کنید و چند درصد از سود به آنها می رسد صحبت کنید.

ابتدا کار خود را با تعداد کمی و گروه کوچکی از مشتریان شروع کنید. به این ترتیب کسب و کار شما بدون سرمایه گذاری زیاد شروع می شود. چنین روشی ممکن است بهترین راه برای شما باشد.

۷٫ کمک و راهنمایی دریافت کنید

شبکه ای از افراد قابل اعتماد بسازید تا هر زمان که به کمک نیاز داشتید به آنها مراجعه کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید ایجاد کنید، باید یک گروه مورد اعتماد را انتخاب کنید. کسی که می توانید افکار خود را با او در میان بگذارید یا اگر گیر کرده اید و پیشرفت نمی کنید به او بروید. این افراد لازم نیست در سطح موفقیت شما باشند. همچنین، آنها نیازی به حضور در هیئت مشورتی ندارند. باید تجربه داشته باشند. هر کسی می تواند یک کارآفرین باشد، اما هر کارآفرینی موفق نیست. فقط سعی کنید با افرادی ارتباط برقرار کنید که بر چیزهایی که شما بر آنها غلبه می کنید غلبه کرده اند.

۸٫ فضای خود را بسازید

هیچ یک از ما نمی توانیم نقش شانس را در زندگی انکار کنیم. شانس نقش مهمی در موفقیت دارد. با این حال، اگر سخت تلاش کنید، خوش شانس خواهید بود.

هر کاری که انجام می دهید، حتی اگر آن شغلی که می خواهید نیست، همیشه سعی کنید بهترین تلاش خود را بکنید. در صورت امکان، اولین نفری باشید که هر روز صبح سر کار می آید و آخرین نفری باشید که در پایان روز کار را ترک می کند. اعتقاد بر این است که سخت کوشی و تلاش می تواند شما را فراتر از نقطه شروع شما شانس بیاورد.

۹٫ لجباز باشید

وقتی صحبت از نکاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق می شود، پشتکار و پشتکار به شما کمک می کند تا به نتایج دلخواه برسید. قوی باشید، اجازه ندهید چیزی شما را دلسرد کند یا شما را از تلاش باز دارد. این یکی از نکات کلیدی برای یک کارآفرین موفق است که باید همیشه در ذهن داشته باشید. قدرت و پشتکار یکی از ویژگی های کلیدی هر فرد موفق و نه فقط برای کارآفرینان است. در واقع، اگر از نظر روحی و جسمی برای مدت طولانی نمانید، از تلاش های بزرگ نترسید، تسلیم شوید و اهداف خود را نادیده بگیرید، موفق نخواهید شد. به عبارت دیگر، تاب آوری به معنای مقاومت در برابر شکست نیست. در واقع، افراد با این نوع تفکر اغلب از شکست می ترسند. باید درک کنید که شکست تنها گام دیگری برای موفقیت است. بنابراین، حرکت به روش خود را متوقف نکنید. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، بهترین کار این است که هر روز به جلو حرکت کنید.

۱۰٫ توقعات خود را کاهش دهید

این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما برای مبتدیان مهم است. اکثر موفقیت ها موفقیت های یک شبه نیستند. شاید در مورد موفقیت های یک شبه شنیده باشید. اما هیچ کس حقیقت پشت آنها و داستان کامل آنها را نمی داند. حدس زدن در مورد اینکه دیگران چگونه به موفقیت دست یافته اند فقط اتلاف وقت ارزشمند شماست. خوب است اگر بتوانید به سرعت و به راحتی شانس موفقیت خود را کاهش دهید و با استرس کمتری کسب و کار خود را اداره کنید.

۱۱٫ تصویر تجاری خوبی را تصور کنید

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، باید برای ایجاد یک تصور خوب و یک تصویر به یاد ماندنی در مورد کسانی که با شما کار خواهند کرد، مانند مشتریان، سرمایه گذاران و شرکا، وقت بگذارید. صاحبان مشاغل باید از راه خود خارج شده و سخت تلاش کنند تا تصویری حرفه ای از کسب و کار خود ایجاد کنند. بسیاری از صاحبان مشاغل یک ویترین زیبا، یک دفتر کار زیبا یا یک نمایشگاه برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و به نمایش گذاشتن دیدگاه خود ندارند. در عوض، اکثر آنها هنگام ایجاد و حفظ یک تصویر خوب و حرفه ای برای کسب و کار خود به خلاقیت، تخیل و توجه حتی به کوچکترین جزئیات متکی هستند.

از طرفی با یک تصویر حرفه ای همیشه نام خود را حفظ خواهید کرد. در واقع، حسن شهرت چیزی است که از عمل به وعده های شما حاصل می شود. جدای از تصویر تجاری شما، ثبات در ارائه محصول/خدمت شما جنبه مهم دیگری است که می تواند به شما در ایجاد شهرت خوب کمک کند.

۱۲٫ مهارت های ارتباط حرفه ای

آخرین و مهمتر از همه، مهارت مذاکره یکی از نکات مهم در مورد چگونگی کارآفرین شدن است که باید قبل از شروع کار شناخته شود. این مهارت را با استفاده روزانه از آن بیاموزید. همیشه به خاطر داشته باشید که یادگیری هنر مذاکره به این معنی است که می توانید یک موقعیت برنده را سازماندهی کنید. موقعیت برد-برد به این معنی است که کسانی که در کسب و کار شما دخیل هستند احساس می کنند که برنده شده اند، که کلید ایجاد روابط تجاری طولانی مدت است.

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، نکاتی را در این مقاله در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای پیشبرد اهداف شغلی خود را به دست آورید. امیدواریم این نکات در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بتواند برای نیازهای شما مفید باشد.

اگر به این موضوع علاقه مند هستید، هر آنچه را که برای گفتن دارید در بخش نظرات این مقاله به اشتراک بگذارید. از شنیدن نظرات و تجربیات شما خوشحال خواهیم شد.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed