مدیریت یک کسب و کار کار ساده ای نیست. با این حال، برای بهره مندی از نکات مدیریت کسب و کار مورد بحث در این مقاله، نیازی به داشتن یک شرکت بزرگ یا پول زیادی ندارید. بنابراین بهتر است شروع به یافتن راه های مفیدی برای بهبود جنبه های مختلف مدیریت کسب و کار خود کنید که می تواند منجر به بهره وری بیشتر کسب و کار شما شود. با ما همراه باشید و ۱۰ نکته و ترفند مدیریت کسب و کار را برای کارآفرینان به دقت در نظر بگیرید.

۱٫ تنها دانستن نحوه انجام کاری کافی نیست

اگر فکر می کنید که چون در این زمینه متخصص هستید، پس همه چیز لازم برای تبدیل شدن به یک صاحب کسب و کار حرفه ای را دارید، در اشتباه هستید. دانش بازاریابی و مدیریت حداقل برای چرخاندن چرخ های سازمان اقتصادی شما مهم است.

اجازه دهید یک مثال واضح بیاوریم. می دانید سرآشپزها یا متخصصان تغذیه زیادی وجود دارند. با این حال، همه آنها نمی توانند یک رستوران موفق را اداره کنند. همه آنها عاشق غذا و آشپزی هستند، اما خوب پختن کافی نیست. مصرف کنندگان باید در مورد غذاها بدانند و آنها را امتحان کنند. اگر نتوانند مشتریان را از غذا مزه کنند، پس نمی توانند مشتری را جذب کنند. در اینجا شش مهارت کلیدی وجود دارد که یک مدیر تجاری باید بداند:

برنامه ریزی: در واقع برنامه ریزی از قبل به افراد کمک می کند تا از منابع محدود خود از جمله زمان، پول و منابع بهتر استفاده کنند. برای شروع، باید در مورد بودجه فعلی کسب و کار خود فکر کنید تا بفهمید چه مقدار پول نیاز دارید، و چه زمانی و چگونه از آن استفاده خواهید کرد. پس از آن، باید انتظارات خود را برای بازگشت سرمایه خود در نظر بگیرید. در مرحله بعد، محصولات و خدمات، مشتریان و برنامه های راه اندازی را تعریف می کنید.

– خرید: بسیاری از مشاغل کوچک برای خرید با هم همکاری می کنند. سود تفاوت بین پولی است که شما خرج می کنید و پولی که مشتریان به شما می پردازند. بهتر است در صورت امکان به فکر پس انداز پول باشید. برای اینکه یک خریدار عالی باشید، فقط به هزینه های خود در دسته ها و زمینه های مختلف فکر کنید. اگر پول دارید، می توانید به سرعت دریابید که کجا از خرج کردن پول خودداری کنید. از طرف دیگر، اگر پول و پول زیادی دارید، به این فکر کنید که اکنون چگونه می توانید از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. به این می گویند سرمایه گذاری مجدد. به علاوه، خریدار هوشمند بودن به معنای داشتن کالاها و خدمات مورد نیاز در زمانی است که به آنها نیاز دارید. به یاد داشته باشید که زمان در تجارت بسیار مهم است.

– تولید: کلمه تولید در اینجا به این معنی است که شما محصولات و خدماتی را به مشتریان ارائه می دهید تا آنها را از شما خریداری کنند. تولیدکنندگان این فرآیند را فرآیند تولید می نامند، در حالی که ارائه دهندگان خدمات ممکن است آن را فرآیند ارائه خدمات بنامند. حمایت از فرآیند تولید نیز به معنای تقویت درآمد شماست. اگر بتوانید محصول و خدمات خوبی ارائه دهید، فروش بیشتری خواهید داشت.

– فروش: برای فروش، مهم است که درک خوبی از مشتریان خود از نظر تقاضا و خرید داشته باشید. مشتریان باید محصولات شما را بشناسند و آنها را دوست داشته باشند. همچنین، آنها باید باور داشته باشند که محصول یا خدمات شما نیازهای آنها را برآورده می کند. علاوه بر این، شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید یک سیاست پرداخت را در نظر بگیرید. بسته به محصولات و خدماتی که می فروشید و ارائه می کنید، نه تنها باید تصمیم بگیرید که مشتریان شما چقدر پول خرج می کنند، بلکه باید تصمیم بگیرید که چقدر زمان می خواهند به شما بپردازند. به عنوان مثال، برخی از کسب و کارها ۵۰ درصد را هنگام ثبت سفارش می گیرند و در نهایت ۵۰ درصد باقیمانده را هنگام تحویل گرفتن از مشتری می گیرند.

– پیگیری: این به مهارت های حسابداری خوب و سوابق تجاری خوب منتهی می شود. اگر پول در کسب و کار خود را به طور منظم دنبال نکنید، می توانید آن را از دست بدهید. همچنین برای پرکردن صحیح فرم های مالیاتی دقت لازم است. به این ترتیب، می توانید تصمیمات هوشمندانه ای برای بهبود فروش، کارایی و سودآوری کسب و کار فعلی خود بگیرید.

– مدیریت: مدیریت به این معناست که شما باید درک روشن و کاملی از نحوه مدیریت کسب و کار خود داشته باشید و خود را منعطف و منعطف کنید تا کسب و کار خود را به سمت اهداف مورد نظر خود هدایت کنید. با گوش دادن و کار کردن برای مدیران با تجربه ای که از موفقیت ها و شکست های خود چیزهای زیادی یاد گرفته اند، مدیر بهتری شوید.

۲٫ انتخاب کارکنان مناسب

اگر در زمینه کاری خود عالی هستید اما در مورد بازاریابی اطلاعات کافی ندارید، بهتر است برای پر کردن این شکاف در کسب و کار خود به فکر استخدام افراد واجد شرایط و واجد شرایط باشید.

اما، در صورت امکان، دوستان خود را استخدام نکنید. این نکته ممکن است برای بسیاری از افراد آشکار باشد. استخدام دوستان شما می تواند یک قرارداد و یک دوستی خوب باشد و همین امر می تواند در مورد تجارت شما نیز صادق باشد. شاید گاهی اوقات این کار موثر باشد. اما، سعی کنید افراد را با دقت استخدام کنید. همچنین رفتار شما در محل کار باید با رفتار شما در خارج از محیط کار متفاوت باشد. این اصلا کار آسانی نیست.

۳٫ به مشتریان خود فکر کنید

وقتی صحبت از نکات مدیریت کسب و کار می شود، نمی توان مشتریان را نادیده گرفت. اگر به مشتریان خود و رفاه و رضایت آنها اهمیت می دهید، متوجه خواهید شد که آنها برای بیشتر به شما مراجعه خواهند کرد. این می تواند منجر به فروش و سود بیشتر شود. بهتر است کسب و کار از این واقعیت غافل نشود که این مشتریان هستند که پول را تامین می کنند که مهم ترین روابط را در زنجیره کسب و کار ایجاد و ایجاد می کنند.

موضوع مرتبط: ۹ گزینه برای شروع یک کسب و کار جدید زمانی که قصد ترک شغل خود را دارید

۴٫ گوش کنید

تا زمانی که فقط صحبت می کنید، نمی شنوید که دیگران چه می گویند. همکاران شما، کارمندان شما، تامین کنندگان و مشتریان شما همگی چیزهای ارزشمندی برای گفتن دارند. پس به آنها و اطرافیانتان گوش دهید. اگه حرف بزنی نمیفهمی چی میگن به یاد داشته باشید که تنها چیزی که از دهان شما خارج می شود همان چیزی است که می دانید. فقط ساکت شو و یاد بگیر

۵٫ سازماندهی کنید و برنامه داشته باشید

قبل از شروع فروش و تبلیغات، همیشه ابتدا کارها را انجام دهید و آن را سازماندهی کنید، یعنی لیستی از کارهایی که مردم باید سازماندهی کنند تهیه کنید. تصمیم بگیرید که چه کسی، چه زمانی و کجا باید انجام دهد. شما نمی توانید فردی باشید که ۱۰ یا ۱۵ شغل در شرکت شما داشته باشد. لیست را به درستی دریافت کنید و افرادی را پیدا کنید که به شما کمک کنند، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید.

۶٫ تفویض مسئولیت

این یکی از مهمترین نکات مدیریت کسب و کار است که هر کارآفرینی باید بداند. عوامل انتقادی هستند. هرچه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر می توانید تجارت خود را مدیریت کنید. مخصوصاً در ابتدا اغلب فکر می کنیم که باید همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشیم تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و کسب و کار خود را در مسیر درست هدایت کنیم. اگرچه هیچکس بهتر از شما نمی تواند این کار را انجام دهد، اما واقعاً مهم نیست. در واقع، لازم نیست هر کاری که انجام می‌دهید کامل باشد، بلکه باید انجام شود و هر کسی که بخواهد و بتواند آن را برای شما انجام دهد.

۷٫ انتظارات و شرح وظایف واقع بینانه را تنظیم کنید

اگر نمی خواهید عصبانی شوید و نمی خواهید بعداً پشیمان شوید، از این پس باید آگاهی و درک لازم را در مورد نحوه انجام کارها داشته باشید. این بخشی از کار شماست. از هر کارمندی که استخدام می‌کنید بخواهید توضیح مفصلی درباره آنچه از آن به دست می‌آورید ارائه دهد. در واقع، هر چه بیشتر در این منطقه بمانید، دیرتر سردرگم خواهید شد.

۸٫ مرور کنید

البته اگر می خواهید یک مدیر کسب و کار حرفه ای باشید، تفویض اختیار و تفویض اختیار مهم خواهد بود. اما، این بدان معنا نیست که شما باید خود را به طور کامل از هر کاری حذف کنید. مردم به یک رهبر نیاز دارند، آنها به شخصی با شخصیت و قدرت احترام می گذارند و از آنها پیروی می کنند. مدیریت باعث ایجاد وفاداری و احترام خواهد شد. لمس شخصی خود را اضافه کنید و سعی کنید با نام و پیشینه همه افرادی که با آنها کار می کنید آشنا شوید. در مرحله بعد، تیمی از افرادی خواهید داشت که دوست دارند کار شما را انجام دهند و کسب و کار شما را سازنده کنند. اگر برای درک نیازها و خواسته های تیم خود وقت بگذارید، می توانید نتایج بلند مدت بهتری به دست آورید.

۹٫ تیم خود را مدیریت کنید

همانطور که مدیریت افراد و پروژه ها مهم است، مدیریت موثر زمان شما نیز مهم است. هدف نهایی مدیریت کسب و کار این است که زمان خود را برای کار بر روی کسب و کار خود آزاد کنید، نه در تجارت خود!

۱۰٫ ثبات

این می تواند کلیدی برای منحصر به فرد کردن یک کسب و کار باشد. اگر چیز دیگری از دست شما خارج نشد، حداقل سعی کنید ثابت قدم باشید. رضایت به عمل دقیقاً همان چیزی است که کسرها بر اساس آن است. مک دونالد در این زمینه پیشتاز است و آن را به بهترین سطح رساند. وقتی وارد رستوران مک‌دونالد در هر کجای دنیا می‌شوید، دقیقاً می‌دانید چه زمانی دقیقاً همان چیزی را که سفارش داده‌اید به شما ارائه می‌دهند. با ثابت بودن، برنامه ریزی استراتژی مناسب و سازماندهی مدیران، می توانید یک کسب و کار عالی بسازید. نگویید که کسب و کار شما با دیگران متفاوت است و مجبور نیستید این قوانین را رعایت کنید. اما از کار مجدد خودداری کنید. در زمان های مختلف، مدیریت کسب و کار عالی به معنای داشتن یک کسب و کار عالی است.

مدیر کسب و کار موفق بودن کار آسانی نیست و نیاز به تلاش و صبر شما دارد. برای اینکه یک مدیر کسب و کار خوب باشید، ابتدا باید بر ۶ مهارت فوق تسلط داشته باشید و سپس نکات مدیریت کسب و کار زیر را برای مدیریت کسب و کار خود به کار ببرید.

19 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed